Mallorca in de herfstvakantie

23-08-2021 14:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tip van een Viva Forummer over Mallorca lijkt mij dit wil iets voor de herfstvakantie.
Wie heeft ervaring hiermee?
We willen een weekje hiernaartoe in de herfstvakantie. Evengoed wel
Spannend ivm Corona.
Maar we willen graag weer eens vliegen. We zijn echte zon liefhebbers en hebben dit behoorlijk gemist deze zomer.
Wie heeft ervaring met Mallorca in de herfst?
Jaah, heerlijk Mallorca.

Ik vind Cala D'or het leukste en gezelligste. Mooie witte laagbouw en een paar heel mooie baaitjes/stranden.
Gezellig centrum met genoeg lekkere restaurants.

Afbeelding
Thnx birdie.
Toevallig heb ik iets gevonden in cala d’ or.
Ik heb bijna op bevestigen gedrukt maar vindt het nog spannend. Ik wacht nog even op reacties op het forum 😃
Ik lees mee want ik wil ook graag in oktober naar Mallorca.

Hoe boek jij TO? Boek je via een website en dan een hotel + vlucht in één?

Ik ben namelijk gewend om alles apart te boeken. Dus vlucht, een leuke b&b of klein hotelletje via booking.com en een auto. Maar vind het nogal spannend.. Want wat als het land weer op oranje of rood gaat?

Ik houd niet van zo'n kolossaal hotel als websites TUI/Sunweb etc.

Ben erg benieuwd en ontvang ook graag tips.
Een kennis van mij gaat vaak in de herfstvakantie naar Mallorca. Meestal heeft ze wel een paar dagen zon en lekker weer, maar ook wel regen gehad. Dus als je je daarop instelt en voor de eventuele regenachtige dagen ook een plan hebt, is het een leuke bestemming voor een mooie prijs in de herfstvakantie.
Mallorca is heerlijk, doen!!!
Limoen schreef:
23-08-2021 15:05
.. Want wat als het land weer op oranje of rood gaat?

Daarom nu beter een pakketreis. Geen gedoe en bij oranje of rood wordt het voor je geregeld.

Ik houd niet van zo'n kolossaal hotel als websites TUI/Sunweb etc.

Dat is wel een enorm (verkeerd) vooroordeel hoor.
Genoeg te vinden wat niet massaal is, ook via TUI ed.
Zeker op Mallorca zijn ook veel kleinschalige complexen.
Als ik jou was, zou ik echt wachten met boeken. Grote kans dat het Corona gezeik in de herfst weer terug komt.

Er zijn nog steeds veel te veel mensen niet gevaccineerd, daarom zullen de ziekenhuizen weer gaan volstromen en komen de meeste maatregelen gewoon weer terug.
jo12345 schreef:
23-08-2021 16:21
Als ik jou was, zou ik echt wachten met boeken. Grote kans dat het Corona gezeik in de herfst weer terug komt.

Er zijn nog steeds veel te veel mensen niet gevaccineerd, daarom zullen de ziekenhuizen weer gaan volstromen en komen de meeste maatregelen gewoon weer terug.

Bron?
kerst schreef:
23-08-2021 18:24
Bron?
Houd toch eens op met dat achterlijke ‘bron?’ geroep. Dat denkt zij. Je kunt het ermee oneens zijn, maar dit is een forum. Daar mag je zeggen wat je denkt.
Melofkim schreef:
24-08-2021 09:11
Houd toch eens op met dat achterlijke ‘bron?’ geroep. Dat denkt zij. Je kunt het ermee oneens zijn, maar dit is een forum. Daar mag je zeggen wat je denkt.
Ik ben echt geïnteresseerd in de bron.
kerst schreef:
24-08-2021 09:23
Ik ben echt geïnteresseerd in de bron.
Er is geen bron voor iets wat nog niet gebeurd is. Zij denkt dat.
Ik weet ook nog niet precies wat er gaat gebeuren. Feit is wel dat er tov vorig jaar een groot deel gevaccineerd is, zowel hier als het buitenland. Wij zijn beide gevaccineerd, onze kinderen niet (zijn jonger dan 12 jaar).
Ik twijfel tussen een pakketreis of los boeken.
Los boeken heeft het voordeel dat ik fijnere vluchttijden heb. Pakketreis is weer veiliger indien er iets gebeurt.
Indien ik los boek en het zou niet door kunnen gaan, dan ben ik alleen het geld van de vlucht kwijt (is geen enorm bedrag).
Verblijf zou ik tot drie dagen vantevoren kosteloos kunnen annuleren.
Aangezien ik aan het wachten ben op een creditcard, kan ik er nog even over nadenken.
Kijk eens naar Aculdia Garden in Alcudia. Dichtbij het strand en een supergezellige boulevard. Het water loopt langzaam af dus erg geschikt voor kinderen.

Ik hoop dat je lekker weer hebt.
Ik ben net vier weken terug en heb meteen weer geboekt voor oktober. Heerlijk eiland :) Ik heb voor de zekerheid wel een pakketreis genomen, maar met een redelijk kleinschalig hotel.
Ik heb losse tickets geboekt en een accomodatie welke ik nog kan annuleren. De tickets waren erg goedkoop, dus dat risico durf ik te nemen.
Als er nog iemand ervaring heeft met Mallorca eind oktober, laat maar weten!
We gaan overigens naar cala d’ or
Van een reisbureau begreep ik dat Mallorca geen zonzekere bestemming is, eind oktober en daarom vaak zo goedkoop.
Ben er nog nooit geweest en het schijnt idd een mooie bestemming te zijn. Kindvriendelijk ook.

Ik zoek ook iets voor de herfstvakantie (23/24 okt) maar ik twijfel dus over Mallorca qua weer. Ibiza, Menorca idem.

Ik neig nu eerder naar Turkije, Kreta/Rhodos of richting Malaga.
(Mits Corona dus geen roet in het eten gooit, want ik wacht nog even met boeken denk ik).
Turkije valt voor ons af, wij zijn geen Erdogan fans.
Griekenland en Malaga is net zo min zonzeker tov Mallorca.
Canarische eilanden is wel een goede optie, al hebben wij een keer van de 8 dagen 6 dagen bewolking gehad. In combi met de harde wind was het gewoon koud.
We gokken op Mallorca. Indien frisser weer gaan we met de auto op pad.
Zuid Griekenland en Zuid Spanje zijn echt wel meer zonzeker dan Mallorca, hoor. Maar als je inderdaad een auto hebt gehuurd, kun je lekker op pad als het minder mooi weer is.
Bij een mindere dag is het heerlijk rondrijden daar vind ik.
Palma de Mallorca is een prachtige stad waar je je zeker een dag kunt vermaken. En de ruige natuur in het noorden ook tof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven