Mooie stranden

19-10-2015 09:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen. Ik zoek een vakantie voor volgend zomer. Het liefst rond september.

Mijn eisen zijn ik wil echt mooie witte stranden zien en blauwe zee.

snorkelen vinden we leuk.

En we willen graag een keer buiten Europa.

Wat raad je aan. Budget rond de 1500 pp
Vanwege het budget; Dominicaanse republiek
Waarom september?

Alles in het westen (Antillen, Cuba) zit dan in orkaan/regentijd.

In Thailand is het dan nog regentijd.

In Indonesie zou je net voor de regentijd zitten.

Zou kiezen voor de winterperiode, m.n. januari t/m maart, omdat je dan zowel oost als west in de tropische landen het meest ideale klimaat treft én je omzeilt er 'n stukje donkere winterperiode mee! Twee vliegen in één klap dus!

Zanzibar is trouwens ook 'n eiland waar je (bij TUI) vaak aanbiedingen ziet van maar 600-700 p/p. Daar kun je qua klimaat wél weer prima in september terecht: http://www.klimaatinfo.nl/tanzania/zanzibar.htm
Shoot first, ask questions later!
We kunnen niet anders dan september. Ja heel misschien juni maar of je daar dan veel mee opschiet
Lastig met dat budget in september. ZO Azië valt dan volgens mij af en dat is juist goedkoop.

Dan kom je al gauw op het Caraïbisch gebied uit.

Geen idee hoe het zit met het weer in Costa Rica en Mexico. Dat zijn ook opties.
Hoe komt 't dat je geen vrij mag nemen in 'n andere periode?

September is voor veel reisbestemmingen niet de juiste maand.

Maar overweeg Zanzibar 'ns, dat valt in een goede periode qua klimaat. En dat ziet er wel mooi uit en is ook nog betaalbaar.
quote:gemini2011 schreef op 19 oktober 2015 @ 09:54:

Lastig met dat budget in september. ZO Azië valt dan volgens mij af en dat is juist goedkoop.

Dan kom je al gauw op het Caraïbisch gebied uit.

Geen idee hoe het zit met het weer in Costa Rica en Mexico. Dat zijn ook opties.Daar heb je dan juist orkaantijd. Dus ook geen aanrader in die periode. Ook als het daar qua weer meevalt, is het water vaak troebel waardoor je geen heldere snorkelervaring kunt opdoen.
nja niet kunnen. Ik heb een eigen zaak en rond september zijn de meeste klanten weg dus dat is het gunstigste. Binnen korte termijn redden we niet. Of we moeten januari 2017 doen maar dat klinkt wel erg ver weg.
zou januari een betere tijd zijn dan ?
Schotland. Serieus.

We hebben heeeeeele mooie en lege stranden gezien en in september bloeit de heide

Ik weet niets van snorkelen, maar kayaken en de schelpen en zeesterren onder je op de bodem zien liggen vond ik ook erg cool.
quote:hondjewaf schreef op 19 oktober 2015 @ 09:57:

nja niet kunnen. Ik heb een eigen zaak en rond september zijn de meeste klanten weg dus dat is het gunstigste. Binnen korte termijn redden we niet. Of we moeten januari 2017 doen maar dat klinkt wel erg ver weg.

Januari 2016 geen optie?

In Januari zit je zowel op de Antillen als in Thailand goed.
quote:redbuIIetje schreef op 19 oktober 2015 @ 10:18:

[...]

Januari 2016 geen optie?

In Januari zit je zowel op de Antillen als in Thailand goed.

Nee we zien er net weer van vakantie (september)

dus dat gaat niet
nu denk ik als we dan september 2016 doen of januari 2017 maakt ook niet veel meer uit dan. die 3 maand wachten moet dan ook wel lukken.
Ik zou Curacao overwegen in die periode? In Curacao komen niet zomaar orkanen voorbij en is het allemaal wat stabieler met het weer.

Maar de mooiste stranden die ik ooit gezien heb zijn in Tulum, Mexico als je wilt snorkelen en wanneer dat toch minder belangrijk is, Canon Beach in Oregan, USA.
Op curacao geen orkanen hoor. Wel erg warm ivm orkaanseizoen ( minder wind). Dus goede optie.

Mexico ( yucatan) is echt ook een aanrader, maar ik weet ook niet hoe het zit met het weer dan.
De stranden van Mexico zijn het laatste jaar overspoeld met 1000en kilo's zeewier. Is helaas niet mooi meer en het stinkt. De stranden bij de eilanden holbox en isla mujeres zijn nog wel mooi trouwens.

Ik zou ook curaçao aanraden. Vond het een dodelijk saai eiland maar voor een strandvakantie is het ok. De stranden zijn mooi.

Wat dichter bij huis is formentera trouwens ook en goeie optie, die stranden zijn net zo mooi als die van curaçao, en het is een stuk goedkoper om er te komen.
Corralejo op Fuerteventura is werkelijk waar een prachtig strand. Je zit net buiten Europa, geografisch gezien, en altijd lekker weer. Dus ook als jij alleen in september kan.

Na 5 uurtjes vliegen zit je er.
Geloof niet alles wat je denkt.
Ik zou naar Seychellen of Malediven kijken
Oja en curacao is alles behalve dodelijk saai..
Curacao is heel erg klein, niks te beleven. Na een paar daagjes heb je het daar echt wel gezien. Stranden zijn soms behoorlijk vies.

Net als op Bali trouwens.
Geloof niet alles wat je denkt.
quote:banaaaana schreef op 20 oktober 2015 @ 23:54:

Ik zou naar Seychellen of Malediven kijkenDaar is het budget echt veel te klein voor.
Curaçao saai en vies? Ik kom er elk jaar, ik herken het totaal niet.
Wel binnen Europa maar ; Corsica! Prachtige stranden en heerlijk in september en te doen voor dat budget.
quote:Seregnaz schreef op 22 oktober 2015 @ 11:59:

Curacao is heel erg klein, niks te beleven. Na een paar daagjes heb je het daar echt wel gezien. Stranden zijn soms behoorlijk vies.

Net als op Bali trouwens.

Dan heb je je of niet verdiept in curacao en wat er te doen is.

Ben je waarschijnlijk een paar rondjes gaan rijden, de populairste plekken bekeken en gedacht dat je nu alles gezien had.

Ben je in de avonden naar willemstad gereden omdat je dacht dat is de stad, daar moet je zijn voor uitgaan.

Ik ken curacao heel goed en heel veel geweest. En nu nog ontdek ik enorm veel nieuwe en mooie plekken.

En ik ben geen strandganger, moet je nagaan;).
Perhentians? (wel niks te beleven voor de rest, maar je kunt het combineren met Maleisië). In september is het daar trouwens nog de goede tijd van het jaar, dacht ik. Filippijnen heeft ook prachtige stranden, maar dat weet ik even niet qua regenseizoen.

En toch in Europa: Sardinië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven