nijmegen.. leuke winkelstad?

21-03-2011 12:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is nijmegen een gezellige stad om een weekendje naar toe te gaan? Veel winkelaanbod, gezellige winkelstraatjes, en terrasjes?

Tips voor restaurantjes, en hotels of BenB zijn ook welkom.
Nijmegen is qua geschiedenis wel een leuke stad om naar toe te gaan. Qua winkelen vind ik het mwah. Moet zeggen dat ik er al een tijdje niet geweest ben, maar ik herinner me een grote winkelstraat en de Nijmeegse variant van de koopgoot. That´s it.
Ik vind nijmegen zelf wel een leuke stad om te winkelen.

Je hebt er diverse winkels en leuke tentjes waar je iets kan drinken.

Verder zou ik je aanraden om in het 1e weekend van de maand te gaan, Dan kun je bv op zaterdag winkelen in nijmegen (dan is er ook markt) en dan kun je zondags winkelen in arnhem (koopzondag 1e van iedere maand)
Ik vind nijmegen persoonlijk niet heel erg leuk om te winkelen! Voornamelijk standaard aanbod aan winkels. Arnhem is leuker naar mijn mening (en ook van veel van mijn vriendinnen) Maar op zich kun je er prima winkelen hoor! Er is idd een koopgoot: maar ook daar alleen de standaardketens als vero moda etc.

Wel vind ik Nijmegen een hele mooie stad! Veel historie, met leuke straatjes met hoogteverschil: dat geeft een beetje zuiderlijke sfeer. Op de grote markt kun je lekker op terrasje zitten. Eten vooral aan de Waalkade: veel studentrestaurants (veel voor weinig dus :P) maar er zitten in de binnenstad ook wel leuke restaurantjes hoor! Terra Rossa bijv. heel klein pasta restaurantje, met echt lekkere pasta's! Kronenburgerpark (echt heel mooi park) ligt pal naast het centrum: kun je lekker chillen op het gras, doen veel studenten! (bij mooi weer dan :P)
Ik vind Nijmegen wel een hele toffe stad! Ik zeg gewoon doen! :D
Ik ga zo lekker winkelen in Nijmegen. Heerlijk overzichtelijk en veel leuke tentjes om te zitten.

Hou je van kleine winkeltjes, dan zijn de Hezelstraat en Van Welderenstraat een aanrader. Voor de rest inderdaad veel ketens, maar die heb je in iedere stad als je niet naar kleine dure boetiekjes wilt.

Er is nu een heel mooie nieuwe Esprit geopend en in de Marikenstraat zit ook voor ieder wat wils.
Nijmegen is zeker een leuke winkelstad, als je tenminste, net als in veel grote steden, de grootste winkelstraat vermijdt. Denk aan het einde van de Stikke Hezelstraat en verder bijvoorbeeld de eerste en tweede Walstraat.
Eens met XOXOGG... vind Nijmegen i.h.a. leuker, maar om te winkelen is Arnhem leuker en heeft meer aanbod imho... (en je hoeft minder te lopen want de straten in Nijmegen zijn best breed...). Ik vind de markt in Arnhem ook leuker ogen.
Je hebt er héél veel leuke eettentjes (de Plak is een aanrader!) en je hebt er natuurlijk zoals overal een grote winkelstraat met de ketens, maar in de zijstraatjes heb je leuke bijzondere winkeltjes. Je kunt er ook heel gezellig uitgaan.

Behalve shoppen kun je ook nog gewoon gaan rondwandelen (langs de Waalkade, Valkhof, Kronenburger park) musea bezoeken en een historische stadswandeling is ook zeker de moeite waard.
Klinkt op zich goed, ik ga ook meer voor de historie, en voor de leuke straatjes en parken dan echt voor het winkelaanbod zelf. Het is wel leuk om even te kunnen shoppen, en zoals ik lees lukt dat wel aardig. Een stadswandeling lijkt me ook erg leuk, die hebben ze vast bij het VVV?
Nog tips voor overnachting in het centrum?
Overnachten kun je o.a bij Manna. Echt op loopafstand van t centrum!
Of bij Atlanta. Midden op de markt. Heb er een aantal keren geslapen, is altijd goed bevallen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Persoonlijk vind ik Arnhem leuker om te winkelen. Maar Nijmegen is niet onaardig. Qua historie en ommelanden is Nijmegen wel leuk.
Om te eten zeg ik de Amuse in de Lange Hezelstraat. Feitelijk eet je allemaal kleine gerechtjes, een soort tapas maar dan van de Nederlandse en Franse keuken (of zoiets).
quote:TouchOfPink schreef op 21 maart 2011 @ 12:16:

Nijmegen is qua geschiedenis wel een leuke stad om naar toe te gaan. Qua winkelen vind ik het mwah. Moet zeggen dat ik er al een tijdje niet geweest ben, maar ik herinner me een grote winkelstraat en de Nijmeegse variant van de koopgoot. That´s it.Je hebt wel meer winkelstraten, maar dat weten veel mensen niet. Richting de waal en in de benedenstad bijvoorbeeld.
Ik vond het een leuke stad, wij hebben er een keer twee nachtjes geslapen, een dagje shoppen Nijmegen en een dagje shoppen in Arnhem. Arnhem vond ik groter, maar Nijmegen vond ik wel wat gezelliger.

Genoeg leuke terrasjes en eettentjes.

Ik herinner me wel een onwijs mooie/grote boekhandel hihi in de koopgoot.
Nog tips voor lekkere eetcafes/restaurants?
Dromaai, Compagnie, Du Commerce, Moenen oid op de Grote Markt (zitten meerdere bij elkaar), Bistro de Bok.

En nu ben ik even leeg.;-)
Is Qke-leq een aanrader?
Q-ke-le-q is prima! Overigens denk ik dat Nijmegen heel geschikt is als ik zo lees wat je zoekt. Het is vooral gewoon echt een gezellige stad met veel restaurantjes en terrasjes.

Er zijn wel meerdere topics over eten in Nijmegen, die zou je even kunnen zoeken, maar aanraders zijn wat mij betreft Weetjewel, de Plak, Klinkklaar voor eten. Voor een drankje moet je naar café Jos, de opera of de Blaauwe hand, voor een lunch naar Weetjewel, Lux of de Blonde Pater.

Veel plezier
Heerlijk een Kaasbal eten bij de Plak....Echt een dikke aanrader
Ik ga ze allemaal even opschrijven ! dank voor de tips.

Alvast op de site van klinkklaar gekeken; wat een heerlijk dingen voor zeer gunstige prijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven