Naar Dublin met oud&nieuw
donderdag 26 september 2019 om 21:45
Mijn vriend en ik gaan eind december, met oud&nieuw, 5 dagen naar Dublin. Hebben jullie tips wat we echt niet mogen missen?
We willen ook een dag een auto huren om de omgeving te verkennen. Kan je gewoon ergens in het centrum een auto huren? Mochten jullie nog aanraders hebben voor mooie routes, hoor ik dat ook graag!
Bedankt!
We willen ook een dag een auto huren om de omgeving te verkennen. Kan je gewoon ergens in het centrum een auto huren? Mochten jullie nog aanraders hebben voor mooie routes, hoor ik dat ook graag!
Bedankt!
donderdag 26 september 2019 om 22:51
Wiskeymuseum (tegenover Trinity) Ook leuk als je geen wiskey drinkt.
Dublin Gravedigger-spooktocht. Wel moeilijk te verstaan omdat het Iers is maar de strekking van het verhaal is wel te volgen.
Deze twee moet je wel van te voren reserveren.
Gevangenis is de moeite waard. Ik ben niet zo van de rondleidingen maar hier is hij echt heel leuk.
Eventueel guiness storehouse. Niet zo bijzonder vind ik zelf.
Als je een tocht wil rijden dan zou ik naar de Wicklow Mountains ten zuiden van Dublin gaan. Je kan een auto huren natuurlijk maar er gaan meer dan genoeg bussen/dagtours.
Links rijden is niet zo heel moeilijk hoor maar als je het voor het eerst doet is Dublin niet heel makkelijk rijden. Je kan vanaf het vliegveld makkelijker en auto meenemen. Er gaan daar shuttlebussen naar de verhuurbedrijven. Bus naar centrum stop voor de deur van de terminal. (gepast betalen, wisselen geen briefjes)
De rest is allemaal vrij ver. Snelwegen zijn prima maar zodra je er vanaf gaat kost rijden wel veel meer tijd dan hier.
Veel plezier!
Dublin Gravedigger-spooktocht. Wel moeilijk te verstaan omdat het Iers is maar de strekking van het verhaal is wel te volgen.
Deze twee moet je wel van te voren reserveren.
Gevangenis is de moeite waard. Ik ben niet zo van de rondleidingen maar hier is hij echt heel leuk.
Eventueel guiness storehouse. Niet zo bijzonder vind ik zelf.
Als je een tocht wil rijden dan zou ik naar de Wicklow Mountains ten zuiden van Dublin gaan. Je kan een auto huren natuurlijk maar er gaan meer dan genoeg bussen/dagtours.
Links rijden is niet zo heel moeilijk hoor maar als je het voor het eerst doet is Dublin niet heel makkelijk rijden. Je kan vanaf het vliegveld makkelijker en auto meenemen. Er gaan daar shuttlebussen naar de verhuurbedrijven. Bus naar centrum stop voor de deur van de terminal. (gepast betalen, wisselen geen briefjes)
De rest is allemaal vrij ver. Snelwegen zijn prima maar zodra je er vanaf gaat kost rijden wel veel meer tijd dan hier.
Veel plezier!
vrijdag 27 september 2019 om 02:10
Heb je al eerder links gereden? Anders zou ik overwegen aan de rand van Dublin/vliegveld een auto te huren. Op de snelweg wen je makkelijker en rustiger dan in een druk stadscentrum.
*wat Albas zegt dus*
Loop verder rond etenstijd eens een pub binnen. Hebben ze vaak schotel van de dag (pie) en kun je zo aan een lange tafel naast de locals schuiven. Ik heb leuke gesprekken gehad op die manier
Zorg voor een jas met capuchon; het weer is erg wisselvallig.
*wat Albas zegt dus*
Loop verder rond etenstijd eens een pub binnen. Hebben ze vaak schotel van de dag (pie) en kun je zo aan een lange tafel naast de locals schuiven. Ik heb leuke gesprekken gehad op die manier
Zorg voor een jas met capuchon; het weer is erg wisselvallig.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 27 september 2019 om 08:28
Oh wat gaaf! alle tips die ik had zijn al genoemd, maar wat ga jij een leuke oud en nieuw hebben, heel jaloers! Ik heb alleen als tip om van te voren te boeken voor bijvoorbeeld Kilmainham goal, Trinity college en de Guinness fabriek, anders sta je uren in de rij. Dat was 5 jaar geleden nog niet nodig, maar de laatste keer dat ik in Dublin was, stonden er overal dikke rijen.
We're a close family, always within punching distance
vrijdag 27 september 2019 om 09:53
Twee jaar geleden oud en nieuw gevierd in Dublin.
Was leuk!
Let wel op dat je het beste tickets kunt reserveren voor de (buiten)feesten die georganiseerd worden. Zonder is er weinig vertier op straat.
Verder leuk om te doen:
Jameson Distillery, de experience doen en daarna cocktails in de bar
Kilmainham Goal (oude gevangenis), indrukwekkend
Zeker even café Queen of Tarts opzoeken. Lekkere ontbijtjes en gebakjes.
Veel plezier!
Was leuk!
Let wel op dat je het beste tickets kunt reserveren voor de (buiten)feesten die georganiseerd worden. Zonder is er weinig vertier op straat.
Verder leuk om te doen:
Jameson Distillery, de experience doen en daarna cocktails in de bar
Kilmainham Goal (oude gevangenis), indrukwekkend
Zeker even café Queen of Tarts opzoeken. Lekkere ontbijtjes en gebakjes.
Veel plezier!
vrijdag 27 september 2019 om 12:16
Zoals al gezegd: Wicklow! Heel mooi
Howth is leuk op een mooie dag
Laatste keer heb ik de Dart de andere kant opgenomen, dat was ook heel mooi..maar alleen doen op een mooie dag en als je een fikse wandeling wilt maken.
Jameson Distillery vond ik erg leuk. Guiness vond ik echt zonde van mijn tijd.
Queen of tarts is lekker en leuk, de leukste vind ik wel degene tegenover City Hall.
Deel 2 is toch net anders.
Eten bij Roly's en Le Bon Crubeen
Ook bij Pitt Bros geniet ik altijd (wel reserveren bij alledrie)
Lekker door de steegjes lopen, de kleine kroegen bezoeken
De eerste keer ging ik ook buiten Dublin, tegenwoordig blijf ik met alle liefde 5 dagen in Dublin. Zoveel leuke dingen te doen en genieten!
Trinity altijd leuk om doorheen te lopen, rondje Castle. Even een kroeg in voor een bite en drankje. Kijk naar het programma wat de kroegen aanbieden, zo is er altijd wel ergens Ierse dans, live muziek is vrijwel overal. Kijk of je nog een authentiek kroegje vindt wat om 00.00u sluit met dikke kleedjes op tafel.
Oh en het postkantoor! Dat vergeten veel mensen, zit bij The Spire (ik noem het altijd the Needle...) heel ouderwets en leuk om door te lopen.
Croke Park is ook wel leuk, je zit niet in het seizoen van concerten maar het museum schijnt ook de moeite waard te zijn.
Ik vond de dierentuin leuk, St Stephens Green..tsja eigenlijk alles wel
Geniet er van!
Howth is leuk op een mooie dag
Laatste keer heb ik de Dart de andere kant opgenomen, dat was ook heel mooi..maar alleen doen op een mooie dag en als je een fikse wandeling wilt maken.
Jameson Distillery vond ik erg leuk. Guiness vond ik echt zonde van mijn tijd.
Queen of tarts is lekker en leuk, de leukste vind ik wel degene tegenover City Hall.
Deel 2 is toch net anders.
Eten bij Roly's en Le Bon Crubeen
Ook bij Pitt Bros geniet ik altijd (wel reserveren bij alledrie)
Lekker door de steegjes lopen, de kleine kroegen bezoeken
De eerste keer ging ik ook buiten Dublin, tegenwoordig blijf ik met alle liefde 5 dagen in Dublin. Zoveel leuke dingen te doen en genieten!
Trinity altijd leuk om doorheen te lopen, rondje Castle. Even een kroeg in voor een bite en drankje. Kijk naar het programma wat de kroegen aanbieden, zo is er altijd wel ergens Ierse dans, live muziek is vrijwel overal. Kijk of je nog een authentiek kroegje vindt wat om 00.00u sluit met dikke kleedjes op tafel.
Oh en het postkantoor! Dat vergeten veel mensen, zit bij The Spire (ik noem het altijd the Needle...) heel ouderwets en leuk om door te lopen.
Croke Park is ook wel leuk, je zit niet in het seizoen van concerten maar het museum schijnt ook de moeite waard te zijn.
Ik vond de dierentuin leuk, St Stephens Green..tsja eigenlijk alles wel
Geniet er van!
Een baksteen is nooit alleen