Magisch Maastricht tips

07-12-2018 11:50 48 berichten
Volgend weekend (van 14 t/m 16 december) gaan mijn man en ik samen een weekendje naar Maastricht.
Het hotel is natuurlijk al geboekt.

Maar hebben jullie tips en ideeën voor Maastricht? Wat moeten we echt gezien of gedaan hebben?
Wat vinden jullie het leukste in Magisch Maastricht?

Dank jullie wel.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-12-2018 12:18
2 keer ontbijt en diner doen we in het hotel, dus ik zoek meer tips om dingen te zien en te doen.
Het hotel is in het centrum en is 5 minuten wandelafstand tot het Vrijthof. (volgens hun website)


Vergeet niet om een overheerlijke Limburgse vlaai mee naar huis te nemen.

Hier verkopen ze de lekkerste (vind ik ;-) )
http://www.bakkerijhermans.nl (Wel even dag ervoor bestellen, anders grote kans dat je favoriet al is uitverkocht)

Bisschopsmolen leuk om even te kijken en eventueel een broodje te eten.
http://www.bisschopsmolen.nl
Alle reacties Link kopieren
[quote=Merel7 post_id=29325845 time=1544191250 user_id=327915]
Vergeet niet om een overheerlijke Limburgse vlaai mee naar huis te nemen.

Hier verkopen ze de lekkerste (vind ik ;-) )
http://www.bakkerijhermans.nl (Wel even dag ervoor bestellen, anders grote kans dat je favoriet al is uitverkocht.

Deze bakker heeft ook superlekkere roomboter broodjes en suikerbollen!.
Alle reacties Link kopieren
En als je Maastricht gezien hebt, vergeet zeker niet nog even naar Valkenburg te gaan (met de trein ben je er zo); heel knus, leuke cafeetjes en kerstmarkt in de grotten.
Alle reacties Link kopieren
Buangsial schreef:
07-12-2018 21:55
En als je Maastricht gezien hebt, vergeet zeker niet nog even naar Valkenburg te gaan (met de trein ben je er zo); heel knus, leuke cafeetjes en kerstmarkt in de grotten.
Die kerstmarkt in de grot vond ik een dikke tegenvaller.
Beter de bus pakken en naar de kerstmarkt in Aken
Aken is veel leuker dan valkenburg
Alle reacties Link kopieren
Toedeltjes schreef:
07-12-2018 12:40
Als je naar de kerstmarkt gaat; er staat een grote poffertjeskraam -tent; de poffertjes zijn uitgesproken smerig en de warme chocolademelk smaakt naar bruin water. Een flinke afrader!
Ah goed om te lezen want ik ga volgende week ook een dagje en ik zat me al te verheugen op poffertjes op de kerstmarkt. Niet doen dus.
Wij gaan denk ik wel een naar het Bonnefantenmuseum , hebben een museumkaart dus als er niks leuks is zijn we zo weg.
Een stadswandeling moet ik ook eens zoeken. Ben al zo vaak in Maastricht geweest maar altijd gewoon een beetje rondgewandeld .
Een stadswandeling is erg leuk om te doen. Wij kochten een route voor een paar euro bij het VVV kantoor.
Stel je in ieder geval niet te veel voor van de kerstmarkt is mijn tip. Ik lach me altijd kapot dat daar mensen een weekend voor naar Maastricht komen. In 10 minuten heb je het wel gezien. Goede marketing zullen we maar zeggen. Verder zou ik gewoon lekker rondlopen door de stad en vooral de zijstraatjes proberen te pakken. in het echte centrum is het enorm druk in de weekenden nu, terwijl het centrum hele leuke zijstraatjes heeft waar ook nog van alles ligt en bijna niemand te vinden is. De belangrijkste tips zijn verder al genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de kerstmarkt, viel inderdaad tegen. Maar goed we moeten nog eens met de trein dus het wordt Maastricht. Is lang geleden nl.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
08-12-2018 17:57
Stel je in ieder geval niet te veel voor van de kerstmarkt is mijn tip. Ik lach me altijd kapot dat daar mensen een weekend voor naar Maastricht komen. In 10 minuten heb je het wel gezien. Goede marketing zullen we maar zeggen. Verder zou ik gewoon lekker rondlopen door de stad en vooral de zijstraatjes proberen te pakken. in het echte centrum is het enorm druk in de weekenden nu, terwijl het centrum hele leuke zijstraatjes heeft waar ook nog van alles ligt en bijna niemand te vinden is. De belangrijkste tips zijn verder al genoemd.
Plus 1
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Weet niet of het Jeker kwartier hier al tussen staat.
Mooi historisch stuk stad met kloosters, stadsmuur, er staat een oud waterrat, zit een mooie bakker kortbij.
lisbeth schreef:
08-12-2018 07:56
Aken is veel leuker dan valkenburg
Begrijpelijk, echter begrijp dat het voor de toerist uit eigen land erg leuk en mooi is.

Nam mijn Turkse ex man eens mee naar Valkenburg.
Hij kreeg zowat een flauwte bij het zien van Valkenburg.
Hij had nooit verwacht dat Nederland zo mooi en gezellig oid was met echte bergen enzo :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-12-2018 12:26
Het kruisherenhotel. Het is een oude kerk omgebouwd tot hotel waarbij ze de kerk wel intact hebben gelaten.

Oh ik zie dat het een 15e-eeuwse Kruisherenklooster is samen met een monumentale, gotische kerk, omgebouwd tot hotel.
Mijn man had het gevonden op internet en ik ben zeer benieuwd! :-D

Wauw, het Kruisherenhotel, geweldig mooi hotel! Geniet ervan!
Bedankt allemaal voor de tips.

Valkenburg heb ik een aantal jaren geleden al eens gezien, dus we zijn niet van plan om daar nog eens heen te gaan. Hebben we ook de tijd niet voor denk ik.

En we gaan ook niet speciaal naar Maastricht voor de kerstmarkt, maar gewoon voor de stad zelf. En voor quality time voor ons tweetjes.

Ik zal laten weten hoe onze beleving is geweest, ik kijk in elk geval uit naar vrijdag! :)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-12-2018 12:26
Het kruisherenhotel. Het is een oude kerk omgebouwd tot hotel waarbij ze de kerk wel intact hebben gelaten.

Oh ik zie dat het een 15e-eeuwse Kruisherenklooster is samen met een monumentale, gotische kerk, omgebouwd tot hotel.
Mijn man had het gevonden op internet en ik ben zeer benieuwd! :-D

Prachtig hotel en inderdaad hartje stad!!!!

Bonnefantenmuseum en Natuurhistorisch Museum hebben allebei mooie exposities nou.
En verder inderdaad de kleine straatjes. En Wyck (vanuit het hotel de brug over richting Station).
Jekerkwartier ook heel mooi. Sint Pietersberg en van daaruit naar het natuurbad (met onderweg een paar leuke koffietentjes).
Valkenburg zou ik persoonlijk niet doen. Ont-Zet-Tend druk. Dan is Aken (met de bus, vanuit Maastricht, leuker. Ook druk maar ook fijnere sfeer en leuk om te winkelen). Of kerstmarkt in Luik (half uurtje met de trein vanuit Maastricht).

Veel plezier!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die afgelopen weekend is geweest en het was ontzettend druk in de trein en stad dus ik hou mijn hart vast voor zaterdag. Maar we moeten nu wel anders verlopen de treinkaartjes.
In de weekenden is het in december inderdaad ontzettend druk. Doordeweeks sowieso ook al drukker dan normaal. Hele touringcars vanuit België en Duitsland komen naar Maastricht in de decembermaand, dus dat merk je ook in de stad. Nog los van alle toeristen die gewoon uit eigen land of buurlanden met de auto komen. Daarom vooral lekker de kleine straatjes naast het centrum opzoeken. Die weten veel mensen niet te vinden en zijn rustiger, terwijl daar ook nog wel leuke tentjes liggen. Maar ik vermijd het centrum op dit moment inderdaad (sowieso in de weekenden eigenlijk).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen weekend met mijn vriend naar Magisch Maastricht gegaan. Wij hadden een hotel geboekt in de wijk Wijck, hotel The Dutch. Zeer mooi en goed trendy hotel. Echt een aanrader! De wijk Wijck is heel leuk. Over de brug ben je er zo. Reserveren voor het avondeten was echt noodzakelijk in centrum Maastricht. Alles was vol! Verder is alles al genoemd. Wij waren nog vrijdag bij de aankomst van de kerstman in de kerstparade. Was prachtig, maar niet druk vanwege hevige regen. De kerstman kun je bezoeken in zijn huis op de kerstmarkt.
Wij gaan wel met de auto maar hebben sowieso wel een parkeerplek van het hotel.
Diner hebben we ook in het hotel, waar we op culinair gebied zullen verwend worden met Maastrichtse producten.

Dat het druk wordt dat weet ik wel. Vorig jaar waren we rond deze tijd een paar daagjes in Edinburgh, was prachtig, maar ook heel druk.
Waar niet deze tijd van het jaar?
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
07-12-2018 23:42
Die kerstmarkt in de grot vond ik een dikke tegenvaller.
Beter de bus pakken en naar de kerstmarkt in Aken
Stopt de bus vlak bij de kerstmarkt??
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
13-12-2018 15:49
Stopt de bus vlak bij de kerstmarkt??
Ja de bus stopt in het centrum van Aken,waar de kerstmarkt zich ook bevindt.
We gaan nu vertrekken, bedankt voor alle tips! :bye:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
14-12-2018 11:59
We gaan nu vertrekken, bedankt voor alle tips! :bye:
Geniet ervan en laat even horen hoe het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven