meenemen camping
donderdag 21 juli 2011 om 14:38
donderdag 21 juli 2011 om 14:44
Alles is te koop in Frankrijk, dus niet te druk maken...
Wat wij altijd meenemen:
- Twee handdoeken per persoon
- Een badlaken per persoon
- Theedoek en handdoek
- Beddengoed
- Eigen campingbedje voor dochter
- Wasmiddel (ik was meestal halverwege een keer)
- Vaatwasmiddel of tabletten
- Lucifers
- Waxinelichtjes (gezellig voor buiten)
- Eigen koekenpan (de kwaliteit is niet altijd geweldig)
En verder de normale dingen.
Wat wij altijd meenemen:
- Twee handdoeken per persoon
- Een badlaken per persoon
- Theedoek en handdoek
- Beddengoed
- Eigen campingbedje voor dochter
- Wasmiddel (ik was meestal halverwege een keer)
- Vaatwasmiddel of tabletten
- Lucifers
- Waxinelichtjes (gezellig voor buiten)
- Eigen koekenpan (de kwaliteit is niet altijd geweldig)
En verder de normale dingen.
donderdag 21 juli 2011 om 14:44
donderdag 21 juli 2011 om 14:47
Als er geen handdoeken en badhanddoeken aanwezig zijn, net zoveel als je er thuis gebruikt in een week. Je kunt op iedere camping wassen. Voor de zekerheid zou je een kurkentekker en een blikopener mee kunnen nemen en een scherp mes, dat zijn dingen waar je vaak naastgrijpt, ook in vakantiehuizen waar verder alles op en aan zit.
verba volant, scripta manent.
donderdag 21 juli 2011 om 14:50
Ik pak altijd in aan de hand van deze paklijst. Heel handig!
http://www.meenemen.nl/?gclid=CIvQyti8k ... Dgod-iYGxQ
http://www.meenemen.nl/?gclid=CIvQyti8k ... Dgod-iYGxQ
donderdag 21 juli 2011 om 14:51
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 14:45:
Een afwasborstel is trouwens ook een handig ding, dat kennen ze niet altijd in het buitenland (daar doen ze het meestal met sponsjes).
Ikea, 1 euro per stuk. Doe je het met een sponsje toch.
Een afwasborstel is trouwens ook een handig ding, dat kennen ze niet altijd in het buitenland (daar doen ze het meestal met sponsjes).
Ikea, 1 euro per stuk. Doe je het met een sponsje toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 21 juli 2011 om 14:54
quote:nouschi schreef op 21 juli 2011 @ 14:51:
[...]
Doe je het met een sponsje toch.Dat vind ik eigenlijk best ranzig... Ik weet niet wat het is. Misschien valt het mee, maar ik heb het idee dat er in sponsjes veel sneller bacteriën zitten dan in die harde borstels. Maar goed, dan kan ook grote onzin van mij zijn hoor!
[...]
Doe je het met een sponsje toch.Dat vind ik eigenlijk best ranzig... Ik weet niet wat het is. Misschien valt het mee, maar ik heb het idee dat er in sponsjes veel sneller bacteriën zitten dan in die harde borstels. Maar goed, dan kan ook grote onzin van mij zijn hoor!
donderdag 21 juli 2011 om 14:56
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 14:54:
[...]
Dat vind ik eigenlijk best ranzig... Ik weet niet wat het is. Misschien valt het mee, maar ik heb het idee dat er in sponsjes veel sneller bacteriën zitten dan in die harde borstels. Maar goed, dan kan is ook grote onzin van mij hoor!
[...]
Dat vind ik eigenlijk best ranzig... Ik weet niet wat het is. Misschien valt het mee, maar ik heb het idee dat er in sponsjes veel sneller bacteriën zitten dan in die harde borstels. Maar goed, dan kan is ook grote onzin van mij hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 21 juli 2011 om 14:57
[quote]Badeendtje schreef op 21 juli 2011 @ 14:52:
- Blikopener Zal er wel zijn.
- Theelepeltjes ?????
- Broodmes ??????
- camping oventje ??????
- Dekbedovertrek, eigen kussen
- Afwasborstel ?????
- Vuilniszakken Kun je daar kopen
- Eigen stoelen zijn er natuurlijk
- Blikopener Zal er wel zijn.
- Theelepeltjes ?????
- Broodmes ??????
- camping oventje ??????
- Dekbedovertrek, eigen kussen
- Afwasborstel ?????
- Vuilniszakken Kun je daar kopen
- Eigen stoelen zijn er natuurlijk
donderdag 21 juli 2011 om 15:21
Geen idee of er in Frankrijk fatsoenlijke braadboter te krijgen is (nooit geweest) maar in Duitsland is dat er dus niet. Je krijgt je vlees niet mooi bruin. Vriend heeft nu van die knijpflessen Croma meegenomen.
Spelletjes. Opladers van alles (mobiel/ds/laptop) Vaatdoekje. Wc papier. Doekjes om de wc bril (als die er al is...) mee schoon te maken. Vlekkenspul. Om de grasvlekken uit de kleren van de kinderen te halen.
Boeken, ook voor de kinderen. Puzzelboekje. Zaklampen mét batterijen. Aansteker/lucifers. Kleingeld voor de douche, waar ik heen ging moest ik altijd 50 cent in een apparaat stoppen eer ik kon douchen. Wel 3 hele minuten...
Spelletjes. Opladers van alles (mobiel/ds/laptop) Vaatdoekje. Wc papier. Doekjes om de wc bril (als die er al is...) mee schoon te maken. Vlekkenspul. Om de grasvlekken uit de kleren van de kinderen te halen.
Boeken, ook voor de kinderen. Puzzelboekje. Zaklampen mét batterijen. Aansteker/lucifers. Kleingeld voor de douche, waar ik heen ging moest ik altijd 50 cent in een apparaat stoppen eer ik kon douchen. Wel 3 hele minuten...
donderdag 21 juli 2011 om 16:09
Wij gingen altijd kamperen in Tsjechië en dan vooral op de campings waar geen Nederlanders kwamen dus vooral hele kleine met een wc/douche en dat was het dan wel.
Wij hadden standaard bananendozen met campingspullen op zolder staan. Wat daar in zat (voor tent, zonder stroom).
Doos ''eten'' e.d:
- bestek
- ander keukengerei zoals blik-/flessenopener, schilmesje, scherp mes, broodmes, kaasschaaf, schaar, etc.
- (plastic) borden, bekers en bakjes
- zout/peper, pindakaas, hagelslag, blikje knakworstjes, theezakjes, koffie pads, etc.
Doos kampeerspullen:
- afwasteiltje + afwasborstel + afwasmiddel
- theedoeken, handdoek en vaatdoekjes (zijn we een keer vergeten, het blijkt dat ze het fenomeen theedoek niet kennen in tsjechië en sowieso werken nieuwe theedoeken niet voordat ze zijn gewassen)
- vloeibaar (hand)wasmiddel (tube)
- waslijn + wasknijpers
- camping lamp
- E.h.b.o doosje
- campinggasbom
- lucifers/aansteker
- hamer (voor de haringen)
- evt. hakbijl omdat we daar op veel campings zelf vuur mochten maken voor de tent
Ieder voor zich:
- kleding (dik en dun)
- ''douche'' handdoek
- badlaken
- zwemspullen
- boeken
- spelletjes
- zaklamp
- (auto)opladers
- toilettas met shampoo, deo, douchespul, evt. scheerspullen, brillenkoker, etc.
Ook handig om aan te denken:
- Kopieën van identiteitsbewijzen
- EU-pasjes van de zorgverzekering (bij CZ hebben ze speciale EU pasjes zodat je, mocht je daar gebruik moeten maken van zorg, je het niet zelf hoeft voor te schieten).
- Gegevens voor thuisblijvers
Veel plezier op vakantie!
Wij hadden standaard bananendozen met campingspullen op zolder staan. Wat daar in zat (voor tent, zonder stroom).
Doos ''eten'' e.d:
- bestek
- ander keukengerei zoals blik-/flessenopener, schilmesje, scherp mes, broodmes, kaasschaaf, schaar, etc.
- (plastic) borden, bekers en bakjes
- zout/peper, pindakaas, hagelslag, blikje knakworstjes, theezakjes, koffie pads, etc.
Doos kampeerspullen:
- afwasteiltje + afwasborstel + afwasmiddel
- theedoeken, handdoek en vaatdoekjes (zijn we een keer vergeten, het blijkt dat ze het fenomeen theedoek niet kennen in tsjechië en sowieso werken nieuwe theedoeken niet voordat ze zijn gewassen)
- vloeibaar (hand)wasmiddel (tube)
- waslijn + wasknijpers
- camping lamp
- E.h.b.o doosje
- campinggasbom
- lucifers/aansteker
- hamer (voor de haringen)
- evt. hakbijl omdat we daar op veel campings zelf vuur mochten maken voor de tent
Ieder voor zich:
- kleding (dik en dun)
- ''douche'' handdoek
- badlaken
- zwemspullen
- boeken
- spelletjes
- zaklamp
- (auto)opladers
- toilettas met shampoo, deo, douchespul, evt. scheerspullen, brillenkoker, etc.
Ook handig om aan te denken:
- Kopieën van identiteitsbewijzen
- EU-pasjes van de zorgverzekering (bij CZ hebben ze speciale EU pasjes zodat je, mocht je daar gebruik moeten maken van zorg, je het niet zelf hoeft voor te schieten).
- Gegevens voor thuisblijvers
Veel plezier op vakantie!