Mijn vriend wil niet zonder mij op wintersport vakantie
dinsdag 2 december 2025 om 08:55
Mijn vriend wil niet zonder mij op wintersportvakantie. Nou, lekker belangrijk denk je dan.... Dan niet toch? Probleem is, vanaf kinds af aan zijn wij al gaan skiën. Dus jarenlang toen ik hem had leren kennen zijn we ook samen gegaan. Echter, ik heb best een behoorlijke Osteoporose. In die zin dat ik vorig jaar rond deze tijd door een klein opstapje over het hoofd te hebben gezien en en niet eens harde val mijn rechterarm- en rechtervoet brak. 7 maanden geduurd voor het weer een beetje oke was. En ik breek dus om de twee jaar wel wat. Kortom, ik ben wat voorzichtiger geworden en skiën hoeft dus niet meer voor me. Ik ben door die breuken ook te angstig geworden dus is skiën meer een 'continu angstgevoel' (en dus gespannen en dus groter risico op fouten en dus weer breuken) ipv dat ik me heerlijk vrij voel op die latten zoals vroeger. Nou vind ik het prima als hij met een vriend gaat ofzo. Maar hij wil dus met mij. Gezegd dat ik dat ook prima vond, ik ga dan wel wandelen ofzo. We hebben daar altijd een heerlijk hotel met sauna, zwembad, buitenbubbelbad. Boek mee en ik vermaak me wel in het zonnetje op het terras.
Maar... dat is dus ook niet goed. Ik moet me maar over mijn angst heen zetten en gewoon weer de latten op. Wat ik (even voor de duidelijkheid hoor) pertinent niet doe gewoon. Hij wil niet in zijn eentje op de latten en ik dan lekker met een boek bubbelend in het hotel. ik MOET mee. En elk jaar komt deze discussie weer. Ik wil daar nu een keer voor eens en voor altijd vanaf. Mijn 'NEE DAT DOE IK NIET MEER, IK BEN TE BANG IETS TE BREKEN EN HET IS EN WORDT NIET ONTSPANNEND MEER VOOR ME' (zo duidelijk dus geweest, want het jaar daarvoor alleen simpel met mijn schouder tegen de deurpost aangelopen, niet eens hard maar zoals iedereen normaal elke dag bijna overkomt, hup, scheur erin, het is dus ech niet oke) gaan er even in... tot het jaar daarop weer. Hoe kan ik zorgen dat hij stopt met zaniken....
Ik heb mijns inziens al compromissen genoeg voorgesteld, maar niets werkt. Ik moet skiën blijkbaar.
Maar... dat is dus ook niet goed. Ik moet me maar over mijn angst heen zetten en gewoon weer de latten op. Wat ik (even voor de duidelijkheid hoor) pertinent niet doe gewoon. Hij wil niet in zijn eentje op de latten en ik dan lekker met een boek bubbelend in het hotel. ik MOET mee. En elk jaar komt deze discussie weer. Ik wil daar nu een keer voor eens en voor altijd vanaf. Mijn 'NEE DAT DOE IK NIET MEER, IK BEN TE BANG IETS TE BREKEN EN HET IS EN WORDT NIET ONTSPANNEND MEER VOOR ME' (zo duidelijk dus geweest, want het jaar daarvoor alleen simpel met mijn schouder tegen de deurpost aangelopen, niet eens hard maar zoals iedereen normaal elke dag bijna overkomt, hup, scheur erin, het is dus ech niet oke) gaan er even in... tot het jaar daarop weer. Hoe kan ik zorgen dat hij stopt met zaniken....
Ik heb mijns inziens al compromissen genoeg voorgesteld, maar niets werkt. Ik moet skiën blijkbaar.
dinsdag 2 december 2025 om 09:00
Maar ik wil die vraag gewoon niet meer. In juli komt er altijd al een kaart van het hotel waar we zitten met dat 'het seizoen er aan gaat komen' en dan begint het dus al. Ik zeg meteen nee. Maar hij blijft het vragen tot ergens in oktober. En elke keer weer moet ik mezelf voor mijn gevoel dan verdedigen.
Vorig jaar (godzijdank had ik mijn voet en arm gebroken) had hij een ski cursus op de rolbaan geregeld leuk voor tijdens de kerst periode. Het is gewoon strontvervelend. ik wil gewoon echt niet meer.
En nu hebben de we kerstkaart van het hotel gekregen. En dan komt het WEER ter sprake. Ik word er echt gewoon schijtziek van.
dinsdag 2 december 2025 om 09:02
'NEE DAT DOE IK NIET MEER, IK BEN TE BANG IETS TE BREKEN EN HET IS EN WORDT NIET ONTSPANNEND MEER VOOR ME'
Dit blijven herhalen, elke keer dat hij erover begint.
Is hij altijd zo drammerig en houdt hij altijd geen rekening met jou(w wensen)? In dat geval zou ik de relatie eens heroverwegen, of op zn minst een goed gesprekje aangaan.
