metro londen (oyster card)

22-09-2019 17:06 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaan we met de kinderen een lang weekend naar Londen.
Ik heb de route uitgestippeld van wat we willen zien per dag en veel gaan we lopen. Ik heb de metro maar een paar keer nodig en ben dus in dubio om een 3 dagenkaart te kopen of toch losse kaartjes. Ik zie dat je met een Oystercard voordelig reist maar nadeel vind ik dat ik er dan 4 moet aanschaffen en daar van te voren tegoed op moet zetten en ik niet weet hoeveel.

En hoe zit dat met losse kaartjes? moet je die bij een automaat kopen? met contant geld?
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
30-09-2019 10:41
Hoeveel tijd heb je tussen het aankomen op Stansted en het nemen van de trein? Ik heb afgelopen jaar ruim een uur moeten wachten bij de paspoortcontrole. Gezinnen met kinderen moeten de rij in en bij ons waren er heel veel mensen die daar stonden. Het heeft ons echt heel veel extra tijd gekost en daardoor een aantal treinen later moeten pakken.
We hebben een retour gekocht, een speciale groepsprijs (opa en oma gaan ook mee). Dus geen speciaal tijdstip maar we mogen heen en terug binnen een periode van 4 weken.
Eva1977 schreef:
30-09-2019 11:08
We hebben een retour gekocht, een speciale groepsprijs (opa en oma gaan ook mee). Dus geen speciaal tijdstip maar we mogen heen en terug binnen een periode van 4 weken.
Omdat je aangeeft om half 11 op Liverpool Street te zijn. Vandaar die vraag. Ik hoop dat die tijd niet te optimistisch is genomen.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
30-09-2019 11:36
Omdat je aangeeft om half 11 op Liverpool Street te zijn. Vandaar die vraag. Ik hoop dat die tijd niet te optimistisch is genomen.
O, vandaar :-) Dat is een verwachting, maar niet erg als het later is; hotel heeft 24 uurs check in. Landen om 21 uur op Stansted; hoop om 21.45 toch wel in de trein te zitten. Maar we zien wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Het was super in Londen! Bankpassen werkten goed in de metro. Voor zoon hadden we een Oyster.
LieverLustDanLiefde: je hebt een pb
Fijn om te horen! Londen is echt mijn favoriete stad.
Alle reacties Link kopieren
Op Stansted ging het ook heel snel. Half uur nadat we geland waren zaten we al in de trein.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie je topic nu pas en ook dat je al geweest bent. Ik wilde inderdaad reageren dat je alles gewoon met je bankpas kunt doen. Ideaal, bij al die automaten staan rijen. Blijkbaar weten niet veel mensen het. Zowel ing als rabo deed het prima in ieder geval. Ik laat het toch nog maar even weten voor anderen die nog gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
19-10-2019 17:01
Het was super in Londen! Bankpassen werkten goed in de metro. Voor zoon hadden we een Oyster.
LieverLustDanLiefde: je hebt een pb
Leuk dat je het zo leuk hebt gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven