NS Flex

16-10-2021 15:07 9 berichten
Ik heb jaren een daluren abonnement gehad voor de trein en die heb ik sinds kort omgezet naar NS Flex Basis omdat ik de kosten er niet meer uithaalde nu met Corona. Ik las dat je dat ook kunt omzetten naar gewone NS Flex voor minimaal een maand. Zodat je 40% korting krijgt en samenreis korting kunt gebruiken. Handig!

Maar ik vraag me af: Als je het omzet naar NS Flex, gaat die wijziging meteen in zodra je het aangevraagd hebt (en eventueel hebt 'opgehaald' bij de automaat)?

Ik kan het ook bij NS vragen maar ik dacht hier is vast iemand die er ervaring mee heeft. :)
Alle reacties Link kopieren
Je moet idd nog naar automaat
Flex gaat meteen in op dag van afsluiten in volgens mij.
In tegenstelling tot veel anderen abonnementsvormen kan je voor Flex zelf geen ingangsdatum kiezen, zou hem dus pas afsluiten de dag zelf of een dag ervoor dat het wil laten ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig net een wijziging doorgevoerd, is binnen een uur actief.
Alle reacties Link kopieren
Nee je hoeft niet naar een automaat, zoals RoosLely zegt is het binnen een uur actief.
Let er wel op dat je pas na een maand weer kan wijzigen. En ik weet niet of het altijd zo is maar bij mij wordt mn abonnement automatisch verlengd tenzij ik het dus zelf na een maand wijzig.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-10-2021 15:57
Nee je hoeft niet naar een automaat, zoals RoosLely zegt is het binnen een uur actief.
Let er wel op dat je pas na een maand weer kan wijzigen. En ik weet niet of het altijd zo is maar bij mij wordt mn abonnement automatisch verlengd tenzij ik het dus zelf na een maand wijzig.
Ik moest echt wel naar de automaat, en ik.had ook een dalurenabbonnement.
Okee bedankt. Toen ik mijn abonnement omzette moest ik wel naar de automaat om NS Flex Basis op te halen en mijn daluren abonnement definitief te verwijderen anders zou dat doorlopen ondanks dat ik wel opgezegd had.

Wel een dingetje dus om de datum van omzetten goed te onthouden bij NS Flex. Fijn dat ik nog steeds vrijdag kan beslissen of ik zaterdag een dagje weg ga met de trein en dan toch korting kan hebben. Voor de korte afstanden scheelt het niet veel maar als ik wat verder weg wil haal ik die 5 euro er al snel uit.
Alle reacties Link kopieren
Bobo schreef:
16-10-2021 16:17
Ik moest echt wel naar de automaat, en ik.had ook een dalurenabbonnement.

Ik kon 'm online niet wijzigen, omdat de 'wijzigen' optie er niet bij stond. Maar toen ik belde werd het door medewerker geregeld.
Hoefde er niet voor naar de automaat om te activeren.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-10-2021 15:57
Nee je hoeft niet naar een automaat, zoals RoosLely zegt is het binnen een uur actief.
Let er wel op dat je pas na een maand weer kan wijzigen. En ik weet niet of het altijd zo is maar bij mij wordt mn abonnement automatisch verlengd tenzij ik het dus zelf na een maand wijzig.
Ja, helaas kan je 'm niet in de toekomst alvast wijzigen. En wordt er dus automatisch verlengd. Dus je moet echt even datum in je agenda ofzo zetten om 'm weer terug te wijzigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven