New York, NYC, NY

06-03-2015 22:54 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er was een algemeen New York topic, maar ik kan hem niet terugvinden en het was ook een beetje doodgebloed. Dus, een nieuw topic is zo geopend.

Ik ga half mei 11 dagen naar NYC en ik heb er zooooooo'n zin in. Wie wil er meepraten over voor- en napret.

Ik heb besloten dat ik zo veel mogelijk van de verschillende buurten wil zien, slenteren en zwerven, veel terrasjes, parken, rooftopbars. Ik ga niet shoppen en niet naar musea (tenzij het regent), wel een tour door Harlem en een graffity en street-art tour in Bushwick.

Wie kletst er mee?
Ik vond NY geweldig!

Zijn er 5 jaar geleden geweest en wil( en ga echt nog wel eens) terug.

Musea hebben wij ook niet bezocht omdat het zulk mooi weer was dat het zonde was om binnen te zijn.

Een volgende keer ga ik wel wat musea bezoeken.

Heel fijn was op de zondag met de fiets door Central Park en de Top of the rock. En met de metro naar Brooklyn en lopend over de brug terug. En gewoon heerlijk langs de Hudson wandelen en over de High line en nog veel meer.

Ik voelde me ook constant alsof ik over een filmset liep.
Wat leuk hiltje! ik deel graag de voorpret. Wij gaan in april.
Weet jij nog waar jij fietsen hebt gehuurd voor Central Park, Dolfje? En was dat een beetje betaalbaar? Moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wel even schrik van de prijzen overal en de dollar staat niet gunstig.

Ik zag een fietstour in Brooklyn bij een Nederlands bedrijf, leek me leuk. Maar 85,- dollar is me iets te gortig.
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Fietsen huren hebben wij een paar( 1 of 2) straten ten zuiden van het Park gedaan maar wij schrokken toen ook ontzettend van de prijs. Volgens mij betaalden wij ook 65$ pp voor de dag.

Ik ga even op Google maps kijken of ik het kan vinden.
Volgens mij was het Central Park bike rental in west 58th street.

Voor zover ik goed gekeken heb kost het nu 40$ pp voor een hele dag.

bij Baja bikes kan je toertjes boeken,heb ik wel gedaan in Rome en Berlijn en Málaga met hun,geen idee wat het in NY kost.
Wandeling over the High Line vanuit Meat Packing District is geweldig.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ga naar een sportwedstrijd! Baseball is erg leuk. Hotdog eten, sfeer proeven, echt leuk! Als je het goedkoper wilt doen, kun je in plaats van een professionele club naar een universiteitswedstrijd gaan. Veel goedkoper en net zo gezellig!
Wij hebben fietsen gehuurd van een man die ons aansprak toen we het park zelf inliepen. Hij zag eruit als een zwerver maar t waren goede fietsen en niet duur hahaha!
De wandeling over de brug is erg leuk om te doen!

Er zijn door heel Manhattan heen veel speeltuintjes te vinden, dus al wandelend kom je er vast een aantal tegen, verder je kind luchten in Central Park, erg stoer om te kunnen vertellen dat je kind in Central Park heeft gespeeld.

Wij zijn naar Coney Island geweest (boulevard met kermisatraccties en strand) en vonden dat een leuke ervaring, veel "echt" Amerikaans dan het gelikte in Manhattan.
Dit topic komt als geroepen! Ik ben me aan het oriënteren op een paar dagen new york in mei. Vriend weet nog van niks 😀. Het is een verrassing.

Er staat een aanbieding in de nieuwe kampioen, 5 dagen NY. Is dat te doen?
Eigenlijk ben je gewoon een aso als je naar NY vliegt. Geef je geen fuck om de aarde?
F.U.
quote:viva-adam schreef op 07 maart 2015 @ 08:35:

Eigenlijk ben je gewoon een aso als je naar NY vliegt. Geef je geen fuck om de aarde?Interessante bijdrage
quote:viva-adam schreef op 07 maart 2015 @ 08:35:

Eigenlijk ben je gewoon een aso als je naar NY vliegt. Geef je geen fuck om de aarde?

Jij gaat nooit ergens heen met het vliegtuig?

Rijdt geen auto en recycled alles?
quote:dolfje schreef op 07 maart 2015 @ 09:01:

[...]

Jij gaat nooit ergens heen met het vliegtuig?

Rijdt geen auto en recycled alles?

Helaas is autorijden bijna onvermijdelijk. Vliegen voor vakantie daarentegen...

Het maakt niet uit hoor. Binnenkort is vliegen weer alleen voorbehouden aan superrijken en daarna is het over.

Tenzij we toch nog vleugels krijgen.
F.U.
Wij zijn net terug.

We hebben kaartjes bij de groene hop on hop of bus gekocht. Die waren goedkoper en daar zat ook een uur fietsen door Central Park bij en een boottocht bij (Statue of liberty en bruggen). (dit hebben wij echter niet gedaan, fietsen door de sneeuw is niet echt handig, en de boot vaarde niet vanwege het ijs in de Hudson river) We hebben bedongen dat het kaartje 7 dagen gold.

Onder het Plaza hotel (bekend van Home alone) zit een hele mooie food court. Je kunt dus gewoon door de lobby van het hotel naar binnen lopen en naar achteren gaan. dan met de roltrap naar beneden. Leuk om een keer te eten.

Je wilt niet winkelen, maar naar Nordstrom Rack is toch wel de moeite waard. Ze zitten trouwens ook in Brooklyn.

Met de gratis ferry naar Staten Island is ook leuk.

Wij hebben ook een helicoptervlucht gedaan, dat was echt helemaal super. Doe dit dan rond de schemering, dan vlieg je in daglicht heen en in de schemering terug, mooi als alle lampjes aan zijn.

Koop een rittenkaart voor de metro, dat is handig en je kunt hem tussendoor makkelijk opladen. Soms is het gewoon wel even lekker om wat sneller ergens te zijn.

GA met de metro naar Brooklyn en loop over de brug terug. Super leuk.

Eet dan ook in Brooklyn, is meteen de helft goedkoper dan in Manhattan.

Top of the Rock geeft een prachtig uitzicht over de stad en het park.

Wij zijn 7 dagen geweest. Dat vond ik prima, je hebt dan toch wat meer tijd om alles wat rustiger te doen. Je bent wel de hele dag in de weer. Je maakt wel plannen, maar alles kost best veel tijd, omdat we ook veel gelopen hebben, anders zie je niks.

Vele plezier in NYC
En kijken even bij bv expedia, ik vond de aanbieding in de kampioen niet echt goedkoop.
Wat ik ook wel leuk vond is met de kabelbaan naar Roosevelt Island. Wij zaten daarin toen de zon al wat lager stond, zo zag Manhattan prachtig goudgeel uit.
Ja dat had ik ook willen doen. Staat op lijstje voor volgende keer.
Ik heb me idd al behoorlijk georiënteerd en ga zeker naar de Highline. Daar zitten ook het Gansevoorthotel en The Standard, beide hele mooie trendy hotels. En ik kan er geen kamer betalen, maar wel een kop koffie of glas wijn, dus daar wil ik zeker op het rooftopterras gaan zitten.

Naast de Highline ligt ook Chelsea market, dus dat pak ik dan direct mee.

Wat ik ook heel graag wil is naar de voorstelling van Sleep no More. Dan loop je door verschillende kamers van een soort hotel waar dan telkens weer iets gebeurd. Of er rent een acteur langs die je dan volgt. Alle toeschouwers dragen een masker, dus dat schept ook al een sfeertje.

Ik heb ook gehoord dat als het mooi weer is The Frying pan heel leuk is. Dat is een oude boot die in omngetoverd tot cafe/restaurant.
Ooh en qua verblijf.

Ik ga de eerste 4 nachten zakelijk, met een soort congres (met ook een heel gaaf toeristisch programma) en dan slaap ik in het Westin op Time Square. Maar dat betaalt de baas.

Voor de volgende 6 nachten heb ik via AirBNB aan kamer geboekt. Bij een single mom met 2 kinderen, dat gaf me een wat veiliger gevoel, want je leest wel eens dat je via AirBNB is een soort louche illegaal hotel terecht kan komen. Ze heeft ook meer dan 120 goede recensies.In de wijk Bushwick in Brooklyn, dat is de nieuwe upcoming wijk voor de hipsters. Ik zit 5 minuten van de metro af en die rijdt in 20 minuten recht Manhattan in. Ik betaal 60 euro per nacht en de bemiddelingskosten voor AirBNB maar dat is dus voor NYC echt goedkoop.
quote:Iris27 schreef op 06 maart 2015 @ 23:53:

Hiltje ik lees mee. Ik ga ook in mei een weekje. Ben er al een paar keer geweest en deze keer gaan we met een 4 jarige dus ik ben mn op zoek naar kindvriendelijk dingen. Ben benieuwd of iemand hier nog wat leuks weet.

Fietsen huren kan bij Central Park volgens mij bij de ingang van het park op Columbus Circle. Hebben wij ook een keer gedaan en is echt heel leuk. Alles is wel prijzig ja. Waar verblijf je?Ik vond deze uitgebreide website over NYC met kinderen. Veel plezier:http://www.citykiddy.com/
Een collega van mij heeft vorig jaar een wandeling met een Big Apple greeter gedaan,was heel leuk en interessant zei ze.

Wat wij gedaan hebben,maar dat kon toen alleen op de zaterdagen tussen mei-september, was op de taxiboot stappen bij het vliegdekschip en je kon op en afstappen op verschillende punten. Omdat het heerlijk weer was was dat heel relaxed en hij kwam ook redelijk bij het vrijheidsbeeld in de buurt. En je kon uitstappen bij Battery park,South street seaport en aan de overkant bij de Brooklyn Bridge.

Vlak bij het World trade center ligt het Financial building als je daar door heen loopt naar de Hudson kan je lekker relaxed zitten bij een jachthaven. Wij kwamen daar toevallig omdat ik naar het toilet moest en liepen daar door en zijn toen via de Hudson richting Battery Park gewandeld.
quote:giraf schreef op 07 maart 2015 @ 09:11:

En kijken even bij bv expedia, ik vond de aanbieding in de kampioen niet echt goedkoop.Niet? Ik ben nog in de oriënterende fase 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven