Met de trein naar Münster

18-12-2019 23:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Last minute heb ik besloten om samen met een vriendin twee nachtjes naar Münster te gaan, aankomende weekend vanwege de kerstmarkt. We beschikken echter niet over een auto, dus we zouden met het openbaar vervoer moeten gaan. We zaten te denken om dan in Enschede over te stappen op een Duitse trein. Ik kan alleen nergens op internet vinden of je daar ook kaartjes op het station kunt kopen (want stel de Nederlandse trein heeft vertraging en we missen de aansluiting). Is er hier heel toevallig iemand die ons kan helpen?

Oja, en om kosten te besparen heeft mijn vriendin voorgesteld om te gaan liften naar Munster. Ik zit hier eerlijk gezegd niet zo heel erg op te wachten. Stel ik me dan aan dat ik liever niet wil liften en moet ik dit maar gewoon doen? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt :)
Hoi ja in Enschede staan automaten om kaartjes te kopen.als je uitstapt moet je eerst door de poortjes en dan kun je links naar het spoor van de Duitse trein .(beetje doorlopen naar achteren nog niet via de stationshal. Er staan automaten. Veel plezier
Hoi

Ja in Enschede staat een automaat om kaartjes te kopen (en anders even naar de infobalie gaan) .als je eerst door de poortjes gaat moet je direct links en weer links en dan rechtdoor naar achterlopen .dan kom je op het 'duitse'stuk van het station en daar staan automaten.
Waarom zou je in Enschede geen kaartjes kunnen kopen?
Je kan zelfs gewoon pinnen....
Je kan gewoon kaartjes kopen op het station ook niet ver van het perron trouwens.

Maar ik zou echt niet gaan liften naar Munster waarom? Je gaat een weekeindje weg dan ga je voor die paar tientjes toch niet die ellende aan lekker comfortabel naar Munster
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query ... Z=Muenster
wij slapen nooit.
En als je bang bent dat je de trein naar Duitsland mist dan pak je een trein eerder naar Enschede.
wij slapen nooit.
Je kunt gewoon van tevoren een kaartje kopen via NS Internationaal. Als je de trein mist neem je de volgende. Je kaartje is niet gebonden aan een specifieke trein, dat is alleen als je zitplaatsen reserveert of met een ICE met toeslag reist en dat wil je immers niet.
https://www.nsinternational.nl/
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Wat Caro zegt: gewoon van te voren op NS Internationaal een kaartje naar Münster en terug kopen en printen. Klaar!
En wie zegt dat je met liften (met 2 personen) op tijd in Münster aan komt, en ook weer thuis?
Wie weet staan jullie wel uren te blauwbekken Langs de weg op een louche parkeerplaats voor jullie een lift krijgen, want liften langs de snelweg is verboden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je al wel een hotel? Want rond kerstmarkttijd is alles vol volgens mij
De kaartjes zijn te koop op het perron
De treon gaat vaker hoor
En het kaartsysteem is duits maar destijds hadden we met 2 personen een soort meermanskaart die was spotgoedkoop in vergelijking met nl.
er gaat heel vaak een trein van Enschede richting Munster. En er is gewoon een kaartjes automaat op het station van Enschede. Je kunt natuurlijk ook in Enschede overnachten, scheelt weer een kaartje kopen ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij ns internationaal is het wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is...mss rijdt er een flexbus? En idd heb je lastminute wel een hotel gevonden? Prijzen zijn nu erg hoog....
Je kunt bij die Bahn online goedkope tickets kopen, tenminste, ze zijn vaak goedkoper dan bij NS Internationaal. In Deventer opstappen.
En ga je in het weekend, kijk dan op de website voor een ‘Wochenende angebot’.
Dat is voor meerdere personen en dan kun je onbeperkt reizen in een weekend.
Zo zijn we eens met 8 personen voor 45 euro (totaalprijs!) vanuit Dresden teruggereisd naar NL.
Zet de app van bahn.de op je telefoon. Dan kun je altijd vertrek- en aankomsttijden opzoeken. Je kaartjes kun je in de app zetten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bedankt voor alle reacties! Dus als je een kaartje online koopt, dan maakt het niet als je bijv. vertraging hebt en dus een latere trein neemt? Mijn vriendin was vooral bang dat de kosten hoger zouden zijn als we een kaartje nog op Enschede zouden moeten komen, maar ik neem aan dat dan niet zoveel uitmaakt als er gewoon een kaartjesautomaat is op het perron?
Maar liften doe ik gewoon niet graag, betaal ik liever een paar euro extra..

Hostel in Munster heeft nog plek dus dat komt goed :)
Ik denk dat een kaartje kopen vooral duurder kan zijn als je een 'bijzondere' trein neemt (ICE bijvoorbeeld).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven