Metrozones Parijs
woensdag 3 april 2013 om 19:43
Begin mei gaan we een paar dagen naar Parijs. We hebben een hotel in Saint Denis. Nu willen we van daaruit elke dag met de metro naar het centrum en de bezienswaardigheden. We willen daarvoor de ParisVisitepas voor 3 dagen aanschaffen. We kunnen nu nergens vinden of we met deze pas tot aan het hotel mogen reizen? Er zijn twee versies, 1-3 zones en 4-6 zones. Welke moeten wij nu nemen? Of moeten we er voor een deel van de afstand nog een los kaartje bijnemen? Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Alvast bedankt!
woensdag 3 april 2013 om 19:47
http://www.ratp.fr/plan-interactif/
Kijk welk metrostation het dichtste bij je hotel ligt, dan zie je in welke zone je zit.
Je mag zowel met de metro, de bus en de trein. Ideaal !!
Kijk welk metrostation het dichtste bij je hotel ligt, dan zie je in welke zone je zit.
Je mag zowel met de metro, de bus en de trein. Ideaal !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 3 april 2013 om 19:48
Zone 1-3 is voldoende.( Ik heb gekeken op het einde van lijn 13)
Ik heb vorig weekend in een voorstad gezeten en zelfs daar was dat ticket nog geldig.
Als je nog naar Versailles wil moet je een kaartje bijkopen, want dat valt buiten die zones.
Als je onder de 26 bent, kun je eventueel ook een weekend kaartje kopen (als het dus weekend is). Dat is goedkoper dan de visité pas.
Let wel op wanneer je hem koopt. Hij is geldig vanaf die hele dag en niet vanaf het tijdstip waarop je hem koopt. Het is dus zonde om hem op de dag van aankomt aan te schaffen als je er pas 's avonds bent.
Ik heb vorig weekend in een voorstad gezeten en zelfs daar was dat ticket nog geldig.
Als je nog naar Versailles wil moet je een kaartje bijkopen, want dat valt buiten die zones.
Als je onder de 26 bent, kun je eventueel ook een weekend kaartje kopen (als het dus weekend is). Dat is goedkoper dan de visité pas.
Let wel op wanneer je hem koopt. Hij is geldig vanaf die hele dag en niet vanaf het tijdstip waarop je hem koopt. Het is dus zonde om hem op de dag van aankomt aan te schaffen als je er pas 's avonds bent.
woensdag 3 april 2013 om 19:49
Kaart met zones: http://parismap.metro-passes.com/map_paris.htm
woensdag 3 april 2013 om 21:51
Ik zou even kijken of je zo'n paris visite pass wel nodig hebt.. Afhankelijk van wat je wil bezoeken ben je daar vaak niet echt goedkoper mee uit..
Een carnet van 10 metro kaartjes kost 13 euro, en dat is meestal goedkoper, omdat je niet suuupervaak op een dag de metro pakt. Stel dat je op een dag gemiddeld 5 keer met de metro gaat, dan kost dat 6,50 p dag en dat is een stuk minder dan de prijs van zo'n pass..
Met die kaartjes kun je ook gewoon zone 1-3 met bus, metro, trein en dat liftje v montmartre. En die kaartjes blijven altijd geldig dus als je over hebt kun je ze later nog eens gebruiken.
Een carnet van 10 metro kaartjes kost 13 euro, en dat is meestal goedkoper, omdat je niet suuupervaak op een dag de metro pakt. Stel dat je op een dag gemiddeld 5 keer met de metro gaat, dan kost dat 6,50 p dag en dat is een stuk minder dan de prijs van zo'n pass..
Met die kaartjes kun je ook gewoon zone 1-3 met bus, metro, trein en dat liftje v montmartre. En die kaartjes blijven altijd geldig dus als je over hebt kun je ze later nog eens gebruiken.
woensdag 3 april 2013 om 23:02
Even knip en plak van de site van de RATP:
Le passe Navigo Découverte :
Pour tous, utilisable immédiatement
- pas d'obligation de résider ou de travailler en Île-de-France
- obtenu immédiatement dans toutes les stations, gares et chez les commerçants agréés, sans constitution de dossier, pour un prix de 5 ¤
- passe accompagné d'une carte nominative avec photo (format 25x30mm)
zones 1 - 3 25,65
En:
- Paris Visit (Pass Transport) 3 days (zone 1 to 3) / Adult 23,40 ¤
Ok, voor 3 dagen is het dan voordeliger om een Paris Visite-pas te kopen. Ik ging toen 5 dagen en dan is een abonnement goedkoper.
Le passe Navigo Découverte :
Pour tous, utilisable immédiatement
- pas d'obligation de résider ou de travailler en Île-de-France
- obtenu immédiatement dans toutes les stations, gares et chez les commerçants agréés, sans constitution de dossier, pour un prix de 5 ¤
- passe accompagné d'une carte nominative avec photo (format 25x30mm)
zones 1 - 3 25,65
En:
- Paris Visit (Pass Transport) 3 days (zone 1 to 3) / Adult 23,40 ¤
Ok, voor 3 dagen is het dan voordeliger om een Paris Visite-pas te kopen. Ik ging toen 5 dagen en dan is een abonnement goedkoper.
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 3 april 2013 om 23:06
Let ook even op hoe vaak je met de metro denkt te moeten reizen. Als het alleen maar is om vanaf je hotel naar het centrum te gaan en in de avond weer terug, bijvoorbeeld, ben je goedkoper uit met losse kaartjes. Zo'n carnet (zo heet dat) is alleen voordeliger als je meerdere keren per dag de metro gebruikt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 4 april 2013 om 01:10
En carnet krijg je wel op hoor, met z'n tweeen. Dat is maar vijf kaartjes per persoon. Je krijgt gewoon 10 losse kaartjes als je dat koopt.
Een visitepass daarentegen, loont bijna nooit.
Ik zou je trouwens aanraden om ook lekker met de bus te gaan, dan zie je nog wat onderweg en het scheelt enorm veel trappen en gangen lopen. In de metrostations kun je bij de infobalies een plattegrond met de buslijnen en haltes krijgen. Je gebruikt dezelfde kaartjes als voor de metro,
Een visitepass daarentegen, loont bijna nooit.
Ik zou je trouwens aanraden om ook lekker met de bus te gaan, dan zie je nog wat onderweg en het scheelt enorm veel trappen en gangen lopen. In de metrostations kun je bij de infobalies een plattegrond met de buslijnen en haltes krijgen. Je gebruikt dezelfde kaartjes als voor de metro,
.
donderdag 4 april 2013 om 18:44
Ik ben vorig jaar met Snoezekind naar Parijs geweest, en voor een kind is die ParisVisite nog goedkoper.
Wij vonden het vooral gemak om maar één keer een kaartje te hoeven kopen, ik ga echt niet wakker liggen of ik misschien tóch een euro goedkoper was geweest met losse kaartjes.
Wij vonden het vooral gemak om maar één keer een kaartje te hoeven kopen, ik ga echt niet wakker liggen of ik misschien tóch een euro goedkoper was geweest met losse kaartjes.
donderdag 4 april 2013 om 18:51
De Paris Visite geeft ook nog korting bij verschillende attracties.
http://www.ratp.fr/fr/rat ... vantages-de-paris-visite/
http://www.ratp.fr/fr/rat ... vantages-de-paris-visite/
donderdag 4 april 2013 om 18:56
http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html
Ben ook met een 5 daagse Paris Visite, 3 zones, naar Parijs geweest en vond het superhandig en we hebben em er echt wel uitgehaald.
Konden ook met de trein naar La Defense, dat is best een eind weg.
Ben ook met een 5 daagse Paris Visite, 3 zones, naar Parijs geweest en vond het superhandig en we hebben em er echt wel uitgehaald.
Konden ook met de trein naar La Defense, dat is best een eind weg.
woensdag 10 april 2013 om 12:54
Ik ben net terug uit parijs, ook met de auto gegaan.
Paris visite pas vind ik heerlijk en makkelijk.
Maar wat ik ook gedaan heb is een ochtend fietsen gehuurd. Onder leiding van een NL sprekende gids een geweldige fietstocht gemaakt, langs de highlights, leuke gids die prachtige verhalen vertelde. Geweldige manier om zo door Parijs te gaan. Ik was voor de 4e keer in Parijs en toch vond ik het weer geweldig. Mijn moeder ging voor de eerste keer en zij was ook erg blij met de fietstocht.
Veel plezier.
Paris visite pas vind ik heerlijk en makkelijk.
Maar wat ik ook gedaan heb is een ochtend fietsen gehuurd. Onder leiding van een NL sprekende gids een geweldige fietstocht gemaakt, langs de highlights, leuke gids die prachtige verhalen vertelde. Geweldige manier om zo door Parijs te gaan. Ik was voor de 4e keer in Parijs en toch vond ik het weer geweldig. Mijn moeder ging voor de eerste keer en zij was ook erg blij met de fietstocht.
Veel plezier.
DTEEZ!