Met de trein naar Münster
woensdag 18 december 2019 om 23:19
Hoihoi,
Last minute heb ik besloten om samen met een vriendin twee nachtjes naar Münster te gaan, aankomende weekend vanwege de kerstmarkt. We beschikken echter niet over een auto, dus we zouden met het openbaar vervoer moeten gaan. We zaten te denken om dan in Enschede over te stappen op een Duitse trein. Ik kan alleen nergens op internet vinden of je daar ook kaartjes op het station kunt kopen (want stel de Nederlandse trein heeft vertraging en we missen de aansluiting). Is er hier heel toevallig iemand die ons kan helpen?
Oja, en om kosten te besparen heeft mijn vriendin voorgesteld om te gaan liften naar Munster. Ik zit hier eerlijk gezegd niet zo heel erg op te wachten. Stel ik me dan aan dat ik liever niet wil liften en moet ik dit maar gewoon doen? Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Last minute heb ik besloten om samen met een vriendin twee nachtjes naar Münster te gaan, aankomende weekend vanwege de kerstmarkt. We beschikken echter niet over een auto, dus we zouden met het openbaar vervoer moeten gaan. We zaten te denken om dan in Enschede over te stappen op een Duitse trein. Ik kan alleen nergens op internet vinden of je daar ook kaartjes op het station kunt kopen (want stel de Nederlandse trein heeft vertraging en we missen de aansluiting). Is er hier heel toevallig iemand die ons kan helpen?
Oja, en om kosten te besparen heeft mijn vriendin voorgesteld om te gaan liften naar Munster. Ik zit hier eerlijk gezegd niet zo heel erg op te wachten. Stel ik me dan aan dat ik liever niet wil liften en moet ik dit maar gewoon doen? Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
woensdag 18 december 2019 om 23:50
woensdag 18 december 2019 om 23:57
donderdag 19 december 2019 om 01:02
donderdag 19 december 2019 om 01:39
Je kunt gewoon van tevoren een kaartje kopen via NS Internationaal. Als je de trein mist neem je de volgende. Je kaartje is niet gebonden aan een specifieke trein, dat is alleen als je zitplaatsen reserveert of met een ICE met toeslag reist en dat wil je immers niet.
https://www.nsinternational.nl/
https://www.nsinternational.nl/
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
donderdag 19 december 2019 om 06:41
En wie zegt dat je met liften (met 2 personen) op tijd in Münster aan komt, en ook weer thuis?
Wie weet staan jullie wel uren te blauwbekken Langs de weg op een louche parkeerplaats voor jullie een lift krijgen, want liften langs de snelweg is verboden.
Wie weet staan jullie wel uren te blauwbekken Langs de weg op een louche parkeerplaats voor jullie een lift krijgen, want liften langs de snelweg is verboden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 19 december 2019 om 08:18
donderdag 19 december 2019 om 09:42
Je kunt bij die Bahn online goedkope tickets kopen, tenminste, ze zijn vaak goedkoper dan bij NS Internationaal. In Deventer opstappen.
En ga je in het weekend, kijk dan op de website voor een ‘Wochenende angebot’.
Dat is voor meerdere personen en dan kun je onbeperkt reizen in een weekend.
Zo zijn we eens met 8 personen voor 45 euro (totaalprijs!) vanuit Dresden teruggereisd naar NL.
En ga je in het weekend, kijk dan op de website voor een ‘Wochenende angebot’.
Dat is voor meerdere personen en dan kun je onbeperkt reizen in een weekend.
Zo zijn we eens met 8 personen voor 45 euro (totaalprijs!) vanuit Dresden teruggereisd naar NL.
donderdag 19 december 2019 om 12:05
Bedankt voor alle reacties! Dus als je een kaartje online koopt, dan maakt het niet als je bijv. vertraging hebt en dus een latere trein neemt? Mijn vriendin was vooral bang dat de kosten hoger zouden zijn als we een kaartje nog op Enschede zouden moeten komen, maar ik neem aan dat dan niet zoveel uitmaakt als er gewoon een kaartjesautomaat is op het perron?
Maar liften doe ik gewoon niet graag, betaal ik liever een paar euro extra..
Hostel in Munster heeft nog plek dus dat komt goed
Maar liften doe ik gewoon niet graag, betaal ik liever een paar euro extra..
Hostel in Munster heeft nog plek dus dat komt goed