Naar Tel Aviv met Easyjet, hoe lang vantevoren aanwezig?

04-06-2019 13:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend reis ik naar Israel met Easyjet vanaf Amsterdam.
Overal lees je dat je minimaal 3 uur van tevoren op Schiphol moet zijn vanwege uitgebreide controles. Maar de incheckbalies van Easyjet gaan pas 2 uur vantevoren open (we hebben ruimbagage bij ons die we daar moeten afgeven), dus dan heeft het toch helemaal geen zin om er al 3 uur van tevoren te zijn? We vertrekken heel vroeg in de ochtend, dus dat zou betekenen dat we om 4 uur al op Schiphol moeten zijn ipv 5 uur.

Heeft iemand hier recente ervaring mee?
..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Afwachten dus maar. Ik denk dat we er 2,5 uur van te voren gaan zijn, dan staan we vooraan bij het inchecken en hebben we wat meer tijd voor de paspoortcontroles.

En ik ben heel benieuwd naar israel. We maken een rondreis, en er is zoveel te zien... we zullen tijd tekort komen.
..
Alle reacties Link kopieren
.
attawo wijzigde dit bericht op 05-06-2019 14:21
Reden: privacy
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien met een spoedprocedure aanvragen? Kost wel extra geld maar dan kan het binnen 1 of 2 dagen.
..
Alle reacties Link kopieren
Attawo, eerlijk gezegd weet ik niet of een nieuwe paspoort de moeite waard is. Het is niet zo dat je het land niet binnen komt als je Arabische stempels hebt.. de ondervraging duurt gewoon wat langer, wat vervelend kan zij. De Israeliers weten echt wel waar je overal bent geweest :)
Ik zou gewoon eerlijk zijn, als je niets te verbergen hebt dan heb je in principe niets te vrezen.
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
05-06-2019 13:23
Attawo, eerlijk gezegd weet ik niet of een nieuwe paspoort de moeite waard is. Het is niet zo dat je het land niet binnen komt als je Arabische stempels hebt.. de ondervraging duurt gewoon wat langer, wat vervelend kan zij. De Israeliers weten echt wel waar je overal bent geweest :)
Ik zou gewoon eerlijk zijn, als je niets te verbergen hebt dan heb je in principe niets te vrezen.
Klopt, en vaak weten de autoriteiten het ook als je een 2e paspoort hebt, terwijl je dat niet hebt opgeven. Een 2e paspoort is vooral handig als je in Israel/ Palestijnse gebieden werkt met werk/verblijfsvergunning in paspoort en in de regio moet of wil reizen.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
04-06-2019 15:54
Interessant! Waar staat dat? En wat als " ze" je toch je vlucht laten missen, wat dan? Ik had altijd het idee dat dat jammer de bammer was.
Ongeschreven regel. Verschillende van mijn oud-collega's uit Ramallah hebben hierdoor toch hun vlucht gehaald na bijna 3 uur alles te hebben laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een update achteraf... Voor anderen die hier nieuwsgierig naar zijn.

Zowel heen als terug vlogen we door de controles heen. Heen waren we binnen een half uur zowel onze bagage kwijt als door de douane en veiligheidscontroles. Waterflesjes mochten overigens zowel op Schiphol als tel Aviv gewoon mee.
Bij aankomst op Tel Aviv hebben we wel 2 uur in de rij gestaan voor immigration... Veel vragen, maar uiteindelijk mochten we door. De bagage stond inmiddels bij de gevonden voorwerpen....


Terug hadden we ruim 3 uur uitgetrokken. Binnen een uur was alles gepiept. We waren een zakmes vergeten, een hele mooie Zwitserse van mijn man. Die zet nog in de handbagagerugzak.... Ik vond het zo erg. Het was een dierbaar souvenir van 25 jaar oud van mijn man. Tot onze grote verbazing mocht hij hem toch houden. Heel aardig van de controleur. Hij moest onder in de tas en mocht er niet meer uitgehaald worden. Heel onverwacht en vriendelijk. Maar zelfs met dat gedoe, waren we dus binnen een uur klaar.
Het is een mooi vliegveld, dus we hoefden ons niet te vervelen in de extra overgebleven tijd.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven