New York, zijn er onveilige gebieden in de stad?
woensdag 5 november 2008 om 22:23
Ik ga over een paar weken een week naar The Big Apple en nu vroeg ik me af ik je daar als toerist gewoon overal kunt komen (ik bedoel zowel overdag als 's nachts) en of je er als vrouw alleen een beetje veilig bent. Wat zijn de gevarenzones en waar moet ik op letten? Omdat het in deze stad altijd levendig en druk is, zijn er altijd overal wel mensen op straat, geeft dit mij onterecht een veilig gevoel?
Tips zijn welkom!
Tips zijn welkom!

donderdag 6 november 2008 om 10:44
Ga niet na 21.00 alleen met de metro, neem dan liever een taxi (zijn niet zo duur, dus dat is mooi meegenomen)
Verder merk je meteen als in Harlem komt, dat het straatbeeld verandert. Geen sjieke gebouwen meer, zichtbare armoede en troep op straat ect. zou ik mijden als ik jou was.
Verder heb ik me in new york nooit onveilig gevoeld.
Verder merk je meteen als in Harlem komt, dat het straatbeeld verandert. Geen sjieke gebouwen meer, zichtbare armoede en troep op straat ect. zou ik mijden als ik jou was.
Verder heb ik me in new york nooit onveilig gevoeld.
donderdag 6 november 2008 om 13:59
De metro is goed te doen, zelfs na 21.00. Ik leef tenminste nog steeds en ben de hele week niet voor 23.00 uur naar Brooklyn teruggemetrood . Ik heb me geen moment onveilig gevoeld.
Wat wel een beetje creepy is, is Harlem. Troosteloos, veel mensen op straat 's nachts, ook veel politie (maar dat kon ook komen door de moord die net gepleegd was). Ik zou Harlem 's avonds vermijden, maar voor de rest kun je overal rustig rondlopen. New York is leuk!
Wat wel een beetje creepy is, is Harlem. Troosteloos, veel mensen op straat 's nachts, ook veel politie (maar dat kon ook komen door de moord die net gepleegd was). Ik zou Harlem 's avonds vermijden, maar voor de rest kun je overal rustig rondlopen. New York is leuk!
vrijdag 7 november 2008 om 11:58
- Ga 's avonds/'s nachts niet naar SoHo en TriBeCa. Er zijn een aantal straten waar drugsdealers na zonsondergang bijeenkomen.
- Geldt ook voor sommige straten in Chinatown en Lower East Side.
- Ga geen enkel park meer in als het buiten donker is.
- Vermijd oogcontact met rare figuren. Laat je niet aanspreken of tot een gesprek verleiden. Geef geen geld.
- Wees op je hoede bij geldautomaten. Liever overdag pinnen dan 's avonds.
- Geldt ook voor sommige straten in Chinatown en Lower East Side.
- Ga geen enkel park meer in als het buiten donker is.
- Vermijd oogcontact met rare figuren. Laat je niet aanspreken of tot een gesprek verleiden. Geef geen geld.
- Wees op je hoede bij geldautomaten. Liever overdag pinnen dan 's avonds.
woensdag 31 december 2008 om 15:01

donderdag 8 januari 2009 om 13:52
Heb me in New York nooit onveilig gevoeld. Er is ook veel 'blauw op straat'.
Harlem is het enige deel van Manhattan waar je 's avonds nog op je tellen moet passen, maar daar heb je sowieso weinig te zoeken, tenzij je al vaak in NY bent geweest en er een specifieke belangstelling voor hebt.
In alle overige wijken van Manhattan voel ik me niet onveiliger dan in een andere grote stad in de westerse wereld.
Harlem is het enige deel van Manhattan waar je 's avonds nog op je tellen moet passen, maar daar heb je sowieso weinig te zoeken, tenzij je al vaak in NY bent geweest en er een specifieke belangstelling voor hebt.
In alle overige wijken van Manhattan voel ik me niet onveiliger dan in een andere grote stad in de westerse wereld.