Met de boot naar Engeland

30-09-2013 09:48 28 berichten
Hallo allemaal, over een paar maanden ga ik voor het eerst met de auto naar Engeland.

Ik wil de Ferry nemen vanaf Duinkerken naar Dover, want dat is goedkoper dan de trein en ik moet vlakbij Dover zijn dus het komt allemaal best wel goed uit.

Als ik om 10:00 de boot in Duinkerken moet nemen, hoelaat moet ik daar aanwezig zijn?

Ik kan voor 12 euro per vaart nog first class lounge bij boeken, is dat de moeite waard? (Ik reis alleen)

Iemand nog meer tips voor het rijden in Engeland waar ik aan moet denken?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar in juni gegaan en toen was er midden op de dag nog plek genoeg. Het nadeel is alleen dat als je niet reserveert, je veel duurder uit bent. Normaal was het tarief 39 euro, last minute 89! Wij gaan dan een volgende keer wel reserveren. Dit was vanuit Duinkerken.
En vooral uitkijken met oversteken, eerst naar rechts kijken en dan naar links, da's ook even wennen. Ik stond een keer op een bus te wachten, plotseling een stem: "continental I presume?" Bus stond er al maar ik keek de verkeerde kant uit, had ook niets gehoord.
verba volant, scripta manent.
Ik heb echt een trauma aan die boot :p met storm een keer op die boot gezeten, water kwam uit de toiletten, man die zo zeeziek was dat hij niet meer op z'n benen kon blijven staan zelf nog uren daarna hartstikke ziek. Maar goed daar ging het niet over. Ik zelf zou altijd de trein kiezen dan ben jemet 30-45 minuten over. De boot doet er een stuk langer over. In Engeland tja links rijden! Is behoorlijk wennen. Is ook goed opletten bij rotondes, alles is precies andersom. Goed blijven opletten dan lukt het wel( is mij ook gelukt met maar een jaar rijervaring)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven