Oostenrijk in oktober

03-09-2021 18:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een leuke bestemming aan het bedenken voor de herfstvakantie en nu kwam ik Landal Maria Alm tegen in Oostenrijk. Ziet er super uit, ook veel leuke dingen te doen in de omgeving.
Alleen vraag ik me af of oktober wel een goede tijd is om naar Oostenrijk te gaan. Hoe is het weer? Zit je niet net tussen de zomervakantie en de wintersport in waardoor liften gesloten zijn?
Ik ben dus op zoek naar ervaringen. Wie is er wel eens naar Oostenrijk geweest in de herfstvakantie??
Zelf alleen ervaring in de zomer en winter, maar of de liften open zijn, is natuurlijk makkelijk te googelen.

https://www.hochkoenig.at/en/summer/cab ... -cars.html
Wij zijn er een keer in oktober geweest, heerlijk wandelweer was het met veel zon en 1 dag regen.
Hoe belangrijk is mooi weer voor je?
Zolang er geen sneeuw ligt, wat volgens mij pas later in het seizoen is, kun je nog prima wandelen. Wel herfstig uiteraard.
Hoe hoog zit je? Wij waren vorig jaar eind september/begin oktober in de Franse Alpen en wij hadden dus echt een pak sneeuw dat 2 dagen bleef liggen. En de liften waren niet open (behalve de lift naar de Mont Blanc).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven