Op vakantie jaren 70/80

25-07-2017 10:05 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een ander soort topic ondanks dat er vele topics lopen over jaren 70/80.
Hoe ging dat bij jullie met de ouders?
Kaart lezen en dan nog verkeerd rijden?
Alle reacties Link kopieren
Wat is mijn kind verwend, in vergelijking met "vroeger". Altijd kamperen, twee keer in het jaar, meestal Zuid-Frankrijk. Nu hij pubert blijkt Nederland leuker voor hem, dus als het zonnetje mee werkt weer naar Zuid-Limburg. En dan nog minstens vier scoutingkampen en een paar weekenden en een week op speelkamp.

Toen hij negen was ben ik een Hemelvaartsweekend met hem naar Parijs geweest, met een touringcar. Na aankomst de chauffeur een handje gegeven en verder ons eigen plan getrokken. Lekker Parijs verkend aan de hand van De drie Muisketiers van Geronimo Stilton. Hij zocht de locaties van het boek op de kaart en vervolgens vogelde hij uit hoe je daar moest komen met de metro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als kleuter ben ik met mijn ouders naar Roemenië geweest. Het enige dat ik daarvan weet was dat Schiphol in rep en roer was omdat ik mijn beer kwijt was.
Toen ik tien was naar een hotel in Frankrijk en toen ik twaalf was naar een huisje in Norg. Daar had je destijds een prachtige speeltuin, De Vluchtheuvel. Op mijn zeventiende naar een huisje in Noord-Brabant. Dik balen. De scholen in regio zuid waren alweer begonnen en álles was dicht. Oh ja, en nog rond 11 jaar naar een all-inclusive hotel op Mallorca, waar mijn broertje van zes gewoond heeft in het restaurant.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij gingen vroeger al 3x per jaar op vakantie: voorjaar en zomer met de vouwwagen (rijden was gratis met auto van de zaak en hele vouwwagen vol eten mee, dus echt duur hoefde het niet te zijn). Najaar: huisje met korting van papa's werk. Wat een luxe als ik erop terugkijk!
Altijd met 3 zussen achter in auto, geen airco, raam mocht alleen op kier open (anders tochtte het o_o ) handdoeken voor de ramen. En dan sliepen we in een rijtje: 1 tegen het raam, middelste tegen de schouder en de andere buitenste daar weer tegenaan. We hadden helemaal niet vaak ruzie eigenlijk.
Vouwwagen had dunne bandjes en die zijn wel paar keer geklapt: stond mijn pa te vloeken met de krik langs de snelweg en intussen zijn lange haarflap die zijn kaalheid moest verbergen terug te vegen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een stacaravan in Belgie. Vanaf ons huis naar die camping was het een half uur met de auto :rofl:

Waren leuke vakanties; eerst bij het grenswisselkantoor guldens wisselen voor Belgische franken. Vervolgens kregen wij dan allebei 500 BF als 'vakantiegeld' (25 gulden).

En dan lekker zes weken zwemmen, ravotten en spelletjes spelen. In België de stripboeken van Jommeke en Kiekeboe kopen.

Toen ik een jaar of 6/7 was hoopte ik altijd dat ik ons huis niet meer herkende als we weer naar huis gingen :rofl:

Met een pannetje bij de campingfrituur friet halen voor het hele gezin.

Hele dagen in badpak en op slippers lopen.

Pa en ma die na 3 weken weer gingen werken en 's avonds weer op de camping waren.

Leuke jaren beleefd tot mijn 15e. Toen verkochten mijn ouders de caravan. Het jaar erop ging ik backpacken in Engeland met mijn toenmalige vriend, die ik kende van die camping.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen (in mijn beleving) elk jaar op fietsvakantie in Nederland (achteraf schijnen we dit maar 2 keer gedaan te hebben). Mijn vader met een fietskar achter zijn fiets met daarin de slaapzakken en kussens en op die kar een enorme stapel met de tafel, stoelen en een koffer vol met pannen etc. En dan slapen in trekkershutten. Mijn moeder die weigerde het afwasteiltje uit de hut te gebruiken "want je weet nooit hoeveel mensen daar al in gekotst hebben'. Mijn vader die elke avond voor de hut de leukste route probeerde uit te stippelen. Vandaag heeft hij mij toevallig bekend dat hij eigenlijk niet kan kaartlezen :O
Andere jaren gingen we met caravan van mijn opa en oma ergens op een camping in Nederland staan.
Jaloers was ik altijd op klasgenootjes die naar het buitenland gingen. Dat deden wij nooit. Nu ik volwassen ben snap ik waarom: mijn zus moest elk half uur plassen en ik moest elk andere half uur overgeven omdat ik wagenziek was. Mijn vader moest dus elk kwartier stoppen :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
sandy1974 schreef:
25-07-2017 10:12
Met mijn broertje op de achterbank met dekens en kussens met spelletjes en boekjes
ZONDER gordels, lekker liggen
Mijn kinderen zitten nu netjes in de gordel achterin ruzie te maken
idd, wij reden altijd 's nachts en ik en mijn 2 zusjes lagen altijd achterin te slapen, En overdag de luistersprookjes aan met de cassetterecorder op de hoedenplank.
Toen ik iets ouder was kreeg ik mijn eigen kaart (gratis bij de anwb ) waarop de route aangekruist was zodat je mee kon kijken.

Wij gingen 1x per jaar op vakantie, naar zuid frankrijk 3 weken lang. Met de tent, kamperen. Zelf je potje koken bij de tent want uit eten was wel erg duur met 5 personen.
Alle reacties Link kopieren
In een afgeladen Datsun Sunny Stationcar naar Luxemburg.
'iedereen' mocht gezellig mee waardoor er 2 noodgedwongen in de kattenbak (bagageruimte achterin) moesten.
Tussen ons in verschillende emmers want de hele meute was wagenziek en mijn vader rookte gewoon door.
Vanuit de kattenbak konden we gezellig zwaaien en onze tong uitsteken naar de auto's achter ons.
Airco hadden we niet, wel Arko (alle ramen kunnen open).

En elk jaar reden weeeeer op de verkeerde baan dwars door Luik.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader had een bestelbusje. Begin van de vakantie werden daar drie kinderen, wat tenten en gasstellen ingeworpen en dan trokken we door Europa. Na drie weken troffen we mijn moeder op een afgesproken punt (mijn ouders zijn geen stel meer) en deden we met haar de drie laatste vakantieweekeinde hetzelfde.

Zelden een camping gezien. Wassen deden we in de riviertjes die we tegenkwamen (door veel blootstelling aan erg koud water heb ik wel verdikkingen in mijn gehoorgang en daardoor als volwassene erg gevoelig voor oorontsteking).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven