Mooie stranden

19-10-2015 09:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen. Ik zoek een vakantie voor volgend zomer. Het liefst rond september.

Mijn eisen zijn ik wil echt mooie witte stranden zien en blauwe zee.

snorkelen vinden we leuk.

En we willen graag een keer buiten Europa.

Wat raad je aan. Budget rond de 1500 pp
Zeewier in mexico is alweer veeel minder. Was vorige week in Riviera Maya en geen zeewier te zien, het was weer prachtig mooi zoals eerst. Het komt met vlagen, maar nu al weer een paar weken schoon.
De stranden op Curacao zijn alles behalve mooi. Mexico heeft idd prachtige stranden. Als het je echt daar om te doen is zou ik die kant op gaan.
Mexico, Tulum echt zo mooi!!
En de stranden op Curacao zijn opgespoten en dus niet echt.
Ik vind de stranden op Aruba echt prachtig.

Eagle beach:

Malmok beach,heerlijk om te snorkelen:

Arashi beach:

Palm beach,ook mooi maar daar heb je van die grote resorts:

quote:Goldstrike5 schreef op 23 oktober 2015 @ 10:00:

Mexico, Tulum echt zo mooi!!Tulum vond ik al wat druk bij momenten, maar zak af naar Akumal en blijf dan weg uit het centrum (Jade Bay is bv goede plek). Wit strand, van die 'liggende' palmbomen en schildpaddennestjes.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 23 oktober 2015 @ 10:04:

En de stranden op Curacao zijn opgespoten en dus niet echt.

Als je wat zegt moet je wel het juiste zeggen.

Bij jan thiel en mambo, de populaire stranden voor toeristen, is het opgespoten.

Daarnaast zijn er nog heeel veel stranden ( niet opgespoten).

Ik zou zeggen

1 mexico

2 curacao

Aruba zou ik persoonlijk niet aanraden. Heel amerikaans.
Aruba is misschien heel Amerikaans maar bij Curaçao moet ik altijd denken aan figuren als Gerard Joling en Jan Smit en de hele Tros familie(mede door verhalen van vrienden en uit de media). Daarom toen voor Aruba gekozen.
Ik kom vanuit het Caribisch gebied en naar mijn mening is Aruba een van de lelijkste eilanden in het gehele Caribische gebied. Curacao is ook echt niet al te veel beter. Echt niet. Beide eilanden zijn echt, echt niet mooi. Voor het budget van TO haalbaar, maar mooi? Echt niet. Snorkeltechnisch ook niet. Voor een rasechte Hollander die een blauwe zee wil zien misschien 'leuk'. Maar mooi? Komop zeg... echt niet. 'Kale' pukkels zijn het. Best leuk als je je moerstaal wilt spreken en wilt stappen. Maar mooi? Nee. Leuk om te snorkelen? Echt niet. Je ziet echt wel meer vissen dan in de Noordzee. Maar google er gerust op los, Aruba en Curacao staan echt niet in de top 100 snorkelplekjes. Niet eens in de top 500. Helaas rijkt het budget van de TO niet veel verder dan deze twee 'redelijk verloren' eilanden (in mijn optiek).

En ga me nou niet vertellen dat ik er ' een keer' heen moet gaan. Van mijn eigen eiland naar Engeland heb ik een heel jaar moeten vertoeven op Curacao. En dat is allicht nog beter dan Aruba. Wat helemaal niks heeft aan iets van natuur of onderwaterwereld. Ik vond het verschrikkelijk. Beiden. Ze staan allebei in de top 5 van lelijkste Caribische eilanden (en er zijn er meer dan 100) En terecht. Lekker goedkoop... dat zijn ze wel.
Ik heb zelf weinig stranden in Europa gezien (maar die foto's van de eilanden bij Ibiza lijken wel heel aantrekkelijk) maar ik ben in Curacao geweest, Dominicaanse Republiek, St. Thomas, St. Maarten, Barbados, Yucatan in Mexico, Florida en Alabama en de oost- en westkust van de VS.

Ik vind Curacao wel mooi, maar dat komt misschien ook omdat ik er vanuit Canada heenreis en het heerlijk vind om in de AH boodschappen te doen en intussen genieten van het mooie weer en het heerlijke water. En omdat ik niet in NL woon, is het voor mij denk ik anders omdat ik het juist leuk vind om het Nederlands weer eens om me heen te horen.

Mooiste stranden naar mijn mening? Key West Florida. En volgens mij ook goed te doen qua prijs vanuit Nederland. Je vliegt of naar Orlando of Miami en rijdt zo door naar Key West.
Ik geloof meteen dat er mooiere eilanden zijn maar zo negatief hoeft nou ook weer niet.

En het gaat hier omdat To een keer mooie witte stranden en blauwe zee zou willen zien en dat kan naar mijn mening goed op Aruba en dat ligt in bereik qua financiën.
Dan zijn ze jou ook liever kwijt dan rijk daar;)

Je houdt ervan of juist niet.

Maar saai en lelijk is het iig niet.

quote:Orangetree schreef op 23 oktober 2015 @ 23:43:

Ik kom vanuit het Caribisch gebied en naar mijn mening is Aruba een van de lelijkste eilanden in het gehele Caribische gebied. Curacao is ook echt niet al te veel beter. Echt niet. Beide eilanden zijn echt, echt niet mooi. Voor het budget van TO haalbaar, maar mooi? Echt niet. Snorkeltechnisch ook niet. Voor een rasechte Hollander die een blauwe zee wil zien misschien 'leuk'. Maar mooi? Komop zeg... echt niet. 'Kale' pukkels zijn het. Best leuk als je je moerstaal wilt spreken en wilt stappen. Maar mooi? Nee. Leuk om te snorkelen? Echt niet. Je ziet echt wel meer vissen dan in de Noordzee. Maar google er gerust op los, Aruba en Curacao staan echt niet in de top 100 snorkelplekjes. Niet eens in de top 500. Helaas rijkt het budget van de TO niet veel verder dan deze twee 'redelijk verloren' eilanden (in mijn optiek).

En ga me nou niet vertellen dat ik er ' een keer' heen moet gaan. Van mijn eigen eiland naar Engeland heb ik een heel jaar moeten vertoeven op Curacao. En dat is allicht nog beter dan Aruba. Wat helemaal niks heeft aan iets van natuur of onderwaterwereld. Ik vond het verschrikkelijk. Beiden. Ze staan allebei in de top 5 van lelijkste Caribische eilanden (en er zijn er meer dan 100) En terecht. Lekker goedkoop... dat zijn ze wel.
Aruba, Curacao en Bonaire zijn juist lekker in september. Gaat er net weer beetje waaien door de orkanen noordelijker, water is nog lekker warm na de windstille zomermaanden en snorkelen gaat er prima.

Voor strand hoef je niet naar Bonaire in elk geval. Persoonlijk vind ik Curacao mooier dan Aruba, super veel natuurlijke kleine strandjes en baaitjes. Westkant van het eiland is in dat opzicht prachtig.

Dominicaanse Republique en bijvoorbeeld Jamaica hebben ook mooie stranden en mooie natuur, alleen die zitten midden in orkaanroutes, dus moet je geluk hebben dat het goed gaat. En vind die landen sowieso minder toegankelijk buiten de hotels en resorts.

Mexico is mooi maar ook orkanen.
Ik heb net nog 'n top bestemming gevonden voor september: Mauritius!

http://www.klimaatinfo.nl/mauritius/

Tip: meld je op facebook aan voor 'de wereld in 27 vakantiedagen', daar komen veel mooie reisbestemmingen en goeie aanbiedingen voorbij
Shoot first, ask questions later!
Mocht je alleen op dat mooie strand willen liggen en verder niets willen ondernemen dan kan ik je ook Zanzibar aanraden!
Ik vond Barbados erg mooi. Hoewel, tijdens een hittegolf, het was wel hels warm.
Maleisië is idd een goede optie. Maar wel eerst even kijken in Kuala Lumpur!!! Lankawi, Perhentian zijn beide leuk!!

Curaçao is vaak best duur om naar te vliegen, het eten en hotels zijn ook duur, dus ik weet niet of dat binnen je butged valt.

Curaçao is mooi hoor, en de onderwaterwereld is ook heel mooi. Maar na twee weken hadden wij het wel gezien. Verder niet heel veel te doen.
Life begins at the end of your comfort zone..
quote:redbuIIetje schreef op 25 oktober 2015 @ 18:36:

Ik heb net nog 'n top bestemming gevonden voor september: Mauritius!

http://www.klimaatinfo.nl/mauritius/

Tip: meld je op facebook aan voor 'de wereld in 27 vakantiedagen', daar komen veel mooie reisbestemmingen en goeie aanbiedingen voorbij

Lijkt ook leuk hè redbuIIetje, maar heb je de prijs gezien? Past zeker niet binnen het budget. 8000-1000 euro voor een vliegticket is geen uitzondering. (ben er zelf niet geweest, vriendin wel, maar die kon met korting want haar man is piloot). Ik bedoel het niet onaardig hoor, maar ik denk ik niet dat het haalbaar is.

Die andere tip van je ga ik zelf ook even onthouden!
Maleisie goed idee! en anders ik vind dat Thailand best kan. Het zal niet elke dag mooi weer zijn. Maar er blijven genoeg mooie dagen over hoor.
Niet zo mooi weer in Thailand betekend af en toe een flinke regenbui. Niet dat het koud is ofzo. Ben er zelf geweest in december, maar was in augustus in Maleisië en Indonesië (2x). Niet zo veel last van gehad, alleen op Sumatra, maar ja, wat wil je midden in de jungle! Door het 'slechte' weer moet je je dus niet helemaal laten leiden. En ik ben fan van Maleisië en Indonesië dus ik ben wel een beetje partijdig..
Zanzibar ziet er prachtig uit maar is daar verder iets te doen ? Af en toe naar een stadje zou leuk zijn.
Zat gisteren toevallig bij hotels te kijken en hier is 'n lijstje excursies op Zanzibar: http://www.hotelzanzibar.com/nl/excursies-in-zanzibar/
Shoot first, ask questions later!
quote:Wicelo schreef op 26 oktober 2015 @ 18:39:

Niet zo mooi weer in Thailand betekend af en toe een flinke regenbui. Niet dat het koud is ofzo. Ben er zelf geweest in december, maar was in augustus in Maleisië en Indonesië (2x). Niet zo veel last van gehad, alleen op Sumatra, maar ja, wat wil je midden in de jungle! Door het 'slechte' weer moet je je dus niet helemaal laten leiden. En ik ben fan van Maleisië en Indonesië dus ik ben wel een beetje partijdig..Helemaal mee eens.
Zeg TO, waarom stel je elke keer dezelfde vraag?

Mooi vakantie land buiten europa
Vind ik leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven