Met de trein naar barcelona- ervaring? Plus wandelen?
zondag 26 oktober 2025 om 14:52
Dag!
We willen in de mei vakantie 7/ 8 dagen naar Barcelona.. het liefst met de trein vanwege het milieu vanuit Utrecht. Dan moet je overstappen in Parijs en kan je kiezen tussen korte overstap of lange.. twijfel..
We willen geen volle week in Barcelona doorbrengen maar willen het conbineren met mooie wandeling / andere mooie plekken in de buurt als dit haalbaar is en bestaat en bereikbaar is met OV..
Ervaringen meer dan welkom!!
We willen in de mei vakantie 7/ 8 dagen naar Barcelona.. het liefst met de trein vanwege het milieu vanuit Utrecht. Dan moet je overstappen in Parijs en kan je kiezen tussen korte overstap of lange.. twijfel..
We willen geen volle week in Barcelona doorbrengen maar willen het conbineren met mooie wandeling / andere mooie plekken in de buurt als dit haalbaar is en bestaat en bereikbaar is met OV..
Ervaringen meer dan welkom!!
zondag 26 oktober 2025 om 16:58
Handige informatie over de overstap in Parijs:
https://www.nsinternational.com/nl/over ... re-de-lyon
https://www.nsinternational.com/nl/over ... re-de-lyon
zondag 26 oktober 2025 om 17:06
Ja ervaring met wandelen in omgeving Barcelona en met de trein. Wij hadden wel 2 dagen in Parijs extra omdat we dat ook heel leuk vonden dus geen ervaring met overstap. Ik zou wel sowieso voor 2 uur gaan. Het is druk en je moet ook nog even je weg zoeken. Qua wandelen waren wij in de buurt van Cadaques en Figueres, daar kan je met trein en bus komen. Cadaques is een geweldig leuk plaatsje aan de kust en rondom kan je dus heel mooi wandelen. Er is heel veel te vinden van Dali. Misschien een paar dagen in Cadaques verblijven en een paar dagen in Barcelona?
zondag 26 oktober 2025 om 17:13
Ooo zo fijn deze tip!!! Dank je wel! Ik ga er over lezen..eeka schreef: ↑26-10-2025 17:06Ja ervaring met wandelen in omgeving Barcelona en met de trein. Wij hadden wel 2 dagen in Parijs extra omdat we dat ook heel leuk vonden dus geen ervaring met overstap. Ik zou wel sowieso voor 2 uur gaan. Het is druk en je moet ook nog even je weg zoeken. Qua wandelen waren wij in de buurt van Cadaques en Figueres, daar kan je met trein en bus komen. Cadaques is een geweldig leuk plaatsje aan de kust en rondom kan je dus heel mooi wandelen. Er is heel veel te vinden van Dali. Misschien een paar dagen in Cadaques verblijven en een paar dagen in Barcelona?
zondag 26 oktober 2025 om 17:19
zondag 26 oktober 2025 om 17:45
zondag 26 oktober 2025 om 18:37
Afgelopen februari met de trein naar Barcelona gegaan. Gelukkig hadden we de lange overstap gepland, de Eurostar had een forse vertraging. Voor de totale tijd tussen Gare du Nord en Gare de Lyon zou ik zeker 50 minuten uittrekken. De rit met de RER duurt niet zo lang, maar het lopen en roltrappen kost wel enige tijd.
https://www.seat61.com/changing-station ... ross-paris
En als je de lange overstap doet en de trein rijdt op tijd kun je prima lunchen in de Train Bleu op Gare de Lyon.
https://www.seat61.com/changing-station ... ross-paris
En als je de lange overstap doet en de trein rijdt op tijd kun je prima lunchen in de Train Bleu op Gare de Lyon.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
zondag 26 oktober 2025 om 18:51
Download de app van ‘iledeFrance’. Hier kan je losse metrokaartjes kopen (ook dag kaartjes) voor Parijs via je mobiel en scan je zo jezelf de metro in. Het is even uitzoeken hoe het werkt maar als je dat eenmaal door hebt gaat het soepel.
Een overstap zou ik ruim nemen. Met 2 uur heb je tijd voor een kopje koffie aan het station. Wil je door Parijs heen struinen maak er dan minimaal een halve dag van.
Via SNFconnect kan je zelf je tijden uitzoeken en hoe je wilt reizen in Europa. Je krijgt vele opties. Dus niet afhankelijk van 1 of 2 uur overstap of Eurostar.
Een overstap zou ik ruim nemen. Met 2 uur heb je tijd voor een kopje koffie aan het station. Wil je door Parijs heen struinen maak er dan minimaal een halve dag van.
Via SNFconnect kan je zelf je tijden uitzoeken en hoe je wilt reizen in Europa. Je krijgt vele opties. Dus niet afhankelijk van 1 of 2 uur overstap of Eurostar.
zondag 26 oktober 2025 om 19:32
Op welk station kom je aan in Parijs? Gare du Nord? Dat is niet zo heel overdreven groot. Je hebt er wat winkeltjes zoals de Hema
Als je puur daar wilt overstappen dan moet dat binnen een uur prima te doen zijn mits er niet veel vertraging is. Wil je nog ergens rustig een hapje eten dan zou ik 2 uur uur doen. Op het station verkopen ze lekkere broodjes, weet even niet meer hoe dat heet, en schuin tegenover zit een burger king of een mac. In de 'kelder' heb je kluisjes. Had daar een keer voor een paar uur m'n bagage in gedaan en dat was niet zo heel duur destijds.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in