Lotgenotengroep depressie

28-09-2025 16:03 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag van dit topic een lotgenotengroep depressie willen maken.

Dat we elkaar ondersteunen om de dag door te komen en elkaar er door heen te slepen.

Zelf terugval in depressie. Geprobeerd om antidepressiva te verhogen, maar is niet gelukt. Te veel bijwerkingen. Binnenkort overleg met psychiater hoe nu verder. Merk ook dat ik weer moeite heb om iedere dag naar buiten te gaan en sowieso te bewegen. Zou het liefst vaak op bed liggen. Alles lijkt ook uitzichtloos en hopeloos.
Verschrikkelijk, ik gun het mijn ergste vijand niet.
Hier is volgens mij al een ander topic voor of je kan Depressie Connect proberen als je meer actieve lotgenoten zoekt
Wotah schreef:
28-09-2025 16:20
Hier is volgens mij al een ander topic voor of je kan Depressie Connect proberen als je meer actieve lotgenoten zoekt
Er was een aantal jaren geleden een heel goed lopend topic dat alleen gericht was op depressie. Ik denk dat dit ook wel weer kan gaan lopen.

TO, ik wil wel meeschrijven hoor. Heb regelmatig last van depressies, de ene keer mild, de andere keer ernstig. Momenteel ben ik stabiel. Heb je een soort van dagritme? Hoe is de hulpverlening?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Over een paar dagen heb ik 2e gesprek met psychiater.

Moet structuur weer terugkrijgen ja, maar voel me te verlamd om wat te doen.
Heb normaal dysthymie, maar nu ernstige depressie
Fantasy,ik heb toen veel steun gehad in het depressie topic maar ook de herkenning en begrip van anderen, heeft mij echt goed gedaan!

Ik heb weken dat ik er geen last van heb en er zijn periodes dat mijn gedachten weer donker zijn en dat heel mijn energie weg is.

Leergierig, misschien is structuur terugkrijgen op dit moment te hoog gegrepen. Wacht het gesprek met psychiater af, dat kost je waarschijnlijk al veel energie. Sterkte!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven