Marokko in de zomer?
vrijdag 8 april 2011 om 21:28
Eind juli wil ik 2,5 week naar Marokko, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen met straatkinderen. Erg veel zin in, maar nu hoorde ik van iemand die er afgelopen jaar was, dat het 50 graden was! Het was wel een hittegolf op dat moment..
Nu begin ik te twijfelen. 50 graden! Ik kan niet echt goed tegen warm weer, ik ga hier in de zomer al heel snel in de schaduw..
Iemand een keer in Marokko geweest, rond juli/augustus? En was dit een beetje te doen?
Las namelijk ook dat het soms voorkomt dat mensen in coma raken door té warm weer...ben daar nu beetje bang voor geworden, maar misschien hoeft dat helemaal niet.
Andere optie is Kroatie, maar dan spreekt Marokko me toch wel echt meer aan, maar Kroatie klinkt veiliger.
Nu begin ik te twijfelen. 50 graden! Ik kan niet echt goed tegen warm weer, ik ga hier in de zomer al heel snel in de schaduw..
Iemand een keer in Marokko geweest, rond juli/augustus? En was dit een beetje te doen?
Las namelijk ook dat het soms voorkomt dat mensen in coma raken door té warm weer...ben daar nu beetje bang voor geworden, maar misschien hoeft dat helemaal niet.
Andere optie is Kroatie, maar dan spreekt Marokko me toch wel echt meer aan, maar Kroatie klinkt veiliger.
vrijdag 8 april 2011 om 21:41
Ik ben wel eens rond die tijd in Marrakesh geweest, en het was inderdaad erg heet. Ik kan zelf ook niet goed tegen de hitte en het viel me wel tegen. Ik had gelukkig nog wel de luxe dat ik niets hoefde te doen.
Als je niet goed tegen hitte kunt, zou ik nog wel even nadenken of het dan zo verstandig is om dan in Marokko vrijwilligerswerk te gaan doen waarbij je waarschijnlijk de hele dag actief buiten moet besteden. Het is daar sowieso heet, ook al is er geen hittegolf. Ik neem trouwens wel aan dat als je aan de kust zit het wel een paar graden scheelt.
In Kroatië kan het trouwens ook warm worden hoor!
Als je niet goed tegen hitte kunt, zou ik nog wel even nadenken of het dan zo verstandig is om dan in Marokko vrijwilligerswerk te gaan doen waarbij je waarschijnlijk de hele dag actief buiten moet besteden. Het is daar sowieso heet, ook al is er geen hittegolf. Ik neem trouwens wel aan dat als je aan de kust zit het wel een paar graden scheelt.
In Kroatië kan het trouwens ook warm worden hoor!
vrijdag 8 april 2011 om 21:48
Hm, dat Kroatie heet is, daar had ik inderdaad niet aan gedacht! Even opgezocht, maar daar kan het ook zo'n 30 graden worden..
Ik houd wel van zon, maar niet te.
Het is in Taroudant, dus wel redelijk bij de kust, gelukkig.
Lastige keus weer! (Het is ook gewoon dat ik graag wíl reizen, overal heen wil, maar zodra het dichtbij komt durf ik niet meer en ga ik dus allemaal van zulk soort dingen bedenken..)
Ik houd wel van zon, maar niet te.
Het is in Taroudant, dus wel redelijk bij de kust, gelukkig.
Lastige keus weer! (Het is ook gewoon dat ik graag wíl reizen, overal heen wil, maar zodra het dichtbij komt durf ik niet meer en ga ik dus allemaal van zulk soort dingen bedenken..)
vrijdag 8 april 2011 om 21:50
Ik ben ooit in juli in Marokko geweest, 2 weken rondgetrokken. Het is wel erg heet ja. We zijn ook in de woestijn geweest en kwamen in een zandstorm terecht. Als je niet op het heetst van de dag allerlei drukke dingen buiten gaat doen dan vind ik het wel te doen. Maar kleed je erop, ga niet onbedekt naar buiten, zorg dat je altijd genoeg water bij je hebt, bedek je hoofd en smeer je goed in. Etc
vrijdag 8 april 2011 om 22:23
vrijdag 8 april 2011 om 23:28
Het weer scheelt veel, aan de kust vinjd ik het goed te doen, het binnenland vond ik wat drukkend (was er midden augustus 5 jaar terug) maar goede kleding en niet besparen op een goede zonnebrandcreme!
Vergeet vooral niet om een lippenbalsem met factor mee te nemen (bijv een skivariant) want ondanks het feit dat ik eigenlijk nooit verbrand, mijn lippen heb ik daar dus wel verbrand.
Vergeet vooral niet om een lippenbalsem met factor mee te nemen (bijv een skivariant) want ondanks het feit dat ik eigenlijk nooit verbrand, mijn lippen heb ik daar dus wel verbrand.