Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Traders heeft ook kamers onder de 100 euro hoor.



Andere opties:



Muntri Mews (zelfde eigenaar als Noordin Mews, ook erg mooi, midden in het centrum)

Mango Tree Place

Yeng Keng Hotel (mooi hotel op Chulia Street)

Hotel Penaga

Straits Collection (je eigen shophouse in de mooiste straat van Georgetown)



Allemaal leuke hotels. Ben zelf fan van Straits Collection, maar daar zit geen zwembad bij. Alle hotels staan op tripadvisor.
quote:mayou schreef op 05 augustus 2012 @ 15:00:

En het ligt vlakbij mij!



Dat is natuurlijk HET argument



maar we vinden het er heel mooi uitzien op de site, man is al om, ik kijk nog even de andere van je lijstje aan.
Penang is geboekt, ik word in december tijdelijk je buurvrouw mayou



Iemand nog tips voor een leuk strandhotel op Langkawi?

We willen graag aan pentai tengah of pentai cenang zitten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Sunbeach resort. Wij hebben daar echt een top verblijf gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ben even gaan kijken naar de Noordin Mews. Hotel ziet er erg leuk uit! Ik vind wel het stukje straat er nogal verlopen uitzien. Je zit ongeveer 20 min lopen van Chulia street en 5 minuten van de Komtar.
hmm, nu ga ik toch weer twijfelen..... (kan wel kostemloos annuleren)



sunbeach ziet er wel gaaf uit! Alleen wil man eigenlijk een zwembad erbij (waarom met de zee voor je neus)
quote:germanwings schreef op 05 augustus 2012 @ 20:46:

Penang is geboekt, ik word in december tijdelijk je buurvrouw mayou



Iemand nog tips voor een leuk strandhotel op Langkawi?

We willen graag aan pentai tengah of pentai cenang zitten.



Mutiara Burau Bay Resort!

De huisjes zijn niet superdeluxe maar het is er zoooooo heerlijk!! Vlak naast de kabelbaan, kun je lopend naartoe. En ook naar een haventje met leuke restaurantjes. En op Langkawi moet je zeker de Mangrovetour doen, prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je twijfelen?
twijfel vanwege mss toch te ver uit het centrum?



@datdus, wij willen graag aan pentai tengah of cenang zitten



kabelbaan vind ik best ver van de restaurantjes ed af, we hebben graag een beetje restaurant keuze, hoeveel is daar in de haven?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in Georgetown tijdens het Live Heritage Festival". Dit was echt geweldig! Heel veel leuke optredens gezien.

Het oude centrum was allemaal wel te lopen, maar met een kind van 3 misschien minder handig. Ik denk dat er vanuit de komtar wel bussen richting centrum rijden, is misschien ook een optie.



Het is inderdaad "een buurt in opbouw" las ik ergens Maar het voelde niet onveilig, veel werkplaatsen enzo. We kwamen elke dag langs een werkplaats waar ze een beeld aan het maken waren. De eerste dag een blok piepschuim met een paar lijnen erop en de laatste dag was het bijna helemaal uitgesneden, was heel leuk om dat verloop te zien!
Ik bedacht me ook dat we ook gewoon voor een paar ringit een taxi oid kunnen nemen naar het centrum, dat zal ons de kop ook niet kosten
Alle reacties Link kopieren
Alle bussen met 'jetty' op hun voorruit komen door het centrum. Die stoppen allemaal bij komtar en rijden door Chulia street. En het deel van het centrum tussen komtar en chulia is ook erg leuk om door heen te wandelen hoor. En je kunt altijd nog een riksja huren. Bird's Nest restaurant (had ik het hiervoor over) ligt trouwens niet in de straat erachter, maar ook in Noordin. Daar moet je echt gaan eten, zo lekker! En mocht de afstand toch tegenvallen, kun je altijd nog in Muntri Mews gaan zitten. Dat kan ook kostenloos. Heb je alleen geen zwembad..
wat is dat voor soort restaurant mayou dat birds nest?



@datdus

kun je mss nog vertellen hoeveel restaurantjes er bij dat haventje zijn? heb je dan nog een beetje keus?
Alle reacties Link kopieren
Bird's nest is een Nyonya restaurant. Da's een mix van de Chinese en Maleise keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van originele Maleise kruiden en specerijen. Het is een hele pure keuken. Bij Bird's Nest plukken ze vrijwel alles uit eigen tuin. Het is een familierestaurant dat zit in een supermooi gerestaureerd shophouse. Ma kookt, zoon bedient en vertelt verhalen en pa wast af.
oh, dat klinkt heerlijk! kan niet wachtten tot we daar zijn
quote:germanwings schreef op 07 augustus 2012 @ 23:32:

wat is dat voor soort restaurant mayou dat birds nest?



@datdus

kun je mss nog vertellen hoeveel restaurantjes er bij dat haventje zijn? heb je dan nog een beetje keus?



Daar zitten denk ik een stuk of 6 restaurantjes op een rij, verschillende waaronder een hele goeie Italiaan.



Denk aan reisziektepilletjes voor op de boot van Penang naar Langkawi. Dat is regelmatig een ruige overtocht.
hmm italiaan vind ik beetje jammer van de lekkere maleischische keuken, daar ga ik thuis wel weer heen.



(en de boot-ervaring ken ik...)
Er zitten er meer hoor, maar voor de verandering (na 4 wkn oosters) vonden wij het erg lekker. Er zitten ook gewoon oosterse restaurantjes.
En het restaurant op het resort zelf is ook goed. En heerlijke cocktails, hele dag door happy hour Wij vonden het echt een paradijsje, maar het is er wel rustig en je zit niet middenin een druk uitgaansgebied of bij een boulevard oid. Wij vonden dat heerlijk!
ja, is natuurlijk wel een rustiger stuk langkawi, nog maar eens met man er over hebben
En nog eens up

iemand nog hoteltips voor Singapore?
Marina Bay Sands



Wij zaten in het Gallery Hotel. Prima hotel, echt een stadshotel. Op loopafstand van Clark Quay en Boat Quay.

Hoe lang blijf je in Singapore? Wij zijn 1 dag naar de Zoo geweest. Echt een aanrader!! Echt prachtig!!
op de heen weg twee dagen en terug 1 dag, moet even kijken voor en hotel met late check out, we vlieen nl om half twee s nachts, zou wel fijn zijn als we obs smiddags / s avonds nog even kunnn opfrissen.

zijn jullie ook naar de night safari geweest?
Ik vind de singapore hotels vooral erg duur, beneden de 150 euro per nacht kan ik bijna niets vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven