Nationaal park Brijuni (Istrië)
dinsdag 26 juni 2018 om 17:20
dinsdag 26 juni 2018 om 17:32
Ik zou het een beetje laten afhangen van hoe lang je op vakantie bent. Als je gemoeg tijd hebt en om uitstapjes verlegen zit dan zijn de Brijuni eilanden leuk. Lekker op de boot, daar wandelen en naar het strand. Maar mooie stranden heb je op veel meer plekken en je kan op allerlei plekken met een boot mee. Ik vind het leuk, maar geen mustsee.
Wel zeker doen: Pula en het amfitheater, leuke bergdorpjes als Motovun en Groznjan. Ik vind het binnenland heel erg mooi en wat rustiger omdat iedereen rond het strand blijft hangen.
Porec is eigenlijk ook heel mooi, maar te druk en te veel foute winkeltjes. Ik zou dat iverslaan maar dat is meer vanwege te veel massatoerisme dan dat het geen mooi plaatsje zou zijn.
Verder vooral rondtouren, strandjes ontdekken en snorkelen en zwemmen, dat zou mijn programma zijn. Veel plezier vast!
Wel zeker doen: Pula en het amfitheater, leuke bergdorpjes als Motovun en Groznjan. Ik vind het binnenland heel erg mooi en wat rustiger omdat iedereen rond het strand blijft hangen.
Porec is eigenlijk ook heel mooi, maar te druk en te veel foute winkeltjes. Ik zou dat iverslaan maar dat is meer vanwege te veel massatoerisme dan dat het geen mooi plaatsje zou zijn.
Verder vooral rondtouren, strandjes ontdekken en snorkelen en zwemmen, dat zou mijn programma zijn. Veel plezier vast!
dinsdag 26 juni 2018 om 17:52
Hebben jullie geen zielige olifant in het dierentuintje gezien? Die werd steeds genoemd in de negatieve beoordelingen.poldervrouw schreef: ↑26-06-2018 17:20Wij gingen vanaf fazana met een bootje. Was leuke excursie. Wat ook leuk is een snorkel tocht. Brijuni is autovrij. Wij hebben golfkarretje gehuurd. Er is een soort Dierentuintje en de villa van de president is er. Ik vond het de moeite waard. Rovinj is sowieso erg leuk
![]()
dinsdag 26 juni 2018 om 18:15
Ik was er in 2003, dus niet echt een recente ervaring. Toen reden er al toeristentreintjes en golfkarretjes. Dat zal inmiddels wel niet veel beter zijn 
Ik vond het een overtoeristische plek, verwacht in elk geval geen bloedmooi natuurpark ofzo.
Ik zou het binnenland ingaan, daar zijn genoeg mooie dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan en waar je prachtig kunt wandelen.
Ik vond het een overtoeristische plek, verwacht in elk geval geen bloedmooi natuurpark ofzo.
Ik zou het binnenland ingaan, daar zijn genoeg mooie dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan en waar je prachtig kunt wandelen.
dinsdag 26 juni 2018 om 18:37
Ik was er in 2015. We weten wel dat dierentuin er zat maar zijn we niet geweest. We zijn eiland rondgereden met dat karretje. Je kan ook met treintje (niet doen !) huur voor 400 Kuna gewoon dat karretje. Is veel leuker.. Mooie natuur , maar in hoogzomer is het wel druk.MinkeDeWit schreef: ↑26-06-2018 17:52Hebben jullie geen zielige olifant in het dierentuintje gezien? Die werd steeds genoemd in de negatieve beoordelingen.
Ik ga bijna nooit in buitenland naar dierentuinen omdat ik weet dat de leefomstandigheden regelmatig niet zo super zijn.
In 2016 zijn we met bootje wezen snorkelen.
Pula is een leuke plaats en zou ik zeker doen.
Wij zijn ook naar grotten geweest (Baredine) die was ook leuk.
Sowieso lekker met de auto rondtoeren langs de kustweg (wel druk) en binnenland in.
Mijn kinderen vonden het aqua park bij Porec erg leuk (ben zelf niet meegeweest, haat die dingen