Op reis in februari

10-08-2024 17:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag in februari een mooie reis van 2 ‘a 3 weken willen maken. In m’n eentje en ter ere van mijn 40 jarige verjaardag (waar ik best wat moeite mee heb).
Ik heb geen ervaring met reizen alleen en mijn voorkeur ligt bij landen als Zweden, Noorwegen, Finland, of Australië, nieuw Zeeland, Ierland en Schotland.
Mijn budget is Max 3000.
Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die goeie tips en ervaringen hebben of juist mensen die kunnen aangeven dat ik voor dat budget die regio’s nooit ga kunnen bezoeken .

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast dank!
worstenbroodje wijzigde dit bericht op 10-08-2024 17:51
Reden: Bedrag reis aangepast
0.09% gewijzigd
Budge5 van 30.000 of 3.000?

Ik gok dat er een typfout in zit :-D

Binnen Europa moet het voor 3k zeker kunnen als je slim omgaat met uitgaven. Regelmatig zelf kookt bijv en tevreden bent met simpele overnachtingen
gonniegijsje wijzigde dit bericht op 10-08-2024 17:47
52.65% gewijzigd
30.000 niet genoeg budget of staat er een 0 teveel?
Haha scherp. Dat moet helaas 3000 zijn
Een week of twee in Europa kan best als je alles zelf regelt, als je iets georganiseerds wil en veel excursies wil doen wordt het al krap.

Australie en NZ geen ervaring mee.
Je budget is erg krap denk ik. Australie en NZ ben je dat bij wijze van spreken al kwijt voor het ticket. Scandinavië kan denk ik wel als je zelf rijdt en kampeert of goedkope hostels doet ofzo. Maar hou er rekening mee dat die landen qua leven erg duur zijn.
Voor nieuw Zeeland vond ik dus een ticket voor 640 voor die periode. Had ik niet verwacht. Vandaar dat ik die bestemming nu ook maar meeneem in opties en benieuwd ben naar de ervaringen van anderen
Het zal dan denk ik een echt winterse reis worden.
Voor Australië en Nieuw-Zeeland is zowel je reisduur als budget niet afdoende.

Ik zou voor Finland gaan en dan echt een winterreis maken met husky's en sneeuwscooters en dergelijke. Wel alles van a-z zelf regelen! Anders is je budget alsnog te laag.
Australië en NZ zijn te duur voor jouw budget. Ticket is duur. Zweden, Noorwegen en Finland vrij donker in Februari. Ik zou dus naar Ierland/Schotland of Zuid Engeland (Cornwall) gaan.

Wat wil je doen op die vakantie? Ik zou een mooi huisje met houtkachel met uitzicht op zee zoeken, op loopafstand van een stadje/dorpje. Overdag lekker wandelen en ‘s avonds eten in de pub. Daarna naar huis, kachel aan, boek erbij. Heerlijk!!
IJsland kan je ook nog naar kijken.
Dan is de vraag hoeveel sneeuw je wil cruciaal, denk ik.
In het noorden van Europa kun je vooral besparen op je budget door accommodatie te boeken waar je zelf kunt koken.
Uit eten is daar vaak een enorme kostenpost, als je daarop kunt besparen, ben je een eind op weg.

Als je daar rekening mee houdt, kun je prima drie weken voor 3000 euro naar Zweden of Finland bijvoorbeeld.
Voor dat budget en vooral ook de tijd (2-3 weken) vallen Nieuw-Zeeland en Australië wel echt af.

Andere landen zijn natuurlijk superleuk! Maar weet je zeker dat je in februari wilt gaan? Toppunt van kou en kilheid. Misschien als je een sneeuwvakantie wilt, maar anders zou ik wachten tot de lente/begin zomer.

En for what it's worth... 40 worden is zo erg nog niet! ;-)
Pimpelmeesje87 schreef:
10-08-2024 18:52
Voor dat budget en vooral ook de tijd (2-3 weken) vallen Nieuw-Zeeland en Australië wel echt af.

Andere landen zijn natuurlijk superleuk! Maar weet je zeker dat je in februari wilt gaan? Toppunt van kou en kilheid. Misschien als je een sneeuwvakantie wilt, maar anders zou ik wachten tot de lente/begin zomer.

En for what it's worth... 40 worden is zo erg nog niet! ;-)
En de prachtigste, zonnigste maanden in een aantal van de Nordics :heart:
Ik ben toen ik 40 werd een rondreis door Nepal gemaakt. Dat was toen met Holland International. De reis heette budget Nepal en later omgedoopt in avontuurlijk nepal.
Die reis koste toen €1200. Dat gaat voor die prijs waarschijnlijk niet lukken. Ik zie wel vaak bij Tui(Holland international is onder Tui gaan vallen of Tui was holland International) best redelijk geprijsde groepsreizen. Ik heb een fantastische reis gemaakt en mijn verjaardag was onvergetelijk. Het land zelf vond ik heel bijzonder.
Nepal lijkt mij ook fantastisch! Ik ken iemand die een combi van Nepal en Tibet heeft gedaan. Dat lijkt me echt een geweldig verjaardagscadeau aan mezelf.
Ik vond eten en boodschappen in Zweden prima te doen. Vaak een uitgebreide fixed lunch voor iets van 15 euro in een restaurant, en dan ‘s avond de deur niet meer uit hoeven en een soepje met een broodje of een salade ofzo thuis eten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pimpelmeesje87 schreef:
10-08-2024 19:33
Nepal lijkt mij ook fantastisch! Ik ken iemand die een combi van Nepal en Tibet heeft gedaan. Dat lijkt me echt een geweldig verjaardagscadeau aan mezelf.
Dat was het ook. Ik vond het geweldig en het was het beste cadeautje wat ik aan mezelf kon geven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven