Naar Barcelona in 2011

11-01-2011 12:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik wil dit jaar eens Barcelona bezoeken. Nu heb ik wat boekjes gekocht en kijk ik rond op internet voor een goede voorbereiding. Het zou leuk zijn als iemand nog leuke tips heeft die niet in de boekjes staan.

In ieder geval lijkt het me leuk om te gaan fietsen bij Cruising Barcelona en wil ik het Casa Mila van Gaudi zien. Het oude centrum lijkt me ook wel heel mooi.

Heeft er iemand nog leuke tips?

Groetjes Patricia
Ik vind het diepzee aquarium zo mooi daar. Echt de prachtigste vissen en haaien zwemmen over je heen en je gaat er met zo'n lopende band onderdoor.

Een stadswandeling door de oude straatjes van de stad is ook prachtig.

Ook een aanrader (buiten Barcelona) is het amphitheater van Tarragona. Dat ligt aan zee, zo mooi!
Belangrijskte tip: qua eten mijdt de ramblas en het plein dat daarna ligt.

Ga op zoek naar tentjes in achteraf straatjes waar ze lunchmenu's aanbieden. Betaal je ongeveer 10 euro voor een voorgerecht, een hoofdgerecht, een nagerecht/koffie plus een glas wijn. Vaak 2 of 3 keuzes per gang en allemaal even heerlijk.

Vervolgens kun je daar een tijdje op teren voor je voor wat tapas bij het avond eten gaat...

Volgende tip: ga naar google.nl vul in barcelona site:viva.nl en bekijk de vorige topics over Barceolna!
De Santa Maria del Mar kerk vond ik heel mooi. De kathedraal en de rest van de oude Joodse wijk zijn ook een bezoekje waard natuurlijk.

Horxata (amandelmelk) of suís (warme chocomel waarin je lepeltje bijna rechtop blijft staan) drinken of crema catalana eten bij Granja Viader, Calle Xucla (vlak achter de Ramblas). Een Granja is een zaak waar ze zuivelproducten verkopen, ik vond deze een aantal jaar geleden heel erg schattig.
Linkje naar info over het aquarium http://www.aquariumbcn.com/AQUARIUM/index.php?wlang=en
Is wel erg duur geworden zie ik nu, sorry. Is alweer meer dan tien jaar geleden dat ik er was.
Palau de la musica catalana is prachtig! Echt een aanrader, een theater met een fabuleuze akoestiek, en zo'n groot glas-in-lood-dak dat er daglicht binnenkomt.

En natuurlijk de sagrada familia.

En parc guell

Een historisch museum in de barri gotic, ben de naam even kwijt, maar dat is pook leuk om te bezoeken. Even gezocht: het museum zit in het Palau reial major.
Wij hebben in de Santa Maria del Mar een huwelijk meegemaakt, vond ik wel erg bijzonder. Prachtige kerk, blijkbaar gewoon open voor publiek tijdens een huwelijk (toen wij er uit liepen leken er alweer gasten klaar te staan voor het volgende huwelijk).

Palau de la Musica Catalana heb ik alleen van de buitenkant bekeken. Zo zonde. Het was dicht, maar alleen die buitenkant vond ik al prachtig! Wil nog eens terug naar Barcelona omdat een weekend veel te kort was en ik veel meer van Gaudi wil zien, maar ook dit is voor mij echt een reden om terug te gaan en het dan wel te bekijken.

Casa Mila vond ik zelf wel mooi, maar niet zo bijzonder/gek als Gaudi kan. Weinig kleur, wat mij juist aanspreekt in veel werk van Gaudi. Het natuurlijke idee vond ik wel mooi hoor, maar ik denk wel dat er mooiere gebouwen te bekijken zijn.

Ik bezocht er een vriendin die in Barcelona stage liep, zij was bijvoorbeeld veel meer onder de indruk van Casa Batllo, was veel sprookjesachtiger. Dat zou mij denk ik ook meer aanspreken. Ga ik dus ook een volgende keer bekijken ;)

Wat ik zelf erg leuk vond was het lopen door de onbekende smalle straatjes. Als ik ergens heen moest keek ik op een plattegrond, bepaalde welke richting ik aan moest houden en dook de wijk in. Juist de Ramblas vermijden. Zo ontdekte ik een opgraving op een heel klein pleintje, wat die vriendin die al maanden in Barcelona zat nog nooit had gezien of zelfs van gehoord.

Voor een fietstocht kan ik je Baja Bikes aanraden, daarmee heb ik een geweldige tocht gehad. Veel keus uit verschillende tochten.

Dat historische museum ben ik ook geweest, maar ik vond het niet zo bijzonder. In eerste instantie wel, maar na een tijdje heb ik al die oude stenen wel gezien. Het was gratis toen wij er waren, dat scheelde wel. Volgens mij zijn veel musea gratis op de eerste zondag van de maand. Wij waren er op zo'n zondag in september, die vriendin vertelde daar over. Kan de moeite waard zijn om er rekening mee te houden met het plannen van de reis. Waar wij waren was het ook niet druk.

Oh, ik wil nog een keer!
Nou vergeet ik mijn favoriete cafe!

Bosc de les Fades

Zo leuk, alsof je middenin een sprookjesachtig bos zit, inclusief 'waterval' en onweer! Bestel vooral ook een Clara (kan overal in de stad natuurlijk), bier met lemon. Ze noemen het ook wel shandy ;) Zo heerlijk fris!