Is hij altijd zo drammerig en houdt hij altijd geen rekening met jou(w wensen)? In dat geval zou ik de relatie eens heroverwegen, of op zn minst een goed gesprekje aangaan.
.
dinsdag 2 december 2025 om 09:03
Als hij iets wil kan hij inderdaad behoorlijk drammen. Hij is behoorlijk verwend opgevoed door zijn moeder (lief mensje overigens hoor). Pa was altijd in het buitenland en alles wat vriend wilde gebeurde gewoon want hij was 'de man in huis'. Nu geef ik soms eens toe aan dingen. Maar dit gewoon niet.Barnsteen schreef: ↑02-12-2025 09:02'NEE DAT DOE IK NIET MEER, IK BEN TE BANG IETS TE BREKEN EN HET IS EN WORDT NIET ONTSPANNEND MEER VOOR ME'
Is hij altijd zo drammerig en houdt hij altijd geen rekening met jou(w) wensen? In dat geval zou ik de relatie eens heroverwegen, of op zn minst een goed gesprekje aangaan.
dinsdag 2 december 2025 om 09:06
Geen enkele ruimte geven. Niet gaan uitleggen waarom niet en dat je eventueel wat anders wel wil doen. Nee. En telkens wanneer hij er over begint, weglopen.BuzzieBee schreef: ↑02-12-2025 09:00Maar ik wil die vraag gewoon niet meer. In juli komt er altijd al een kaart van het hotel waar we zitten met dat 'het seizoen er aan gaat komen' en dan begint het dus al. Ik zeg meteen nee. Maar hij blijft het vragen tot ergens in oktober. En elke keer weer moet ik mezelf voor mijn gevoel dan verdedigen.
Vorig jaar (godzijdank had ik mijn voet en arm gebroken) had hij een ski cursus op de rolbaan geregeld leuk voor tijdens de kerst periode. Het is gewoon strontvervelend. ik wil gewoon echt niet meer.
En nu hebben de we kerstkaart van het hotel gekregen. En dan komt het WEER ter sprake. Ik word er echt gewoon schijtziek van.
dinsdag 2 december 2025 om 09:07
Oh crosspost.
Heb je hem weleens gevraagd waarom hij jouw nee niet kan respecteren? Of hem gevraagd wat jij moet doen zodat tot hem doordringt dat nee ook echt nee is?
Ik weet niet hoe productief het is maar deze discussie meteen afkappen? 'Hier hebben we het al over gehad en je hebt mijn antwoord gehoord.' En dan niet ingaan op zijn gezeur, weglopen als hij doorgaat.
Heb je hem weleens gevraagd waarom hij jouw nee niet kan respecteren? Of hem gevraagd wat jij moet doen zodat tot hem doordringt dat nee ook echt nee is?
Ik weet niet hoe productief het is maar deze discussie meteen afkappen? 'Hier hebben we het al over gehad en je hebt mijn antwoord gehoord.' En dan niet ingaan op zijn gezeur, weglopen als hij doorgaat.
This is an unacceptable timeline
dinsdag 2 december 2025 om 09:08
Bizar toch, het is je vriend! Hij weet toch hoe snel jij iets breekt? Heeft hij zin in gedoe dan dat je inderdaad met een gipsvlucht terug kan? Lijkt mij een hoop gedoe dat je echt niet wil. Kan iedereen gebeuren maar het lijkt me een feit dat het bij jou eerder gebeurt. Ik zou een goed gesprek met hem aangaan, aangeven dat je het strontvervelend vindt dat hij dit blijft vragen en dat jij niet van gedachten gaat veranderen. Als hij van je houdt mag hij jouw mening/wensen respecteren en daar niet zo overheen walsen.
dinsdag 2 december 2025 om 09:09
Maar dan ga je toch eens goed met hem in gesprek over zijn gedram? Want als bij herhaling zeggen dat je niet wil/gaat niet werkt, dan houdt dat wel een keer op toch? En als hij het dan nog niet heeft begrepen - wat blijkbaar het geval is - dan ga je dus met hem in gesprek over wat dit gedram met je doet.
dinsdag 2 december 2025 om 09:11
Hè bah, wat onaantrekkelijk...BuzzieBee schreef: ↑02-12-2025 09:03Als hij iets wil kan hij inderdaad behoorlijk drammen. Hij is behoorlijk verwend opgevoed door zijn moeder (lief mensje overigens hoor). Pa was altijd in het buitenland en alles wat vriend wilde gebeurde gewoon want hij was 'de man in huis'. Nu geef ik soms eens toe aan dingen. Maar dit gewoon niet.
Voet bij stuk houden hoor! En misschien even nadenken hoe vaak je eigenlijk doorgaans wel niet aan hem toegeeft 'voor de lieve vrede'?
