Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

maandag 19 augustus 2019 om 05:13
Precies. Zo veel mensen die dat niet op school leren of geleerd hebben.Blondie456 schreef: ↑19-08-2019 02:17Nou en, is dat erg? Als je maar een leuke vakantie hebt toch denk ik maar. Het zal mij een worst wezen waar het op de kaart ligt.

maandag 19 augustus 2019 om 05:44
Nou kom. Als je in Frankrijk zit en je wijst net een beetje naast het juiste strand dan kan ik me dat misschien nog voorstellen. (Hoewel ik juist op vakantie altijd op de kaart kijk want ten eerste moet ik er zien te komen en ten tweede kan je dan de omgeving verkennen, maar goed)
Maar als je Australië aanwijst terwijl je in Europa bent moet op dat moment officieel je vakantie eindigen zodat je terug kan naar groep 3 basisschool.
Maar als je Australië aanwijst terwijl je in Europa bent moet op dat moment officieel je vakantie eindigen zodat je terug kan naar groep 3 basisschool.
maandag 19 augustus 2019 om 06:24
Nee dat was helemaal mooi geweest. Eigenaresse moest ze uit elkaar halen maar naast alcoholist was ze ook anorexisch, dus er was niet veel gewicht in de strijd te gooien. Buurman was grote Polynesiër dus die heeft zich er mee bemoeid tot de politie kwam.
Nogmaals ze was tegen mij aardig genoeg hoor, maar de reacties op de recensies zijn vergelijkbaar met Irma. En t waren allemaal leugenaars:
“This review is both defamatory and malicious. The guest booked and stayed two nights. The host lives on the premises and met the guest on arrival at 11pm the first night At no time did the guest walk 50 metres to the accommodation where the host lives and mention the below.”
“This review is grossly overexagg erated and is defamatory and malicious. The room was immaculate as the housekeepers had been in 8 hours prior to their arrival.”
“This review is defamatory slanderous and completely untrue The guests were a local couple who now live in Australia.”
Hello, can you hear me?
maandag 19 augustus 2019 om 07:49

maandag 19 augustus 2019 om 07:58
Van mijn kind ook! Oma ging met zoonlief die als baby een redressiehelm droeg wandelen op de Zaanse schansquattro-stagioni schreef: ↑17-08-2019 10:22Geen idee of het Japanners, Chinezen of andere Aziaten waren, maar ruim 20 jaar geleden was ik op de Zaanse Schans met een hoogblonde peuter in een gekleurd regenjasje en regenlaarsjes. Er moeten in Azië nog heel wat foto's van mijn kind zijn![]()

Ze vertelde dat iedereen er een foto van wilde....
maandag 19 augustus 2019 om 08:14
pilamie schreef: ↑18-08-2019 23:23Jullie hebben mij nieuwsgierig gemaakt!
Malaguena, op de slechte "nooit meer gaan wij hier naartoe" review die mevrouw J. had gekregen op 6-6-2017 op de website van de simonshoek, heeft ze haar volledige naam gezet. Volgens 1 van haar FB profiel foto's houdt ze wel van een flesje wijn![]()
Ik heb geen facebook, dus kon het niet zien helaas. Foto hier plakken is denk ik tegen de regels

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

maandag 19 augustus 2019 om 08:42
Ik denk het echt niet. Als ze het bij mij had geflikt dan had ik er werk van gemaakt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

maandag 19 augustus 2019 om 09:06
Toen Frits Bom nog vakantieman was, eind jaren 80/begin 90, waren er nog geen smartphones.-Darkside- schreef: ↑19-08-2019 08:41Alsof die rubriek echt is. Iedere idioot kan googlemaps aanzetten en zien waar ze zijn.
Maar ik ga er van uit dat ook toen iedereen wel wist dat Portugal aan zee ligt. Kan me herinneren dat destijds iemand Oostenrijk voor Portugal aan zag. Aan het strand...geen zee te zien rond Oostenrijk. Dit item moet haast wel geregisseerd zijn!

maandag 19 augustus 2019 om 09:10
-Darkside- schreef: ↑19-08-2019 08:41Alsof die rubriek echt is. Iedere idioot kan googlemaps aanzetten en zien waar ze zijn.
Tja, dan kun je misschien ook gelijk de spelling en grammatica even checken?
(Idioot is enkelvoud dus: waar hij is)
En zo heeft iedereen iets dat hij lastig vindt.
maandag 19 augustus 2019 om 09:11
Inderdaad. En natuurlijk weten de meeste mensen niet welk Grieks eiland waar ligt, maar als je op vakantie gaat naar Griekenland, mag je toch verwachten dat men niet denkt dat het naast China ligt.

maandag 19 augustus 2019 om 09:12
?
Wat hebben mijn typo's met een gescripte rubriek van Max te maken?
Gescript = nep, in scène gezet. Op internet zou je het trollen noemen.
Jammer dat je denkt mij belachelijk te moeten maken, terwijl ik niemand belachelijk maak.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 09:22
10.64% gewijzigd
maandag 19 augustus 2019 om 09:12
Dit weekend zijn we uit eten geweest bij een restaurant waar we nog niet eerder gegeten hadden. Speciaal voor jullie eerst even op Tripadvisor gekeken. Ze hadden een hoog gemiddeld cijfer, maar toevallig waren de laatste 3 recensies negatief. Slechts één daarvan ging over de kwaliteit van het eten... de andere waren respectievelijk ‘Ons hondje mocht niet mee naar binnen dus we zijn weer weggegaan” (1 ster, écht?!) en “we moesten heel lang op een tafeltje wachten! Het eten was wel erg lekker” (uhm, is dat laatste niet belangrijker? 2 sterren).
Ook wij moesten, ondanks dat we gereserveerd hadden, best lang wachten op een tafel. Het was zaterdagavond en de zaak zat bomvol. Kan gebeuren. Het eten en de bediening waren prima, dus ze gaan een goede beoordeling krijgen.
Ook wij moesten, ondanks dat we gereserveerd hadden, best lang wachten op een tafel. Het was zaterdagavond en de zaak zat bomvol. Kan gebeuren. Het eten en de bediening waren prima, dus ze gaan een goede beoordeling krijgen.
The owls are not what they seem
maandag 19 augustus 2019 om 09:13
Ik ben bang, dat het item echt was.amarna schreef: ↑19-08-2019 09:06Toen Frits Bom nog vakantieman was, eind jaren 80/begin 90, waren er nog geen smartphones.
Maar ik ga er van uit dat ook toen iedereen wel wist dat Portugal aan zee ligt. Kan me herinneren dat destijds iemand Oostenrijk voor Portugal aan zag. Aan het strand...geen zee te zien rond Oostenrijk. Dit item moet haast wel geregisseerd zijn!
Er is best veel desinteresse bij mensen, en een blanco kaart lezen is dan wel lastig.

maandag 19 augustus 2019 om 09:15
Nou dat dus. Of Engeland aanwijzen ipv Frankrijk.amarna schreef: ↑19-08-2019 09:06Toen Frits Bom nog vakantieman was, eind jaren 80/begin 90, waren er nog geen smartphones.
Goh, kunt u zich herinneren dat u de zee overgestoken bent?
Nee, hoezo.
Als je zo snugger bent, dan verblijf je in een instelling en ga je niet zelfstandig op vakantie.

maandag 19 augustus 2019 om 09:17
Geweldige man die moet zeker mee !lemoos2 schreef: ↑19-08-2019 01:53Nou, even bijgelezen over mevrouw Irma (wat een pareltje van een vondst zeg!)
Ter verhoging van de feestvreugde heb ik een man die weliswaar heel lief en vriendelijk is maar blind voor tekortkomingen van zijn kind. Echt blind. Als in: “Schat ik snap dat je de brandvertragende stof van de tent wilde testen. Maar nu heb je mama wel heel erg laten schrikken. En nu blijft ze zo kijken totdat haar wenkbrauwen en wimpers weer zijn aangegroeid. Ga maar even lekker spelen dan ruimt papa de smeulende resten van de bungalowtent op. Volgende keer wel papa vragen of dat mag, zo’n brandtest”.
maandag 19 augustus 2019 om 09:22
https://www.spreekbuis.nl/frits-bom-interview/
Hij kan liegen natuurlijk, maar ik denk dat het item echt was.
Komt ook, omdat ik me irl ook geregeld verbaas over een bepaalde domheid/onwetendheid van mensen. Het past in het beeld dat ik heb.
Komt ook, omdat ik me irl ook geregeld verbaas over een bepaalde domheid/onwetendheid van mensen. Het past in het beeld dat ik heb.

maandag 19 augustus 2019 om 09:31
Nou ja, dat zal dan wel.lilalinda schreef: ↑19-08-2019 09:22https://www.spreekbuis.nl/frits-bom-interview/
Dom, desinteresse whatever.
Ik hou het op het laatste dan maar en wat ik daarvan vind zal ik braaf voor me houden, voordat mensen vinden dat ze me daarom moeten wijzen op een spelfoutje.
maandag 19 augustus 2019 om 09:31
Ik ben ooit op een camping geweest waar ze aan het filmen waren voor dit item, ik ben er zelf met een grote boog omheen gelopen. Ze zijn uren aan het draaien geweest en sommige mensen wezen expres iets verkeerds aan, omdat ze dat grappig vonden. Het was niet gescript, maar niet heel serieus.
maandag 19 augustus 2019 om 09:55
Ik denk inderdaad wel dat ze uren moeten filmen om een aantal mensen te krijgen die het helemaal fout hebben.Gatinmijnsok schreef: ↑19-08-2019 09:31Ik ben ooit op een camping geweest waar ze aan het filmen waren voor dit item, ik ben er zelf met een grote boog omheen gelopen. Ze zijn uren aan het draaien geweest en sommige mensen wezen expres iets verkeerds aan, omdat ze dat grappig vonden. Het was niet gescript, maar niet heel serieus.
90% van de mensen wijst denk ik wel in ieder geval het goede land aan.
maandag 19 augustus 2019 om 09:58
Ik heb trouwens 10 jaar terug op een camping gewerkt waar de eigenaren ook heel naar waren. De reviews waren ook altijd iets als 'hele mooie camping, aardig personeel maar verschrikkelijke eigenaren'.
De vrouwelijke eigenaar zat elke dag Zoover te bellen om te vragen of recensies verwijderd konden worden. Ze gebaarde ook altijd dat ze er niet was als er weer klagende mensen aan de balie stonden.
Als ik zoover zo lees is er nog weinig veranderd.
De vrouwelijke eigenaar zat elke dag Zoover te bellen om te vragen of recensies verwijderd konden worden. Ze gebaarde ook altijd dat ze er niet was als er weer klagende mensen aan de balie stonden.
Als ik zoover zo lees is er nog weinig veranderd.