Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
In de UIT stond een heel artikel over Jamaica, komt vast wel in de buurt van warm en zonnig strand, maar let op: daar stonden ook resorts bij waarvan ze niet duidelijk aangaven wat die inhielden.

Hedonism II en Hedonism III, geloof ik. Die terreinen zijn wel eens op de televisie geweest bij Sexcetera. Je moet er maar net naar toe willen gaan, dan zou ik je ze zeker niet afraden, maar het is wel prettig om van te voren te weten waar je terecht kunt komen.
En, Driempie, nog plannen voor Jamaica ? Of wordt het Schiermonnikoog .

Sandra1960, heb jij al iets in Spanje gevonden ? Hier zijn nog helemaal geen plannen, we zien het volgend jaar wel, we zijn echte last-minute-krampeerders.

Het nieuwe magazine UIT is hier behoorlijk snel uitgelezen, er staat écht niks meer in.

Hasta mañana !!

Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik met mijn vrouw ook weer de zomervakantie plannen. Vorig jaar hebben we drie weken in Frankrijk gecampeerd. Komende zomer willen we er vier weken van maken op twee of drie verschillende campings.

Nu ben ik afgelopen herfst, op initiatief van mijn vrouw, voor het eerst in een sauna geweest en het ''naakte'' vond ik heerlijk. Nu is een dagje naakt in een sauna heel iets anders als een paar weken in je blootje rondlopen.

En een naturistische filosofie heb ik ook niet. Komt nog bij dat ik op de de internet sites van naturistische campings in Frankrijk veelal foto's zie van behaarde mensen. In de schaamstreek bedoel ik dan, terwijl ik op die plek geschoren ben. Komt nog bij dat ik besneden ben. In de sauna waren er al een paar stellen die zonder gene naar mijn kruis staarden. Op zich vind ik dat een een dagje vind ik dat niet erg, maar ik zit hier niet twee weken op te wachten. Dan nu nog een misschien vreemde vraag, maar ik weet het echt niet. Kun je met een besneden penis zonder problemen zonnen?
Natuurlijk kan dat, doen meer mannen. En om je gerust te stellen, naturisten zijn echt geen mensen die de hele dag gluren en hebben een groot acceptatievermogen. Ik heb zelfs een keer een vrouw met een borstamputatie gesproken, die zei dat ze er op een naaktstrand totaal geen last van had en op een textielstrand wel veel bekeken werd.
Mensen die opkijken van een besneden man ? Het moet toch niet gekker worden. Scheren is tegenwoordig geen al te "hot issue" meer, piercings/tatoeages op genitale zones worden echter niet op elk terrein geaccepteerd.

Op de site van de NFN vind je een behoorlijk groot overzicht van terreinen. Overigens is het voor veel terreinen nodig om in het bezit te zijn van de INF-kaart. Deze kost 21 euro pp, en ontvang je door je aan te melden als lid van de NFN. (Naturisten Federatie Nederland). Je ontvangt dan ook het -inmiddels uitgedunde en saaie- blad "UIT".

www.nfn.nl
quote:coral schreef op 07 juni 2006 @ 11:28:

Volgens mij gaat er niemand!! In zijn blootje vakantie vieren!!!

Er heeft in iig. nog niemand gereageerd!!!!

Naturisme is als chocolade, je kunt er duizend dingen over vertellen , maar de smaak ervan zegt veel meer.

Bloemenkind©

*´¨)

¸.. ¸..*´¨) ¸..*¨)

¸.. ¸..*´¨) ¸..*¨)

(¸..´ (¸..
Ik heb de NFN site bezocht. De informatie over recreatie mogelijkheden is uitgebreid. We zijn nog niet helemaal uit de vakantie bestemming voor de komende zomer.

Wat ik wel bijzonder vind, op de site staat dat 1,9 miljoen mensen regelmatig bloot recreeren. Is dat niet erg ruim? Een aantal mensen uit onze ongeving doen naturistische vakantie, maar niet in die verhouding.

Het kan natuurlijk zijn dat regelmatige bezoekers van de sauna en mensen die naar de naakt - zwem - uren gaan ook mee tellen, maar anders is dit aantal aan de forse kant denken jullie niet. Soms zijn mensen natuurlijk ook niet zo open over hun blote recreeren, dus weet je het ook niet altijd.
De NFN heeft bedacht dat de "doelgroep" niet alleen meer de overtuigde blootlopers moet ook zijn, maar ook mensen die sporadisch eens een saunacentrum of kuuroord bezoeken.

Zo kom je wel op die 1,9 miljoen, maar dit zijn dus niet allemaal mensen die het naturisme beleven zoals ik dat doe (en met mij nog heel wat anderen, maar in Nederland zéker geen miljoenenpubliek).

De meeste mensen weten niet eens dat de stroming "naturisme" bestaat. Ik geniet van boeken als "Zo puur in de Natuur, naturisme toen en nu" van Leonard de Vries. Die oude foto's uit de jaren '30 van de vorige eeuw zijn schitterend. Dan ook nog die "Art Nouveau" illustraties erbij van Fidus. Prachtig !

Link naar voorbeelden van het werk van Fidus

Upperdepup voor BiancaFamNat.

haihai

Moppentoet, mijn 'vooruitplanning' was vooral voor als de kinderen niet meer mee op vakantie gaan en dreamlief en ik dus in de winter wegkunnen Ik lees de UIT ook en heb Jamaica ook gezien. Heerlijk! Ben al eens in het Caribisch gebied geweest en zou per direct weer gaan, als me een geldpotje voor de voeten viel, zeg maar.

Wij zijn niet echt naturistisch, maar lopen ongelooflijk graag bloot

Wij zoeken gezelligheid, geen bomvolle camping

Dat soort werk.

Op Schier ben ik trouwens begonnen met blootlopen. Sja, heb er jaren gewerkt én m'n eerste echte vriendje kwam er vandaan.. Daar en de Hoornse plas
Later is nu
quote:moppetoet schreef op 13 december 2007 @ 22:49:

En, Driempie, nog plannen voor Jamaica ? Of wordt het Schiermonnikoog .

Sandra1960, heb jij al iets in Spanje gevonden ? Hier zijn nog helemaal geen plannen, we zien het volgend jaar wel, we zijn echte last-minute-krampeerders.

Het nieuwe magazine UIT is hier behoorlijk snel uitgelezen, er staat écht niks meer in.

Hasta mañana !!

[afbeelding]

Belachelijk toch, nog nix gevonden!

Nu hebben we besloten om om het voorjaar en zomer

thuis te blijven. We gaan toch nog 2 x skien, maar we

willen flink in de tuin aan de gang (remember the hottub?).

Dan gaan we toch lekker naakt in de tub, in eigen tuin.

thuis te blijven
Wij hebben ook nog geen idee wat het wordt.

Het idee is momenteel om "de vakantie" in mei te plannen, misschien een vliegtuigje ergens naar toe (desnoods een zwembroek mee) en in de "grote vakantie" rustig thuis te blijven en bij mooi weer eens ergens de tent op te slaan. Liefst niet te ver weg, dan kunnen we zélfs nog gewoon aan het werk, of tenminste één van ons.

Zwemdiploma voor die kleine zou helemaal mooi zijn, maar daar rekenen we nog niet op. Diploma A vinden we op zich voldoende, daarvoor moeten ze tegenwoordig al veel meer doen, dan wij destijds voor B.

Leuk, hottub in de tuin !!! Wij hebben helaas teveel inkijk voor bloot, bij ons vorige huis was dat geen probleem.
Nou dan komen jullie toch lekker bij ons in de tub?

Hoe oud is die kleine van jullie eigenlijk?
Vijf jaar, een stoer klein opdondertje. Hij zit nu braaf met zijn montagedoos te spelen, zalige rust.

zeg maar wanneer.. hebje er ook een zonnenbank boven?

Mop, jullie hebben in de buurt toch al een 'tent opstaan' zomers?

(werd vannacht in droom 'wakker' in Tsjechie... heerlijke verrassing )
Later is nu
We hebben nergens een "seizoensplaats" als je dat bedoelt. Als het zonnetje schijnt en we hebben zin dan pleuren we de kampeerellende in de auto en gaan naar daar waar de zon schijnt" én een verwarmd zwembad tegenwoordig noodzakelijk is, een zandbak + wipkip voldoet niet meer.
Een hele mooie camping en perfect voor kinderen is Euronat in bordeaux frankrijk
De omgeving van Bordeaux is inderdaad mooi, en je zit zó in de Pyreneeën. De oceaan vind ik meestal te koud om te zwemmen, maar daar is vast ook wel een zwembad te vinden. Ik zal er eens op googelen.
Inderdaad wordt de zee er nooit echt warm, maar goeie golven voor kinder surf plankjes. Verder kan je alles doen wat je kunt bedenken, jazzballet, vrij dansen, judo, knutselen, joga, tennissen, etc. Verder heeft de camping eigen supermarkt, meerdere restaurants (stuk of 5) en een heeeeeeeel groot eigen strand, en een stukje hondenstrand voor de mensen die met hun huisdier gaan. Ben zelf niet meer geweest sinds mijn tienerjaren, maar volgens mijn ouders is er niks veranderd.

Succes ermee
quote:elfje26 schreef op 08 februari 2008 @ 00:24:

Een hele mooie camping en perfect voor kinderen is Euronat in bordeaux frankrijk

Ik ben er zelf een paar keer geweest als kind, maar ik vind het zelf niet zo geschikt als je kleine kinderen hebt. Het is er zo ontzettend groot. Wij gaan met de kinderen juist het liefst naar de kleinere, minder commerciele terreinen...

Het wordt weer Z-Frankrijk dit jaar... Langedoc-Rousillon.
Oh, en mooi vind ik het er ook al niet. Wel erg leuk voor puberkinderen.
Oh, heerlijk, de Languedoc-Roussillon is ons favoriete gebied. Waar ga je naar toe ? Wij zijn dol op Agde, Narbonne, Montpellier (vooral op 21 juni, fête de la musique).
Pff, ben blij te kiezen voor naturisme, want als je op een 'gewoon strand' topless wilt zonnen, of met string wilt lopen, of gewoon in bikini.. dan heb je dus kennelijk een maximale maat waarin je dat mag doen. Daarna ben je afzichtelijk, daarna bederf je uitzicht, daarna gaan mensen soms bijna over d'r nek, als ze je zien.
Later is nu
en je mag je foto's ook nog niet laten zien

ik dacht, ik up ons weer even, al dat gezoek steeds.
Later is nu
Gejat van het smurfentopic.

En Dreamer, je kunt dit topic gewoon in je favorieten plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven