Mooie plekken (huur) in de bergen (Oost/zwits/dolom)?

26-10-2025 14:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen met onze drie tieners van 11-13-15 deze zomer de bergen in in combi met lekker zwemmen in de middag!
Nu zoeken we huuraccommodatie.. liefst dus met zwem-mogelijkheid.
We zouden ook graag Salzburg bezoeken.
En gehoord dat Salzkammergut mooi is!
Ook zouden we een huttentocht willen doen met de kids (2 of drie dagen het liefst en niet al te primitief)

Alle tips zijn heel erg welkom! Ook een face book pagina.. ik heb zo’n hekel aan dit uitzoeken moet ik eerlijk bekennen..
weet gewoon niet waar te beginnen…
Schakel een reisbureau in.
https://chatgpt.com/?utm_source=google& ... gLJ1_D_BwE

Heb je hier iets aan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Chat gtp vind ik serieus een goeie! Gebruik ik eigenlijk nooit.. Thanks!
Andere tips of eigen ervaringen heel erg welkom 😅
Op de Facebook pagina "Oostenrijk met kinderen vakantietips" staan heel veel tips voor Oostenrijk, ook gericht op tieners
Langenfeld in Tirol Oostenrijk.
Als je een dikke beurs hebt, hotel Rita.
Heb je wat minder te besteden of minder over voor je verblijf dan zijn er volop andere keuzes, maar dan zonder zwembad bij het hotel. Er ligt wel een groot spa oord bij met verschillende baden: Aqua Dome. Maar ook daar moet je net van houden.
Leuke toeristische omgeving, dus er is wat te doen. Maar ook prachtige wandelroutes en leuke uitstapjes in de buurt.
Nope
Hotel met vijf is njet echt een optie.. willen wel zelf kunnen koken nl… maar dank! Ik ga sowieso even kijken
Ik kom vaak in Oostenrijk, maar ik heb nog nooit een huuraccomodatie met een zwembad gehad. Meestal kies ik voor een andere optie: huisje met goede toeristenkaart (bijvoorbeeld deze: https://www.nationalpark-sommercard.at/de of een huisje met de Königscard) of ik koop een Salzburgerlandcard en ga met een van die kaarten elke dag 's ochtends naar een kabelbaan en 's middags zwemmen, rodelen, waar we maar zin hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
Kijk eens op Casamundo. Wij hebben tegenover hotel Rita gezeten in Grüner appertementen. Wij waren maar met 2-en, maar ze hadden ook een groter appartement. Ouderwets, maar superschoon. En heel leuk prijsje. Je moet er niet de hele dag zijn, maar om te slapen en te koken is het okee.
Ontbijt kan je geloof ik erbij bestellen, maar kan je ook verderop bij de supermarkt doen.
Nope
Wij zitten in Oostenrijk ook nooit in accomodaties met zwembad. Er zijn heel veel openluchtzwembaden, vaak heb je gratis toegang met een toeristenkaart. Vorig jaar zaten we bijvoorbeeld in Brand im Vorarlberg in een appartement op 100 meter van het openluchtzwembad, ideaal. Na het wandelen lekker even zwemmen, omdat je toch gratis toegang hebt maakt het ook niet uit als je pas aan het eind van de dag gaat zwemmen.
Hier hetzelfde, Oostenrijk heeft in elk dorp een prachtig openluchtzwembad. Bij het meer van Zell am See zit er bijv ook 1. Ik kijk vaak op villaforyou, staan mooie appartementen op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven