Mallorca in de herfstvakantie
maandag 23 augustus 2021 om 14:40
Na een tip van een Viva Forummer over Mallorca lijkt mij dit wil iets voor de herfstvakantie.
Wie heeft ervaring hiermee?
We willen een weekje hiernaartoe in de herfstvakantie. Evengoed wel
Spannend ivm Corona.
Maar we willen graag weer eens vliegen. We zijn echte zon liefhebbers en hebben dit behoorlijk gemist deze zomer.
Wie heeft ervaring met Mallorca in de herfst?
Wie heeft ervaring hiermee?
We willen een weekje hiernaartoe in de herfstvakantie. Evengoed wel
Spannend ivm Corona.
Maar we willen graag weer eens vliegen. We zijn echte zon liefhebbers en hebben dit behoorlijk gemist deze zomer.
Wie heeft ervaring met Mallorca in de herfst?
maandag 23 augustus 2021 om 15:05
Ik lees mee want ik wil ook graag in oktober naar Mallorca.
Hoe boek jij TO? Boek je via een website en dan een hotel + vlucht in één?
Ik ben namelijk gewend om alles apart te boeken. Dus vlucht, een leuke b&b of klein hotelletje via booking.com en een auto. Maar vind het nogal spannend.. Want wat als het land weer op oranje of rood gaat?
Ik houd niet van zo'n kolossaal hotel als websites TUI/Sunweb etc.
Ben erg benieuwd en ontvang ook graag tips.
Hoe boek jij TO? Boek je via een website en dan een hotel + vlucht in één?
Ik ben namelijk gewend om alles apart te boeken. Dus vlucht, een leuke b&b of klein hotelletje via booking.com en een auto. Maar vind het nogal spannend.. Want wat als het land weer op oranje of rood gaat?
Ben erg benieuwd en ontvang ook graag tips.
maandag 23 augustus 2021 om 15:12
Een kennis van mij gaat vaak in de herfstvakantie naar Mallorca. Meestal heeft ze wel een paar dagen zon en lekker weer, maar ook wel regen gehad. Dus als je je daarop instelt en voor de eventuele regenachtige dagen ook een plan hebt, is het een leuke bestemming voor een mooie prijs in de herfstvakantie.
maandag 23 augustus 2021 om 15:44
Daarom nu beter een pakketreis. Geen gedoe en bij oranje of rood wordt het voor je geregeld.
Dat is wel een enorm (verkeerd) vooroordeel hoor.
Genoeg te vinden wat niet massaal is, ook via TUI ed.
Zeker op Mallorca zijn ook veel kleinschalige complexen.
maandag 23 augustus 2021 om 16:21
maandag 23 augustus 2021 om 18:24
jo12345 schreef: ↑23-08-2021 16:21Als ik jou was, zou ik echt wachten met boeken. Grote kans dat het Corona gezeik in de herfst weer terug komt.
Er zijn nog steeds veel te veel mensen niet gevaccineerd, daarom zullen de ziekenhuizen weer gaan volstromen en komen de meeste maatregelen gewoon weer terug.
Bron?
dinsdag 24 augustus 2021 om 09:42
Ik weet ook nog niet precies wat er gaat gebeuren. Feit is wel dat er tov vorig jaar een groot deel gevaccineerd is, zowel hier als het buitenland. Wij zijn beide gevaccineerd, onze kinderen niet (zijn jonger dan 12 jaar).
Ik twijfel tussen een pakketreis of los boeken.
Los boeken heeft het voordeel dat ik fijnere vluchttijden heb. Pakketreis is weer veiliger indien er iets gebeurt.
Indien ik los boek en het zou niet door kunnen gaan, dan ben ik alleen het geld van de vlucht kwijt (is geen enorm bedrag).
Verblijf zou ik tot drie dagen vantevoren kosteloos kunnen annuleren.
Aangezien ik aan het wachten ben op een creditcard, kan ik er nog even over nadenken.
Ik twijfel tussen een pakketreis of los boeken.
Los boeken heeft het voordeel dat ik fijnere vluchttijden heb. Pakketreis is weer veiliger indien er iets gebeurt.
Indien ik los boek en het zou niet door kunnen gaan, dan ben ik alleen het geld van de vlucht kwijt (is geen enorm bedrag).
Verblijf zou ik tot drie dagen vantevoren kosteloos kunnen annuleren.
Aangezien ik aan het wachten ben op een creditcard, kan ik er nog even over nadenken.
woensdag 25 augustus 2021 om 14:04
woensdag 25 augustus 2021 om 14:58
Van een reisbureau begreep ik dat Mallorca geen zonzekere bestemming is, eind oktober en daarom vaak zo goedkoop.
Ben er nog nooit geweest en het schijnt idd een mooie bestemming te zijn. Kindvriendelijk ook.
Ik zoek ook iets voor de herfstvakantie (23/24 okt) maar ik twijfel dus over Mallorca qua weer. Ibiza, Menorca idem.
Ik neig nu eerder naar Turkije, Kreta/Rhodos of richting Malaga.
(Mits Corona dus geen roet in het eten gooit, want ik wacht nog even met boeken denk ik).
Ben er nog nooit geweest en het schijnt idd een mooie bestemming te zijn. Kindvriendelijk ook.
Ik zoek ook iets voor de herfstvakantie (23/24 okt) maar ik twijfel dus over Mallorca qua weer. Ibiza, Menorca idem.
Ik neig nu eerder naar Turkije, Kreta/Rhodos of richting Malaga.
(Mits Corona dus geen roet in het eten gooit, want ik wacht nog even met boeken denk ik).
donderdag 26 augustus 2021 om 10:04
Turkije valt voor ons af, wij zijn geen Erdogan fans.
Griekenland en Malaga is net zo min zonzeker tov Mallorca.
Canarische eilanden is wel een goede optie, al hebben wij een keer van de 8 dagen 6 dagen bewolking gehad. In combi met de harde wind was het gewoon koud.
We gokken op Mallorca. Indien frisser weer gaan we met de auto op pad.
Griekenland en Malaga is net zo min zonzeker tov Mallorca.
Canarische eilanden is wel een goede optie, al hebben wij een keer van de 8 dagen 6 dagen bewolking gehad. In combi met de harde wind was het gewoon koud.
We gokken op Mallorca. Indien frisser weer gaan we met de auto op pad.