Marrakesh?
maandag 9 januari 2012 om 19:00
Hoi allemaal,
Wij zitten een beeje te nijmeren over onze volgende vakantie en in de meivakantie zitten we te denken aan Marrakesh. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten en hoor ik graag tips en ideen over deze bestemming. Kun je er echt een week in verblijven, is het makkelijk aan te reizen in de stad, is het kindvriendelijk etc?
Wij zitten een beeje te nijmeren over onze volgende vakantie en in de meivakantie zitten we te denken aan Marrakesh. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten en hoor ik graag tips en ideen over deze bestemming. Kun je er echt een week in verblijven, is het makkelijk aan te reizen in de stad, is het kindvriendelijk etc?
maandag 9 januari 2012 om 19:08
Prachtige stad met de mooiste riads, wat dat betreft dus een aanrader. Alleen denk ik dat een week wat lang is. Ik zou een paar dagen blijven en dan nog met een huurauto en de kids achterin (want ik neem dus aan dat je die hebt?) een paar dagen de bergen intrekken. Werkelijk sprookjesachtig en makkelijk te doen met de auto!
maandag 9 januari 2012 om 19:18
quote:Philein schreef op 09 januari 2012 @ 19:08:
Prachtige stad met de mooiste riads, wat dat betreft dus een aanrader. Alleen denk ik dat een week wat lang is. Ik zou een paar dagen blijven en dan nog met een huurauto en de kids achterin (want ik neem dus aan dat je die hebt?) een paar dagen de bergen intrekken. Werkelijk sprookjesachtig en makkelijk te doen met de auto!Weet je ook of er georganiseerde reisjes zijn naar de bergen of andere bezienswaardigheden? En kan je die gewoon boeken vanuit Marrakech?
Prachtige stad met de mooiste riads, wat dat betreft dus een aanrader. Alleen denk ik dat een week wat lang is. Ik zou een paar dagen blijven en dan nog met een huurauto en de kids achterin (want ik neem dus aan dat je die hebt?) een paar dagen de bergen intrekken. Werkelijk sprookjesachtig en makkelijk te doen met de auto!Weet je ook of er georganiseerde reisjes zijn naar de bergen of andere bezienswaardigheden? En kan je die gewoon boeken vanuit Marrakech?
maandag 9 januari 2012 om 19:31
Ja hoor, zat. Als je dan liever niet alleen gaat, ga dan gewoon met een leuk taxichauffeurtje en laat je naar bijzondere, niet toeristische plekken brengen. Vanuit je riad kun je vast betrouwbare namen krijgen van chauffeurs en het is een leuke kennismaking met de cultuur, zonder helemaal met het toerisme mee te gaan.
maandag 9 januari 2012 om 19:38
Zelf 2 jaar geleden geweest 8 dagen,. inderdaad voor alleen Marrakech is dat te lang maar zijn dag naar Essouiria en de bergen in geweest. Verder, vanwege de warmte, lekker rustig aan gedaan geslenterd door de Souk, museums bezocht enz. maar als je wil zou je nog een dag op excursie kunnen. super makkelijk te regelen vanuit Marrakech zelf.
Riad waar we verbleven is helaas gesloten dus daar geen tips.
Wanneer wil je gaan?
Riad waar we verbleven is helaas gesloten dus daar geen tips.
Wanneer wil je gaan?
maandag 9 januari 2012 om 19:38
Hele leuke stad!! Met een nieuw gedeelte met veel Europese winkels en een sprookjesachtige oude stad, je want je in een andere wereld waar de tijd heeft stilgestaan! Maar idd is een week wat lang, ben er drie keer geweest en steeds een dag of 3.. Dat was eigenlijk precies goed. Tripjes naar gebieden buiten de stad zou dan idd leuk zijn.
maandag 9 januari 2012 om 19:39
maandag 9 januari 2012 om 20:07
Dank jullie wel voor alle tips! Hmm..dus een week (zelfs 8 dagen) is eigenlijk lang voor Marrakesh? Maar klinkt wel echt heel erg leuk en moet bekennen dat het oud versus nieuw contrast mij heel erg aantrekt.
Ik ga even kijken of de kinderen ergens marge- of studiedagen hebben zodat we misschien een keer lang weekend kunnen. En anders of ik ze ergens onder kan brengen zodat man en ik een lang weekend eruit gaan
Ik ga even kijken of de kinderen ergens marge- of studiedagen hebben zodat we misschien een keer lang weekend kunnen. En anders of ik ze ergens onder kan brengen zodat man en ik een lang weekend eruit gaan