Het is wel druk daar, er komen ook wel veel toeristen even binnen om te kijken en gaan weer weg. Maar als je niet te dicht bij de ingang gaat zitten, heb je daar echt geen last van.

Wat hier ook al gezegd is, ga voor het eten echt niet naar de Ramblas of de pleintjes daar in de buurt. Super duur, super druk. Loop een wijk in, zoek naar leuke kleine restaurantjes. Zo hebben wij de eerste avond met 5 personen voor 35 euro gegeten, inclusief drinken.

Klein nadeel waren de vele zwervers die gingen vechten, waardoor ik naar een man met bloedneus moest kijken en er veel politie aanwezig was Er zijn genoeg straatjes die wel leuk en iets vreedzamer zijn ;)
Ga op zoek naar de geweldige ijswinkel GelatiGelati.. heb hier chocoladeijs met peper gegeten en kan de smaak nog oproepen!

Ben ten huwelijk gevraagd in een van de achteraf straatjes naast de Ramblas, heeft dus nogal wat herinneringen. We zijn de eerste keer in een hotel geweest maar omdat we zelf graag koken hebben we de tweede keer een appartement gehuurd via friendly rentals en dat is ons heel goed bevallen. Hadden een prachtig appartement aan plac d 'espania (pal aan de bijzonder romantische trappen met fonteinen waar 's avonds een lichtshow is)

Wil zeker nog een keer!
Barcelona... Ik heb er een halfjaar gewoond en ben verliefd!

Zelf vind ik de Barri Gotic (het historische centrum) en de wijk El Borne erg leuk. Veel leuke boetiekjes en kleine restaurantjes waar je vaak eenvoudig, maar lekker en goedkoop eet.

El Raval heeft een bijzondere plek in mijn hart, want dat is waar ik woonde, maar is als toerist eigenlijk alleen leuk als je van vintage boetiekjes houdt.

Las Ramblas mogen dan wel toeristisch en commercieel en afgezaagd zijn, breng wel een bezoek aan La Boqueria, een overdekte versmarkt. Het is niet enorm groot, en het kan een beetje benauwend zijn vanwege de drukte, maar je kijkt je ogen uit.

Zo'n beetje tussen centrum en strand ligt Parc de la Ciutadella, niet groot maar in mijn ogen prettiger dan bijvoorbeeld Parc Guell (niet zo toeristisch). Prima picknicken/zonnen bij mooi weer!

Als je van salsa dansen houdt moet je de bar Mojito bezoeken (Ik geloof dat die in de wijk Eixample ligt)

Algemene tip: als je even niet wilt/kunt fietsen, koop in een metro station een T-10 voor de metro en bus (ongeveer 8 euro voor 10 ritten. In de metro kun je, zolang je ondergronds blijft en binnen 1 uur tijd, overstappen op andere lijnen).

Krijg zin om ook weer eens te gaan!
quote:bijtje29 schreef op 11 januari 2011 @ 14:45:

ijswinkel GelatiGelati.. chocoladeijs met peper

Ooooooh dat had je nou niet moeten zeggen! Wat was dat ver-schrik-ke-lijk lekker!!!

Was wel grappig, die verkoper daar was duidelijk aan het flirten met een vriendin die bij ons was. Hij deed zo zijn best haar dat ijs te laten proeven, maar zij lust geen chocola. Hij keek nogal teleurgesteld toen ik uiteindelijk ging proeven :D

En La Boqueria is ook geweldig inderdaad. Mijn vriend en ik houden van koken, we vonden het zo jammer dat we in een hotelletje zonder keuken zaten waardoor we zelf niet konden koken! Volgende keer zorgen we er dus wel voor dat we gelegenheid hebben zelf te koken.
La boqueria was nu juist de reden dat we naar een appartement gingen!!

En als je voor openingstijd al voor de ijs winkel ligt staat is er zeker sprake van een verslaving geloof ik *bloos*
Ohjee....ik werd nieuwsgierig en zag dat bij de ijssalon in mijn woonplaats ijs op de kaart staat: 'chocolade met roze pepers'. Zou het in de buurt komen?!

Moet helaas nog wachten tot het weer open gaat ergens in maart ofzo en dan is het nog te hopen dat het er ook echt te koop is, maar ik krijg hoop!

Haha dat komt wel ernstig in de buurt van een verslaving!

En dat appartement, daar gaan wij de volgende keer ook echt voor.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2011 19:47
Reden: reclame
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2011 19:48
% gewijzigd
Wij hebben ook gefietst met Cruising Barcelona, zeker een aanradar. 's ochtends eerst een privetour en de rest van de dag zelf fietsen langs de kust. Je steelt echt de show met die gave fietsen!

Als je de fietsen terug brengt en je wil wat eten dan moet je die straat (waar cruisingbarcelona gevestigd is) verder doorlopen tot je op een pleintje komt. Daar is een eettente Bo/Beau waar je heerlijk tapas kunt eten. Omdat dit nogal uit het centrum is, eet je hier echte tapas zoals de spanjaarden het eten en voor een goede prijs!

Verder vond ik de parken Guell en Ciutadella erg mooi!!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2011 19:49
% gewijzigd
Ik zou wel weer heen willen maar het zit niet echt in de planning dit jaar.
Ik heb jullie gestaft... riekt wel erg naar reclame dit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven