Male, Maldiven

10-01-2011 16:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand reiservaring met de hoofdstad van de Maldiven?

Ik ben er dit weekend 2 dagen en vraag me af wat ik er kan doen, of wat vanaf daar goed te bereiken is.

Ik ga 1 dag een boot toertje doen, naar een leuk eilandje, beetje snorkelen enzo.

Maar dan heb ik dus nog een dag.

Is de stad zelf een aanrader? Ik fotografeer graag, dus dat is een beetje mijn bedoeling.

Of is er nog iets anders leuks te doen in de omgeving?

Dit is een last minute besluit, dus ik heb me er nog niet heel veel in kunnen verdiepen.

Alle tips zijn welkom.
Ik duik ook graag, maar dat gaat niet lukken, aangezien ik na 2 dagen alweer moet vliegen.

Ook op een andere plek een hotel zoeken is geen optie, aangezien ik niet voor het hotel in Male hoef te betalen
Male is heel klein en er is echt niets te doen. De officiele rondleiding kost 1 uur, dan ben je te voet langs alle hoogtepunten geweest. Ik zou dus zeker nog een andere trip boeken om te snorkelen of duiken ofzo!
Male is zelf wel leuk om te bekijken hoor.. beetje shoppen, fotograferen...

In de omgeving is verder niet veel te doen. Je kan idd eilandhoppen.. maar that`s it.

Misschien nog ergens een catamaran huren ofzo? Even leuk zeilen.. ( maar dan moet er wel wind zijn uiteraard.. wij lagen stil en moesten worden opgehaald met een speedboot)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oke, wordt dus het boottoertje.

En mischien na aankomst even de stad rond lopen en kijken of ik wat leuke plaatjes kan schieten.

En dan nog maar ergens een strandje opzoeken.
OHh wat wel heel tof is, zeker als je van fotograferen houdt is om een tripje met een watervliegtuigje te boeken. Is niet heel duur en dan heb je een rondvlucht van anderhalf uur.. zooooo gaaf!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat is niet heel duur?

Ik zit nogal erg krap met mijn financien deze maand, en ondanks dat deze trip bijna gratis is voor mij, zullen er toch kosten zijn, en eigenlijk is dat al geen goed idee (maar een kans als deze laat ik niet aan me voorbij gaan )
Tja als je erg krap bij kas zit zal het wel te duur zijn schat ik zo in. Toen ik er was ( 6 jaar geleden) betaalde we omgerekend 150 euro voor anderhalf uur!
Ik zit tussen 2 banen in op het moment, dus ik kan niet echt hele grote uitgaven doen.

150 euro voor anderhalf uur vind ik niet duur voor wat je voor dat geld krijgt, maar voor mij is het op het moment een beetje veel geld.

Is er een leuke markt? Een kerk of musea om te bezoeken?

Ik zoek eigenlijk dingen in die richting.

Een mooi straatje om door heen te wandelen?

Ik probeer ook te googlen, maar er is eigenlijk weinig info te vinden. Alles gaat over de rest van de eiland.

Logish, want daar gaat het ook eigenlijk om.

Maar ik zit juist 2 dagen in Male.....
http://maldives.tourism-srilanka.com/male/index.html

je kan er ook een kopje thee drinken (of kun je in een tea shop alleen thee kopen? )

Ik wens je heeeeeeeeeel veeeeeeeel plezier!
Dank je Heidel, dat ziet er leuk uit.

Ik heb een Lonely Planet gekocht, 2e hands voor een pond!

Heb ik toch enige info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven