Naam vliegticket
maandag 10 februari 2020 om 12:21
Hey,
een familie lid heeft een ticket gekocht voor mij en er zitten geen type fouten in maar mijn mijn (1e naam en 2e naam staan omgedraaid). Voor de rest staat mijn hele officiële naam er wel op maar kan iemand me helpen hiermee of bevestigen dat dit wel of geen probleem gaat worden.
Voorbeeld: Mr. Rick John van kerken en bij mij staat Mr. John Rick van kerken.
Dankjewel
een familie lid heeft een ticket gekocht voor mij en er zitten geen type fouten in maar mijn mijn (1e naam en 2e naam staan omgedraaid). Voor de rest staat mijn hele officiële naam er wel op maar kan iemand me helpen hiermee of bevestigen dat dit wel of geen probleem gaat worden.
Voorbeeld: Mr. Rick John van kerken en bij mij staat Mr. John Rick van kerken.
Dankjewel
maandag 10 februari 2020 om 12:58
maandag 10 februari 2020 om 13:07
oh okey dus volgorde is dus ook belangrijk ookal staat je eerste naam als 2emevrouwiglesias schreef: ↑10-02-2020 12:58Je eerste naam moet op je ticket staan. Ik heb me onlangs door KLM laten vertellen dat het niet uitmaakt of alleen je eerste voornaam of al je voornamen op het ticket staan, als de eerste voornaam maar klopt.
maandag 10 februari 2020 om 13:12
maandag 10 februari 2020 om 13:19
Dat van het online inchecken snap ik niet
Uiteindelijk komt het neer op:
-de regels van de maatschappij
-de oplettendheid van het personeel
-de bui van het personeel
Dus de kans bestaat dat TO zonder problemen heen en terug vliegt, evenals de kans bestaat dat TO bij het afleveren van de koffers al gezeik krijgt, evenals de kans bestaat dat ze alsnog vergeet haar derde naam in te vullen en het gezeur weer opnieuw begint.
Interessanter is de vraag hoe het zo vaak mis kan gaan. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit af heb gevraagd welke naam ik in moest vullen, niet met KLM, niet met TAP, niet met United, niet met Easyjet, niet met Lufthansa, niet met American, niet met Transavia, niet met Alitalia, niet met BA etc. etc. etc..
maandag 10 februari 2020 om 13:21
Maar is dat soms niet standaard dat dat omgedraaid wordt? Dat had ik bij mijn laatste 2 reizen. Ik had het goed doorgegeven bij de reisorganisatie maar het systeem draaide het om en stond er "JANSENTSUMMRS" en dus niet Tsum Jansen. Maar vanuit het systeem werd er al gezegd dat dat normaal was. Reisorganisatie werkte met Checkmytrip maar ik kon zo ook gewoon inchecken bij KLM en andere vliegtuigmaatschappijen. Als het er niet specifiek bij staat dat het normaal is zou ik het wel navragen.
maandag 10 februari 2020 om 13:29
maandag 10 februari 2020 om 13:59
Maar dan hebben ze het aan de balie aangepast toch? Ik kan me niet voorstellen dat welke maatschappij dan ook een passagier laat vliegen onder een 'valse' achternaam, (een die niet overeenkomt met wat er op het paspoort staat). Wettelijk is dat niet eens toegestaan lijkt me.
maandag 10 februari 2020 om 14:21
maandag 10 februari 2020 om 14:31
Dit moet je nuanceren. De link van Poldervrouw geeft een mooi overzicht.
Ja bij Ryanair kost het 115 euro om een fout te corrigeren en bij KLM is het corrigeren van een spelfout gratis. (Dat mag ook wel als je net een ticket van 20 euro hebt gekocht maar toch je eigen naam niet weet te spellen...)
Maar, bij Ryanair kan je voor diezelfde 115 euro wel je ticket overdragen aan een ander. Dat kan weer niet bij de KLM.
Mooier nog, als je naar andere low costs kijkt dan blijkt het dat je voor een schijntje (25 euro!) de hele naam op je ticket kunt wijzigen. Je kunt het ticket dus overdragen aan je buurman, of aan je oma. Heel handig als je last minute niet meer kunt reizen. Die optie heb je niet bij de KLM.
Laten we eerlijk zijn, wat is nou belangrijker op het moment dat je een ticket koopt, je ticket aan een ander over kunnen dragen, of je naam correct spellen?
Ja bij Ryanair kost het 115 euro om een fout te corrigeren en bij KLM is het corrigeren van een spelfout gratis. (Dat mag ook wel als je net een ticket van 20 euro hebt gekocht maar toch je eigen naam niet weet te spellen...)
Maar, bij Ryanair kan je voor diezelfde 115 euro wel je ticket overdragen aan een ander. Dat kan weer niet bij de KLM.
Mooier nog, als je naar andere low costs kijkt dan blijkt het dat je voor een schijntje (25 euro!) de hele naam op je ticket kunt wijzigen. Je kunt het ticket dus overdragen aan je buurman, of aan je oma. Heel handig als je last minute niet meer kunt reizen. Die optie heb je niet bij de KLM.
Laten we eerlijk zijn, wat is nou belangrijker op het moment dat je een ticket koopt, je ticket aan een ander over kunnen dragen, of je naam correct spellen?
maandag 10 februari 2020 om 21:42
woensdag 12 februari 2020 om 11:28
To heeft toch niet zelf haar naam ingevuld. Dat heeft iemand anders gedaan.
En ja, ik ken inderdaad mensen die hun 2e naam als roepnaam gebruiken.
Ben wel benieuwd to, wat de vliegmaatschappij zegt. Laat wat weten.
* zou het ook niet helpen om je een beetje van de domme te houden?
En ja, ik ken inderdaad mensen die hun 2e naam als roepnaam gebruiken.
Ben wel benieuwd to, wat de vliegmaatschappij zegt. Laat wat weten.
* zou het ook niet helpen om je een beetje van de domme te houden?
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 12 februari 2020 om 11:40
En die persoon tikt lukraak een naam in ondanks de expliciete vraag om de naam precies zo op te schrijven als in het paspoort?
Ik denk echter wel dat de maatschappijen zelf een klein beetje voor verwarring zorgen. Voornaam en first name worden bijvoorbeeld door elkaar gebruikt op dezelfde website, afhankelijk van welke taal je selecteert. Het zijn echter geen synoniemen zijn. Je kan immers meerdere voornamen hebben, maar slechts één first name!
woensdag 12 februari 2020 om 11:45
Het zou wat mij betreft liggen aan de bestemming en aan de maatschappij waar ik mee vlieg of ik het aan zou laten passen.
Bij veel maatschappijen hoef je bij vluchten binnen Europa geen paspoort te laten zien, als je je boardingcard via met een app op je telefoon gebruikt.
Wil je het zeker weten, dan bel je de maatschappij.
Ik heb bij Ryanair wel eens een nieuw ticket geboekt voor 29,00 omdat dat voordeliger was dan een typefout te laten wijzigen.
Bij veel maatschappijen hoef je bij vluchten binnen Europa geen paspoort te laten zien, als je je boardingcard via met een app op je telefoon gebruikt.
Wil je het zeker weten, dan bel je de maatschappij.
Ik heb bij Ryanair wel eens een nieuw ticket geboekt voor 29,00 omdat dat voordeliger was dan een typefout te laten wijzigen.