Mede camperaars verzamelen!

25-06-2023 09:12 432 berichten
Goedemorgen!

Ik heb even rondgekeken op het forum maar kon eigenlijk niets vinden over campervakanties of mede camperaars. Het leek mij leuk om hier een topic over aan te maken en misschien elkaar kunnen helpen met reistips en campings/camperplaatsen, maar ook eventuele vragen over vignetten en tolbadges e.d.

Eigenlijk gewoon een gezellig kletstopic dus. Ik hoop dat er meerderen zijn die net zo enthousiast zijn als ik over campervakanties of weekendjes weg!

En mensen met een caravan uiteraard ook van harte welkom!

#campinglife :flirting:
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 25-06-2023 09:26
8.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Beschuitmetjam schreef:
16-07-2025 18:48
Ik breek even in, maar wat leuk dat je dit doet! Doe je zoiets alleen, georganiseerd, met een vriendin, anders?

Sorry, ik ben weer weg.... :)
Soms alleen, soms met een groepje van scouting, dat kunnen pubers of volwassenen zijn. Alleen is echt wel heel fijn, het maakt me sterk. Met de hond vond ik ook altijd erg leuk, maar op steeds meer plekken in Europe (en Nederland) is er gedoe met wolven, dus zij kan niet meer mee als ik geen tent mee heb.
Ik ben op zoek naar een alternatief voor de vakantie in september.

Heeft iemand weleens een rondreis gemaakt via de Jura naar de Bloemenriviera en via Oostenrijk terug?

En hebben jullie toevallig tips voor de route en/of plaatsen die mooi zijn langs die route?

Mijn dank is groot, ik merk dat ik inspiratieloos ben momenteel aangezien ik al 2 opties heb en de 3e heb laten varen (Noord Duitsland).

Mijn dank is groot!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik ga van eind augustus tot eind september een rondreis Noord Engeland en Ierland maken.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
25-07-2025 22:41
Ik ga van eind augustus tot eind september een rondreis Noord Engeland en Ierland maken.

Oohh gaaf! Dat staat ook nog op mijn Bucketlist, en Schotland ook. En Zuid Engeland.

Zoveel landen zoals weinig tijd...
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik neem deel aan een georganiseerde rondreis dus veel zorgen al uit handen genomen, in elk geval 4 overvaarten :)
Niet geschoten is altijd mis
Utrechtsevrouw schreef:
17-07-2025 15:49
Ik vind beide interessant. Het legaal durven staan (slapen) op een plek wat geen Camperplaats of camping is.

Maar jullie overnachten dus in de bergen in Frankrijk? Je zet de camper een nachtje ergens vrij neer, slaapt en rijdt de volgende ochtend weer door? Zoiets?

En legaal wildcamperen hoe ziet dat er uit ? Zweden is mij bekend, maar andere bijvoorbeeld zuid Europese landen?
Wildkamperen in Zweden is een iets te groot woord. De Zweden zijn het daar niet mee eens. Ja, je mag je tent/caravan/camper ergens neer zetten, maar er zijn wel (logische) voorwaarden aan verbonden; voornamelijk mbt natuur en eigendom.
Grotendeels een alternatieve route gemaakt nu.

Metz
Arbois
Maisod
Annecy
Aosta
Baveno
Canocchio
Porlezzo
Allensbach
Wertheim

Ja, nu wordt de keuze toch wel lastig...

Goed het weer is de belangrijkste factor, maar als overal mooi wordt?
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven