Massachusetts islands...

19-06-2013 11:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn van plan om in augustus richting Massachusetts te gaan. Beginnen met een paar dagen Boston en dan willen we naar Cape Cod, Nantucket en/of Martha´s Vineyard. We hebben ongeveer een dikke week voor die laatste drie.

WIe is weleens in die regio geweest? Zullen we op één plek blijven slapen of is het het waard om bijvoorbeeld een paar dagen Cape Cod en een paar dagen Martha´s Vineyard te doen en dan vanuit een van die twee een dagje naar Nantucket te gaan?

O ja, en waar zijn de leukste plekken op Cape Cod, Martha´s Vineyard en Nantucket?
Ik ben daar ooit eens geweest, althans niet die eilanden. Toen naar Salem geweest en een Amisch dorp. Wil je persé daar blijven. Want een uitstapje met overnachting naar New York of de Niagara Watervallen is ook te doen.
Nee we willen echt persé daarheen. Lekker aan het strand, beetje wandelen, de New England sfeer proeven. Relaxen.

New York zijn we al een paar keer geweest.
Provincetown is een leuk stadje: relaxed, beetje artistiekerig en volgens mij het meest levendige plaatsje op Cape Cod.
Ow, heeeeerlijk!! Wij zijn er te kort geweest om verschillende redenen. Een van de redenen was dat er een grote orkaan/storm werd aangekondigd toen wij er heen wilden (zijn daarom niet verder geweest dan South Yarmouth, op 3/4 van het schiereiland was de weg toen ook afgezet).

Op advies van Amerikaanse vrienden zijn wij een dag naar Nantucket geweest ipv Vineyard. Geen overnachting, omdat we dat te duur vonden, maar daar heb ik echt spijt van, het was nu een beetje jakkeren om de laatste boot terug te halen (en ivm de aangekondigde storm wilden we wel echt het eiland af).

Als je aan het strand wil liggen, moet je daar echt zijn, ik zwijmel helemaal weg vanachter mijn bureau...
@kastanjez Het lijkt mij ook echt heerlijk daar Ben ooit wel op Cape Cod geweest toen ik als 17 jarige een maand au-pair was, maar behalve dat het een fijne plek was kan ik me er niet heel veel van herinneren.

Waarom hadden jullie vrienden Nantucket ipv Martha´s Vineyard aangeraden? Minder toeristisch/druk? Nog tips voor een strand op Nantucket?
Pfoe, nee, geen idee meer. Weet alleen nog dat het aan de andere kant van het eiland lag, gezien vanaf waar je met de boot aankomt... We hebben een scootertje gehuurd en daar met zijn tweeen het hele eiland overheen gecrosst.

En inderdaad, volgens mij was Nantuck pittoresker/minder toeristisch en misschien ook wel iets goedkoper.

misschien dat ik vanavond nog iets kan vinden over onze reis en nog een keer wat kan posten.

(Op Google maps kan ik geen strandnamen vinden, maar ik denk dat het onder Siasconset was)
P'town (Provincetown) is echt leuk. Wordt ook wel de gay capital van de oostkust genoemd, er komen ws door de artistieke sfeer meer gays naar toe, er lopen ook vaak drag queens rond. Leuk om te zien, denk een klein beetje gay parade maar dan heeeeeel klein.

De stranden op Cape Cod zijn prachtig, het water is erg koud. Strandtentjes heb je er voor zover ik weet niet echt veel. Huur fietsen, is super! Ik ging meestal vanuit Boston met de boot naar P'town. Vrienden hadden een huis in Dennis, anderen in Hyannis, was ook leuk maar zonder auto minder goed bereikbaar. Hou op mooie dagen rekening met lange files bij de brug het eiland op!

Andere eilanden ben ik niet geweest. Kan je ook aanraden om te gaan whalewatchen, ofwel vanuit Boston (kaarten koop je online of bij het aquarium) of vanuit P'town. Laatste is dichterbij.

Boston is ook erg leuk, het kan echter in augustus wel erg warm en vochtig zijn. Veel plezier alvast!
Als je zin hebt kun je ook een dagje Rhode Island doen en dan met name Newport, een heel fijn stadje.
Geboekt!

Het worden 3 nachten Boston, 4 nachten Cape Cod en 3 nachten Nantucket. Zo'n zin!!

Kastanjez, als je nog tips hebt voor Nantucket dan hoor ik het graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven