Noord-Cyprus vakantie. Tips?

14-08-2012 06:40 9 berichten
Ik ga binnenkort op vakantie naar Noord-Cyprus, wie is er geweest en heeft tips en advies? De meeste sites gaan alleen over Cyprus en niet over het Turkse deel, vandaar de vraag.
Ik ben onlangs in het andere deel van Cyprus geweest, maar ben ook overgestoken naar het noordelijk deel. Daar heb ik Samaris bezocht, een prachtig uitgestrekt terrein met opgravingen. Je moet ervan houden, maar als je het interessant vindt dan zou ik er een dagje heen gaan.
Leuke tip, bedankt Teigera!
Ja geweest en vond het heerlijk. Had een auto gehuurd en heb wat rondgereden. Je vindt overal in baaitjes strandjes met een klein restaurantje en wat omkleed/douche-faciliteiten. De bergen zijn mooi, de kust is mooi, mensen vriendelijk, eten lekker, en het is heel relaxed.

Plaatsen om te bezoeken zijn oa Famagusta en Kyrenia, en natuurlijk Lefkosi/Nicosia en dan naar het Griekse deel doorlopen (waar je weer de gemiddelde Europese winkelstraat in loopt). Vond de Bradt travel guide erg goed en handig.
Alle reacties Link kopieren
Die Cyprioten pleuren overal peterselie op.
Das handig om te weten Kareltje Peterselieparadise..

In Lefkosi is een museum over de bezetting/burgeroorlog -vanuit Turks perspectief-, erg indrukwekkend.
Kun je in de steden makkelijk pinnen met een betaalkaart met Maestro-logo? Is een verloopstekker nodig?

En iemand nog tips voor fijne authentieke restaurants?

Bedankt vast weer voor de tips!
quote:Anna37 schreef op 14 augustus 2012 @ 11:20:

Das handig om te weten Kareltje Peterselieparadise..

In Lefkosi is een museum over de bezetting/burgeroorlog -vanuit Turks perspectief-, erg indrukwekkend.

Ik hou van kruiden.

Dat museum ga ik zeker bezoeken want weet er weinig van.
Neem een verloopstekker mee, er zijn op sommige plekken van die Engelse stopcontacten (drie pinnen). Geld pinnen was geen enkel probleem. Ik heb meteen op de luchthaven gepind, en daarna gewoon in steden/plaatsjes. Die cyprioten houden ook van feestjes vieren en uit eten gaan, dus de meeste restaurantjes zijn behoorlijk authentiek, van wat ik me kan herinneren. Er is niet echt massatoerisme, zo hier en daar wel wat groepen Englesen, maar dat zie je snel genoeg!

Veel plezier, ik wil zeker nog een keer terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven