Makkelijke/moeilijke landen om in te backpacken
maandag 22 juni 2009 om 09:24
Voor alle reislustige backpackers hier!
Ik zou graag horen wat jullie makkelijke en moeilijke landen om in te backpacken. Zo kunnen we lekker ervaring op doen en tips uitwisselen.
Eerste keer dat ik ging backpacken was Australie en dat was super makkelijk. Goed voor een eerste backpackersreis, maar zou nu voor mij erg saai zijn om te gaan backpacken, omdat je er gewoon niks zelf hoeft te doen.
Moeilijkste land was denk ik El Salvador. En juist daarom zo belonend.
Wat zijn jullie ervaringen? Mischien doe ik zo nog inspiratie op voor nieuwe reis.
Ik zou graag horen wat jullie makkelijke en moeilijke landen om in te backpacken. Zo kunnen we lekker ervaring op doen en tips uitwisselen.
Eerste keer dat ik ging backpacken was Australie en dat was super makkelijk. Goed voor een eerste backpackersreis, maar zou nu voor mij erg saai zijn om te gaan backpacken, omdat je er gewoon niks zelf hoeft te doen.
Moeilijkste land was denk ik El Salvador. En juist daarom zo belonend.
Wat zijn jullie ervaringen? Mischien doe ik zo nog inspiratie op voor nieuwe reis.
maandag 22 juni 2009 om 09:49
Van de landen waar ik ben geweest.
Makkelijk: Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisie. Zuid Afrika (alle landen die verder wrij westers zijn)
Redelijk makkelijk: Filipijnen, Indonesie, China (hangt er vanaf waar). Sri Lanka, Kenia, Tanzania, Peru, Mexico, Guatamala, Honduras, Belize.
Moeilijk: Pakistan, India, Mongolie, Birma. China (hangt ervanaf waar). Mozambique,
Makkelijk: Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisie. Zuid Afrika (alle landen die verder wrij westers zijn)
Redelijk makkelijk: Filipijnen, Indonesie, China (hangt er vanaf waar). Sri Lanka, Kenia, Tanzania, Peru, Mexico, Guatamala, Honduras, Belize.
Moeilijk: Pakistan, India, Mongolie, Birma. China (hangt ervanaf waar). Mozambique,
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
maandag 22 juni 2009 om 09:58
India moeilijk? Dat had ik nou nooit verwacht. Ben er zelf niet geweest hoor, maar het best een redelijk populair land om in te backpacken, dus ik had verwacht dat het makkelijker zou zijn. Mischien ligt het er ook aan waar in India je zit.
De Trans Mongolie express wordt mijn volgende reis, incl tijd in China. Ik ben benieuwd.
Ik zal even zelfde lijstje als jij maken met de landen waar ik ben geweest.
Makkelijk: Australie, New Zealand, Thailand, Vietnam, Mexico, Costa Rica, Panama, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Belize, Montenegro, Noord Europa.
Redelijk makkelijk: Laos, Cambodja, Macedonie, Rusland, Egypte, Jordanie, Kenia.
Moeilijk: El Salvador, maar ik zeker nog te doen hoor.
De Trans Mongolie express wordt mijn volgende reis, incl tijd in China. Ik ben benieuwd.
Ik zal even zelfde lijstje als jij maken met de landen waar ik ben geweest.
Makkelijk: Australie, New Zealand, Thailand, Vietnam, Mexico, Costa Rica, Panama, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Belize, Montenegro, Noord Europa.
Redelijk makkelijk: Laos, Cambodja, Macedonie, Rusland, Egypte, Jordanie, Kenia.
Moeilijk: El Salvador, maar ik zeker nog te doen hoor.
maandag 22 juni 2009 om 10:10
Nou ja India is eigenlijk zon groot land dat het lastig onder te verdelen is. Had het net als China eigenlijk bij beide moeten zetten. De standaard delen zijn vrij makkelijk, het noorden, uiterste oosten en zuiden zijn niet heel makkelijk. De moeilijkheid zit erin dat India een beautifull shithole is. Je houdt van dit land of je haat het. Er zit niet zoveel tussenin.
Leuke reis Vivagirl, probeer zoveel mogelijk tijd in Mongolie door te brengen want dat is echt een super mooi land.
Oh Egypte was ik vergeten. Hmmm die is ook lastig. Zou hem ergens inderdaad tussen moeilijk en redelijk moeilijk inzetten.
Costa Rica daar wil ik nog wel eens heen. Goed te lezen dat dit niet zo moeilijk is. Wil nl met twee kids hahaha.
Leuke reis Vivagirl, probeer zoveel mogelijk tijd in Mongolie door te brengen want dat is echt een super mooi land.
Oh Egypte was ik vergeten. Hmmm die is ook lastig. Zou hem ergens inderdaad tussen moeilijk en redelijk moeilijk inzetten.
Costa Rica daar wil ik nog wel eens heen. Goed te lezen dat dit niet zo moeilijk is. Wil nl met twee kids hahaha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
maandag 22 juni 2009 om 13:00
Ondanks dat Egypte erg populair is om heen te gaan, is dat land ingesteld op pakketreizen en niet op backpackers. Vond ik Jordanie makkelijker.
Costa Rica is ook goed te doen.
Goed busnetwerk, vriendelijke mensen, en erg mooi.
Je moet wel Spaans spreken, want ze spreken er weinig Engels ( en toch weer meer dan de rest van Centraal Amerika ). Ik sprak geen Spaans, maar heb me toch goed gered.
Wat raad je aan in Mongolie en hoeveel tijd?
Costa Rica is ook goed te doen.
Goed busnetwerk, vriendelijke mensen, en erg mooi.
Je moet wel Spaans spreken, want ze spreken er weinig Engels ( en toch weer meer dan de rest van Centraal Amerika ). Ik sprak geen Spaans, maar heb me toch goed gered.
Wat raad je aan in Mongolie en hoeveel tijd?
maandag 22 juni 2009 om 13:16
Mmm, ben al weer een tijdje niet weg geweest mijn backpacken jammer genoeg...
Even denken hoor.
Makkelijk: Bijna geheel Europa (ook de baltische staten)
Moeilijk: Rusland (raar he dat iemand anders het op redelijk makkelijk had) behalve de steden Moskou en St. Petersburg (makkelijk), Marokko en Ijsland
Even denken hoor.
Makkelijk: Bijna geheel Europa (ook de baltische staten)
Moeilijk: Rusland (raar he dat iemand anders het op redelijk makkelijk had) behalve de steden Moskou en St. Petersburg (makkelijk), Marokko en Ijsland
Nee echt?

maandag 22 juni 2009 om 13:18
Ik ben normaal van de georganiseerde reizen, maar toevallig heb ik Zuid India wel als backpacker gedaan. Vond het uiterst makkelijk en we (2 vrouwen) zijn van Chennai helemaal naar het zuidelijkste puntje van India geweest (meeste per bus gedaan) en in Madurai heb ik 'n vliegticket terug geboekt naar Chennai, waar zo'n kantoortje je de keus biedt uit diverse maatschappijen en dan ook nog vermeldt welke maatschappij er niet vliegt bij slecht weer (is uiteraard belangrijk als je 'n aansluiting moet halen) Vond het overal nogal makkelijk gaan. Ook waren er genoeg goedkope hostels te vinden van ca. 8 euro per kamer.
dinsdag 23 juni 2009 om 00:05
Ik ben door heel Rusland gereisd, en Moskou en de grote, bekende steden zijn inderdaad goed te doen. De binnenlanden echter niet!
Mongolie vind ik ook wel vrij moeilijk, als je alles zelf moet regelen. Wel een aanrader om van te voren overnachting te boeken, zeker als je op de uitgestrekte vlaktes en niet in de hoofdstad wilt overnachten!
China: de grote steden en toeristenstadjes zijn goed te doen, maar ik ben in een paar steden geweest waar werkelijk niemand een woord engels sprak, en ik dus ook bijna niets leuks heb kunnen regelen om te doen.
Hoop dat je er wat aan hebt!
ps. dit was mijn eerste backpackreis en ik heb het ook overleefd hoor, gewoon een flinke portie aanpassings -(en doorzettings!) vermogen doet wonderen!
Mongolie vind ik ook wel vrij moeilijk, als je alles zelf moet regelen. Wel een aanrader om van te voren overnachting te boeken, zeker als je op de uitgestrekte vlaktes en niet in de hoofdstad wilt overnachten!
China: de grote steden en toeristenstadjes zijn goed te doen, maar ik ben in een paar steden geweest waar werkelijk niemand een woord engels sprak, en ik dus ook bijna niets leuks heb kunnen regelen om te doen.
Hoop dat je er wat aan hebt!
ps. dit was mijn eerste backpackreis en ik heb het ook overleefd hoor, gewoon een flinke portie aanpassings -(en doorzettings!) vermogen doet wonderen!
zondag 28 juni 2009 om 20:41
Ik vond de Balkan ook erg makkelijk; klein gebied, veel te zien, daardoor relatief kleine afstanden die je moet (wil) afleggen, en de meeste plaatsen zijn per bus goed bereikbaar, de spoorverbindingen zijn iets minder. En overal mensen die thuis kamers verhuren voor niet al te veel geld, of goedkope hostels.
Eigenlijk is heel Europa wel makkelijk.
Zuidoost-Azië vond ik ook goed te doen (ben in Laos, Cambodia en Thailand geweest), maar Zuid-China was af en toe iets lastiger omdat men daar vaak écht geen Engels spreekt en met je Chinese vertalingen uit je Lonely Planet kom je ook niet altijd even ver...omdat veel mensen niet kunnen lezen. Maar uiteindelijk was dat, met af en toe een beetje handen en voetenwerk, ook uitstekend te doen.
Ik wil volgend jaar ook graag naar Mongolië, via de transmongolië express. Is er hier iemand die dat alleen heeft gedaan? Want ik reis bij voorkeur alleen
Eigenlijk is heel Europa wel makkelijk.
Zuidoost-Azië vond ik ook goed te doen (ben in Laos, Cambodia en Thailand geweest), maar Zuid-China was af en toe iets lastiger omdat men daar vaak écht geen Engels spreekt en met je Chinese vertalingen uit je Lonely Planet kom je ook niet altijd even ver...omdat veel mensen niet kunnen lezen. Maar uiteindelijk was dat, met af en toe een beetje handen en voetenwerk, ook uitstekend te doen.
Ik wil volgend jaar ook graag naar Mongolië, via de transmongolië express. Is er hier iemand die dat alleen heeft gedaan? Want ik reis bij voorkeur alleen
dinsdag 30 juni 2009 om 02:00
zaterdag 4 juli 2009 om 18:42
Ik ben vorige zomer in Thailand geweest en dat was uiteraard goed te doen.
@chica34: Ik twijfel nu tussen Peru en India. Ik neig naar India, maar lees dat het vrij moeilijk is. Ik wil vooral in het noorden gaan reizen. Van Delhi naar o.a. Jaipur, Agra en Varanasi. Is dit te doen? Ik neem aan dat je dit bedoeld met de standaarddelen?
@chica34: Ik twijfel nu tussen Peru en India. Ik neig naar India, maar lees dat het vrij moeilijk is. Ik wil vooral in het noorden gaan reizen. Van Delhi naar o.a. Jaipur, Agra en Varanasi. Is dit te doen? Ik neem aan dat je dit bedoeld met de standaarddelen?