Is dat niet stiekem toch te vaak? Waar ben jij met jouw wensen in deze relatie?
.
dinsdag 2 december 2025 om 09:27
Naast het problematische drammen vind ik het heel vreemd dat hij het normaal vindt om van jou iets te verlangen waar je geen plezier aan beleeft én waarbij je gezondheidsrisico's loopt.
De lol van samen iets leuks ondernemen zit erin dat je dat beiden leuk vindt. En risico's willen nemen ten koste van andermans gezondheid voor je eigen plezier vind ik te bizar voor woorden.
De lol van samen iets leuks ondernemen zit erin dat je dat beiden leuk vindt. En risico's willen nemen ten koste van andermans gezondheid voor je eigen plezier vind ik te bizar voor woorden.
dinsdag 2 december 2025 om 09:38
Natuurlijk sneu voor hem dat de situatie veranderd is. Dat heb je vast al bedacht en uitgesproken. Maar dit gaat nergens meer over. Ik had misschien al een bord stukgeslagen op zijn hoofd. Dit is geen advies verder hoe effectief misschien ook. Het wordt denk ik tijd dat jullie een nieuwe vakantie gewoonte ontwikkelen. Geen wintersport maar een zonvakantie? En dan niet gaan hiken in de bergen op een eiland met gebrekkige medische zorg ofzo he.
Lorem Ipsum
dinsdag 2 december 2025 om 09:50
Wat een rare hyperfocus heeft je vriend op dat skieen dan. Want hij weet dus hoe gevaarlijk het voor jou is?? En hoe leuk is het sowieso als de kans behoorlijk aanwezif is dat je de vakantie vroegtijdig moet beeindigen ivm botbreuken? Als je dit dan verlangt van je partner heb je wel de empathie van een stoeptegel zeg. Ik zou hem dat eens keihard mededelen. Dus jij geeft niet om mijn gezondheid?
dinsdag 2 december 2025 om 09:54
dinsdag 2 december 2025 om 10:03
en ook als het niet gevaarlijk was, maar TO heeft gewoon geen zin.Bbubbels schreef: ↑02-12-2025 09:50Wat een rare hyperfocus heeft je vriend op dat skieen dan. Want hij weet dus hoe gevaarlijk het voor jou is?? En hoe leuk is het sowieso als de kans behoorlijk aanwezif is dat je de vakantie vroegtijdig moet beeindigen ivm botbreuken? Als je dit dan verlangt van je partner heb je wel de empathie van een stoeptegel zeg. Ik zou hem dat eens keihard mededelen. Dus jij geeft niet om mijn gezondheid?
Dan mag dat ook
dinsdag 2 december 2025 om 10:06
Wat een rare situatie. Dus jouw vriend, die van jou wordt geacht te houden en het beste met je voor te hebben, wil dat jij iets doet dat voor jou gewoon gevaarlijk is? Hij klinkt niet als een leuke man, eerlijk gezegd.
Als ik al zo vaak zou hebben uitgelegd waarom ik niet mee kan doen, zou ik het volgende gesprek DAT punt eens aansnijden: waarom verlang jij iets van mij dat gewoon niet realistisch is? Waarom is jouw obsessie met samen op de latten staan belangrijker dan mijn zeer terechte angst weer eens iets te breken?
Dat gesprek zou ik nog wel willen voeren. Iedere volgende keer dat hij vraagt of je mee gaat, zou ik gewoon geen antwoord meer geven. En ondertussen zou ik me toch ook even achter mijn oren krabben over de vraag of dit wel echt zo'n leuke man is.
Als ik al zo vaak zou hebben uitgelegd waarom ik niet mee kan doen, zou ik het volgende gesprek DAT punt eens aansnijden: waarom verlang jij iets van mij dat gewoon niet realistisch is? Waarom is jouw obsessie met samen op de latten staan belangrijker dan mijn zeer terechte angst weer eens iets te breken?
Dat gesprek zou ik nog wel willen voeren. Iedere volgende keer dat hij vraagt of je mee gaat, zou ik gewoon geen antwoord meer geven. En ondertussen zou ik me toch ook even achter mijn oren krabben over de vraag of dit wel echt zo'n leuke man is.
dinsdag 2 december 2025 om 10:07
Nog 1x ongelofelijk uit je stekker gaan? Dat je gvd geen zin hebt om een totale vakantie met het zweet op je rug op skies te staan of om wat te breken en dat het nu echt klaar is en je er nooit maar dan ook nooit meer iets over wil horen? Hij kan met vrienden of jij lekker in het hotel en verder moet hij het niet wagen om er ooit nog over te beginnen.
Ik heb dit in mindere mate gehad over iets anders en ben toen nog 1x echt volledig geflipt en toen was het klaar en begreep (of accepteerde) hij het.
Ik heb dit in mindere mate gehad over iets anders en ben toen nog 1x echt volledig geflipt en toen was het klaar en begreep (of accepteerde) hij het.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in