Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
woensdag 23 oktober 2019 om 21:11
Nee okee, maar dit ging zo specifiek over de buren/één of twee stellen dat ik dacht: doe niet zo gek. Natuurlijk is het wel noemenswaardig als iets zich profileert als rustige natuurcamping en je vervolgens hordes feestende mensen en André Hazes en Guus Meeuwis op de speakers aantreft.-Darkside- schreef: ↑23-10-2019 17:03Hm, in mijn ogen gaat een recensie niet alleen direct over de accomodatie , maar ook over dat soort randzaken.
Bij een hotel in een drukke buurt, zou ik bv graag willen lezen of je s nachts veel geluidsoverlast ervaart van uitgaanspubliek oid.
Ik heb pas geleden in een hotel verbleven waar de omgeving nogal heuvelachtig was. Dat kan prima in een recensie. Ik beoordeel dat neutraal, maar iemand die slecht ter been is wil zoiets wel graag weten.
Of zoiets als: hotel is populair bij Britten die veel drinken.
Daar kan het hotel niet veel aan doen, maar als jij daar absoluut niet op zit te wachten, wil je dit wel weten.
Als je echt geen contact wil met mensen moet je denk ik gaan wildcamperen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

donderdag 24 oktober 2019 om 10:43
Ze was vanochtend in het nieuws op de radio. Het werpt zijn vruchten af, want mensen boeken nu juist BEWUST bij haar. Juist door de reacties worden mensen nieuwsgierig en komen ze ineens massaal naar het hotelletje. Het legt haar dus geen windeieren. De klanten die werden geïnterviewd boekten juist om die reacties bij haar. Dus een soort omgedraaide marketing.PoesinBoots schreef: ↑23-10-2019 16:22Deze hoteleigenaar heeft ook de krant gehaald![]()
https://www.destentor.nl/binnenland/hot ... ~aee5d567/
Ik snap die negatieve reviews over 'je moet de trap op om bij het bed te komen' ook niet. Er staan legio foto's op de website van het hotel van de kamers waarin toch echt overduidelijk te zien is dat je een steile trap moet opklimmen. Dat je jezelf niet beter inleest vooraf en gewoon een beetje dom en blind boekt is niet de schuld van de eigenaresse lijkt me.
donderdag 24 oktober 2019 om 15:44
Landal Wirfftal in Duitsland: reviews dat het park steil en heuvelachtig is waardoor het voor jonge kinderen niet verstandig is bij het huisje te spelen.
Nu moet ik zeggen dat je dat ook niet echt aan de site van Landal af kunt leiden, maar er bestaat ook nog zoiets als Google. Op Google maps bv staan ruim 200 foto's van het park + bij het boeken staat er letterlijk ''Wij willen u erop attenderen dat de bungalows van Landal Wirfttal gelegen zijn tegen een helling en daarom niet geschikt zijn voor gasten die slecht ter been zijn of afhankelijk zijn van hun rolstoel''
Nu moet ik zeggen dat je dat ook niet echt aan de site van Landal af kunt leiden, maar er bestaat ook nog zoiets als Google. Op Google maps bv staan ruim 200 foto's van het park + bij het boeken staat er letterlijk ''Wij willen u erop attenderen dat de bungalows van Landal Wirfttal gelegen zijn tegen een helling en daarom niet geschikt zijn voor gasten die slecht ter been zijn of afhankelijk zijn van hun rolstoel''
donderdag 24 oktober 2019 om 17:45
Daar zijn we een tijdje geleden ook geweest en ik vond dat het duidelijk vermeld werd. Volgens mij gingen bijna alle gasten ook met de auto naar boven en benedenMichella_1991 schreef: ↑24-10-2019 15:44Landal Wirfftal in Duitsland: reviews dat het park steil en heuvelachtig is waardoor het voor jonge kinderen niet verstandig is bij het huisje te spelen.

donderdag 24 oktober 2019 om 18:35
Juist als je zelf boekt is het belangrijk om alles goed door te lezen, foto's te bekijken en reviews te lezen. Heb je vragen dan bel of mail je het hotel. En je moet realistisch blijven. Van een low budget hotel kun je niet verwachten dat ze room service hebben of dat je nog een aparte zithoek hebt op je kamer (tenzij duidelijk te zien op de foto's van de kamer die je boek). Dus ik snap wel dat eigenaren soms zoiets van LE-ZEN!
Maar als ik ooit naar Amersfoort ga en een hotelletje zoek zou ik daar niet boeken want ik ken mezelf, moet er vast tig keer uit snachts, en dan is zo'n trap niet handig. Had op een hotelkamer een paar keer hoogteverschil en dat was al gevaarlijk genoeg voor me.
Maar als ik ooit naar Amersfoort ga en een hotelletje zoek zou ik daar niet boeken want ik ken mezelf, moet er vast tig keer uit snachts, en dan is zo'n trap niet handig. Had op een hotelkamer een paar keer hoogteverschil en dat was al gevaarlijk genoeg voor me.

zondag 27 oktober 2019 om 16:44
Ik verbleef recent in een typisch Grieks strandhotel. Mensen reageren met naam en foto op Tripadvisor en Google Reviews en ik vind het hilarisch te lezen dat Pietje die elke dag bij het diner 3 borden voer naar binnen schoof aldaar één ster geeft omdat het eten zo verschrikkelijk slecht was.
Nog geen 400 Euro pp betalen voor een week all-in en verwachten dat je in een sprookje terecht komt, je kunt het natuurlijk doen, maar de kans is groot dat je teleurgesteld raakt.
Nog geen 400 Euro pp betalen voor een week all-in en verwachten dat je in een sprookje terecht komt, je kunt het natuurlijk doen, maar de kans is groot dat je teleurgesteld raakt.
maandag 28 oktober 2019 om 22:26
Oftewel lezen van de reviews is belangrijker dan alleen naar de scores kijken. Ik zag pas een review waarbij iemand 1 ster had gegeven en vervolgens heel lovend was over het hotel. Dan vraag ik me af of mensen wel snappen wat ze doenTamago schreef: ↑24-08-2019 12:38Ik kwam een keer het volgende setje reviews tegen, weet helaas niet meer waarover. De strekking was ongeveer zo:
‘Eten was echt heel matig en totaal niet bijzonder. Totaal niet afwisselend ook.’
Review 2 was een reactie daarop
‘Hoe kom je daar nu bij? Ze hadden alles! Hamburger, pizza, friet. Ook hele flinke porties. Kortom, gewoon alles wat je wilt.’

dinsdag 29 oktober 2019 om 12:25
madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:22
Een jaar of 5 geleden had een restaurant een belangrijk etentje in de soep laten lopen. Reservering was kwijt, er zou toch iets geregeld worden en we konden aan de bar wachten, dat duurde allemaal toch weer lang en lukte niet, en uiteindelijk verzochten ze ons te vertrekken.
Resultaat: met 4 mensen zijn we per persoon op alle bekende sites zeer negatieve recensies gaan schrijven. Dit werd echt een soort project. Op internet deugde er helemaal niets meer van het restaurant en leken er bijna alleen maar ontevreden klanten te zijn. Dit hebben we ongeveer 4 maanden volgehouden en toen was de tent failliet
Ik hoop dat jullie alle 4 jullie baan verliezen en dat de voedselbanken alleen nog droog brood te vreten hebben.
Een jaar of 5 geleden had een restaurant een belangrijk etentje in de soep laten lopen. Reservering was kwijt, er zou toch iets geregeld worden en we konden aan de bar wachten, dat duurde allemaal toch weer lang en lukte niet, en uiteindelijk verzochten ze ons te vertrekken.
Resultaat: met 4 mensen zijn we per persoon op alle bekende sites zeer negatieve recensies gaan schrijven. Dit werd echt een soort project. Op internet deugde er helemaal niets meer van het restaurant en leken er bijna alleen maar ontevreden klanten te zijn. Dit hebben we ongeveer 4 maanden volgehouden en toen was de tent failliet
Ik hoop dat jullie alle 4 jullie baan verliezen en dat de voedselbanken alleen nog droog brood te vreten hebben.

dinsdag 29 oktober 2019 om 12:28
Lees deze nu pas. Ik vind dat eigenlijk dieptriest van Madelief. Een ondernemer naar de kloten helpen. Zo goed hebben ze het niet in de horeca.salinarosseno schreef: ↑29-10-2019 12:25madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:22
Een negatieve review had genoeg geweest. Maar bewust iemand compleet saboteren? Dan ben je in mijn optiek heel diep gezonken.
dinsdag 29 oktober 2019 om 12:41
Ik ben in Rusland op vakantie geweest... en daar gedragen ze zich dus heel normaal in een hotel, althans, waar ik zat.Blondie456 schreef: ↑13-08-2019 11:50Wij hebben ook nare ervaringen met Russen. Die pakken heel veel van het buffet en laten de helft staan. Ik boek ook geen hotels meer waar ook Russen komen. Veel hotels tegenwoordig maken daar reclame mee met Rus vrije hotels.
Ach, ik ging vroeger nogal eens met een groep van 30-40 man weg naar een hotel. En ja, ook als we gewoon zaten te praten gaf dat wel geluidsoverlast. Ik begrijp het wel als mensen daar last van hebben. Waar ik dan weer over klaag is als mensen echt dronken en heel vervelend worden en er wordt niet tegen opgetreden.
Ik heb al héél wat campings, hotels en B&B's van dichtbij gezien en echt wel 'vreselijke' dingen meegemaakt. Wat heet nou vreselijk? Ik probeer er meestal maar om te lachen. Een B&B waar de lounge ineens werd omgetoverd tot extra slaapkamer, zodat de gasten in hun piepkleine kamers moesten blijven - maar het ontbijt was grandioos! Een B&B waar je met een groep kletsnat geregende motorrijders voor de deur staat, en dat je je dan tot op je ondergoed moet uitkleden op de stoep omdat de eigenaar geen natte kleding in huis wil - die is toch ongelooflijk? We hebben dubbel gelegen. Een hotelletje waar je voor 2 mensen één badjas krijgt. Zonder koordje. Dat komt na een paar dagen. Maar dan gooien ze je eigen wattenstokjes weer weg. Ook hilarisch!
Ik heb ook in heel dure zakenhotels overnacht. Daar kan ik me geen enkel detail meer van herinneren want alles was blijkbaar goed en netjes. Maar wel saai dus.
schriftje wijzigde dit bericht op 30-10-2019 15:37
Reden: Aanvulling na het lezen van andere posts.
Reden: Aanvulling na het lezen van andere posts.
38.54% gewijzigd
dinsdag 29 oktober 2019 om 12:55
dinsdag 29 oktober 2019 om 12:58
Peponi schreef: ↑29-10-2019 12:28Lees deze nu pas. Ik vind dat eigenlijk dieptriest van Madelief. Een ondernemer naar de kloten helpen. Zo goed hebben ze het niet in de horeca.
Een negatieve review had genoeg geweest. Maar bewust iemand compleet saboteren? Dan ben je in mijn optiek heel diep gezonken.
Ja ik vind dit ook heel triest. En er nog van genieten ook. Bah...dat er zulke mensen bestaan

zondag 3 november 2019 om 02:06
Ik kwam er laatst achter dat een leuk traditioneel guesthouse waar ik een paar jaar geleden ben geweest tijdens een rondreis nu ook op booking.com staat. Guesthouse scoort heel goed maar ik zag ook zo'n review waarvan ik dacht: Je had beter onderzoek moeten doen. Guesthouse kreeg een 7.1 omdat men een hotel verwachtte met de service en wat meer luxe van een hotel. Je kon nergens ontbijten en er was geen goed bed en geen goede dekens dus men had het koud. Men vond dat de eigenaren hadden moeten vragen of ze meer dekens wilden want dat ze het zelf moesten gaan vragen vond men maar niks. En men vond het vervelend dat er geen 24 uurs receptie was.
Het was een traditioneel guesthouse met allemaal kleinere gebouwtjes met een tuin/terras er omheen/ in het midden. Het ontbijt kon je halen in de keuken waar een buffet gedeelte was en dat kon je dan op eten op je kamer, aan het barretje, de gemeenschappelijke ruimte of aan een van de tafeltjes buiten. De kamers hadden vloerverwarming en je sliep op de grond op een futon waar ook nog zo'n warmte matje onder lag toen ik er was. Had verwacht dat ik het koud zou hebben want deuren van rijstpapier houden niet echt veel kou tegen maar het was heerlijk warm met die vloerverwarming en het extra matje onder m'n futon, soms een beetje te warm. De kamer had ook geen tv, die ik niet gemist heb.
Het was een traditioneel guesthouse met allemaal kleinere gebouwtjes met een tuin/terras er omheen/ in het midden. Het ontbijt kon je halen in de keuken waar een buffet gedeelte was en dat kon je dan op eten op je kamer, aan het barretje, de gemeenschappelijke ruimte of aan een van de tafeltjes buiten. De kamers hadden vloerverwarming en je sliep op de grond op een futon waar ook nog zo'n warmte matje onder lag toen ik er was. Had verwacht dat ik het koud zou hebben want deuren van rijstpapier houden niet echt veel kou tegen maar het was heerlijk warm met die vloerverwarming en het extra matje onder m'n futon, soms een beetje te warm. De kamer had ook geen tv, die ik niet gemist heb.
zondag 3 november 2019 om 07:09
Ik heb onlangs heerlijk autentiek japans gegeten, in een splinternieuw en modern restaurant in mijn stad. Nigiri en Sashimi was geweldig vers en van goede kwaliteit. Ik dacht, laat ik eens een leuke en positieve review plaatsen, dat doe ik nooit!
Nu woon in Noord Amerika, en horeca is hier nogal een dingetje kwa service etc. Maar dit keer ging het om de "stijl" van het eten. Was niet te vreten blijkbaar, want er zat geen spicy mayonaise saus op en normaal gesproken bestelden ze bij andere toko's diepgefrituurde sushi rollen, en het menu van dit restaurant had alleen maar "rauwe vis zonder toppings en saus EN zonder fantasie" Ze hadden nog nooit zoiets vies gegeten. Dat ze het niet gratis kregen en geen dipsaus kregen was natuurlijk de druppel
Toch even geklikt, om te zien, wat hij dan wel lekker vond. Ja hoor, inderdaad buffet style "chinese" all you can eat tokos. Die hebben fantasie natuurlijk!
Echt
Nederlanders kunnen zeiken, maar Amerikanen en Canadesen voelen zichzelf echt koning als klant. En daar gaan mijn haren echt van overeind staan. De onwetendheid in combinatie met self importance/entitlement is zo'n afknapper.
Nu woon in Noord Amerika, en horeca is hier nogal een dingetje kwa service etc. Maar dit keer ging het om de "stijl" van het eten. Was niet te vreten blijkbaar, want er zat geen spicy mayonaise saus op en normaal gesproken bestelden ze bij andere toko's diepgefrituurde sushi rollen, en het menu van dit restaurant had alleen maar "rauwe vis zonder toppings en saus EN zonder fantasie" Ze hadden nog nooit zoiets vies gegeten. Dat ze het niet gratis kregen en geen dipsaus kregen was natuurlijk de druppel

Toch even geklikt, om te zien, wat hij dan wel lekker vond. Ja hoor, inderdaad buffet style "chinese" all you can eat tokos. Die hebben fantasie natuurlijk!

Echt

Nederlanders kunnen zeiken, maar Amerikanen en Canadesen voelen zichzelf echt koning als klant. En daar gaan mijn haren echt van overeind staan. De onwetendheid in combinatie met self importance/entitlement is zo'n afknapper.

zondag 3 november 2019 om 10:26
Je gaat je dan afvragen waarom mensen dan juist datgene uitkiezen. Toen ik ging googlen naar het guesthouse en de foto's zag dacht ik meteen: Leuk! Is weer eens wat anders. Het guesthouse lag ook heel centraal met het meeste op loopafstand en je kon fietsen huren. Eigenaren woonden er zelf en deden ook alles zelf. Na 8 uur wilde men rust savonds maar als er iets was kon je bij ze aanbellen.

maandag 4 november 2019 om 12:38
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar vorige maand is het mij overkomen: restaurant had de online reserveringen via hun eigen site niet bekeken. Toen ik de volgende dag, op de dag van het etentje belde, zaten ze helemaal vol. Kreeg ik nog een grote mond van degene aan de telefoon ook: ik had maar moeten bellen.Peponi schreef: ↑29-10-2019 12:28Lees deze nu pas. Ik vind dat eigenlijk dieptriest van Madelief. Een ondernemer naar de kloten helpen. Zo goed hebben ze het niet in de horeca.
Ik ben met mijn man die avond acht restaurants binnengegaan: alles was vol. Toen kon ik na een uur weer naar huis en de oppas wegsturen. Dat was niet gezellig. En toen had ik inderdaad ook veel zin om dat eerste restaurant eens flink online te saboteren. Heb ik niet gedaan natuurlijk, het bleef bij een molotov-cocktail.

maandag 4 november 2019 om 14:35
Ik had dan zeker wel een negatieve review achter gelaten.boerinnetje-van-buuten schreef: ↑04-11-2019 12:38Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar vorige maand is het mij overkomen: restaurant had de online reserveringen via hun eigen site niet bekeken. Toen ik de volgende dag, op de dag van het etentje belde, zaten ze helemaal vol. Kreeg ik nog een grote mond van degene aan de telefoon ook: ik had maar moeten bellen.
Ik ben met mijn man die avond acht restaurants binnengegaan: alles was vol. Toen kon ik na een uur weer naar huis en de oppas wegsturen. Dat was niet gezellig. En toen had ik inderdaad ook veel zin om dat eerste restaurant eens flink online te saboteren. Heb ik niet gedaan natuurlijk, het bleef bij een molotov-cocktail.![]()
Maar het verschil zitten tussen één review en blijven doorgaan.
zaterdag 11 januari 2020 om 15:28
Ik kwam bij mijn zoektocht naar een hotelkamer weer een paar pareltjes tegen waarvan je denkt wat hebben andere mensen eraan:
"Ik kon geen koffiekopjes vinden. Die bleken in het kastje onder het nespressoapparaat te staan. Ik had dus niet goed gekeken."
"Bij een lager verblijf zou een hangkast fijn geweest zijn. Wij waren er nu maar drie dagen, dus we hebben het niet gemist."
"Goed bereikbaar op de fiets". (Vanaf waar denk ik dan? Vanaf waar jij woont, of het station of ...)
"Ik kon geen koffiekopjes vinden. Die bleken in het kastje onder het nespressoapparaat te staan. Ik had dus niet goed gekeken."
"Bij een lager verblijf zou een hangkast fijn geweest zijn. Wij waren er nu maar drie dagen, dus we hebben het niet gemist."
"Goed bereikbaar op de fiets". (Vanaf waar denk ik dan? Vanaf waar jij woont, of het station of ...)
zaterdag 11 januari 2020 om 16:26
Mariejan schreef: ↑11-01-2020 15:28Ik kwam bij mijn zoektocht naar een hotelkamer weer een paar pareltjes tegen waarvan je denkt wat hebben andere mensen eraan:

zaterdag 11 januari 2020 om 16:39
Die eerste twee lijken mij handig voor volgende gasten , dan hoef je niet te zoeken en ben je gewaarschuwd als je je galajurk mee wilt nemenMariejan schreef: ↑11-01-2020 15:28Ik kwam bij mijn zoektocht naar een hotelkamer weer een paar pareltjes tegen waarvan je denkt wat hebben andere mensen eraan: