Op vakantie naar Macedonië (Ohrid) ??

20-04-2011 18:46 77 berichten
We hebben een optie op een vakantie naar Macedonië-Ohrid

8 dagen in een hotel vlakbij het meer van Ohrid.

Zijn er hier mensen die er geweest zijn?

Is het wat?

Zijn er aanraders en/of afraders?

Wij zijn een stel (man+vrouw) 40 jaar.

Houden wel van een beetje leven (terras/kroegbezoekje, zonnen, ook wel wat zien maar niet al te cultureel)
Alle reacties Link kopieren
In Skopje geweest , al lang geleden. Gastvrije mensen. Stad is mss niet heel byzonder, maar toch apart om daar n toe te gaan.
Hoe lang geleden is heel lang geleden Misskatie. Was je er op vakantie, of heb je er familie/vrienden?
Haii,

De sigaretten zijn stukken goedkoper net als de rest.

Marlboro omgerekend ¤ 2,- ik zelf rook walter wolf ¤ 1,- dus das goedkoop roken voorbij in NL!! Waren veel mensen rookte york, koste maar 0,45 eurocentjes

groetjes Diane
Dat is goed nieuws, Diane68. Ik houd ook wel van een sigaretje, al rook ik het liefst Gauloise rood.

Wat is walter wolf voor een sigaret?

OOOOHHH, ik wil ook naar Ohrid!!
Hallooo allemaal!!!:-)))

Ik ben nieuw en heb een vraagje ))

Ima li nekoj sto zboruva makedonski tuka pa da si se pomuabetime po naski :):):):)
Zdravo Dargana,

Kako si?

Je mag hier gewoon Nederlands praten hoor.
Wauw. Gisteren zag ik op straat een advertentie over Macedonie en 's avonds zei ik nog tegen mijn vriend dat het misschien wel iets is voor de zomer. En nu dit topic, ik ben helemaal enthousiast!

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om op de bonnefooi te reizen in de 2e helft van juni? We zouden dan vliegen (weet nog niet naar welke plaats) en dan een auto huren waarmee we het land door rijden. Is het dan mogelijk om hotelkamers te vinden (bijv. in de omgeving van het meer van Ohrid)?
Hoi Miriammm,

Leuk dat je zo enthousiast bent over Macedonie, het is een prachtig land!

Je kunt zeker op de bonnefooi reizen, is echt geen probleem, ook niet in juni.

Veel mensen verhuren ook particulier appartementen, is ook leuk.

Je kunt vliegen op Ohrid, (is een charter vlucht van Transavia, maar te boeken bij oa Arke Fly) of Skopje, de hoofdstad.

Volgens mij gaan er geen rechtstreekse lijndientsen van Nederland naar Skopje.

Je kunt wel met Wizzair vanaf Eindhoven vliegen op Belgrado of Sofia, en dan zo naar Macedonie gaan.

Veel plezier!
Bedankt voor je reactie! Heb je misschien ook ervaring met het openbaar vervoer? Denk je dat het te doen is om met het ov door het land te reizen?

Ik lees op internet dat je voor treinen niet hoeft te reserveren maar dat ze wel langzaam zijn (4 uur over 230 kilometer). Moet zeggen dat dat me niet uitmaakt, dan zie je nog wat van het land, lijkt me. Hoe zit het met de reserveringen voor bussen?
Bussen zijn sneller in Macedonie! Ongelovelijk, maar waar.

En is wel te doen. Dus ik zou voor de bussen gaan.

Bussen hoef je ook niet van te voren te reserveren.

Je kunt altijd een dag van te voren je kaartje kopen, als je wat meer zekerheid wilt.
ahh jammer dat ik kan niet macedonish praten met julie...maar ja ik ga proberen met mijn slecht nederland taal :):)
Je mag wel Nederlands en Macedonisch door elkaar kletsen!

Mijn Macedonisch is zeer beperkt en dat mag wel wat verbeterd worden.

Ik neem aan dat je Macedonisch bent en in Nederland woont?

Ik ben Nederlands en heb een Macedonische vriend.
haha super vivvagirl ...ja ik ben wel macedonisch en heb een nederlandse vriend
i vo sekoj slucaj da te prasam ima s li facebook ili nesto bas bi mi bilo milo da se zapoznaeme bidejki sakam da imam prijateli koi imaat bilo kakva makedonska vrska tuka vo holandija )::)...

sory voor my off topic...probav da ti pratam private bericht maar leuk niet :(
Ja, ik vind het ook leuk om vrienden te hebben die Macedonisch-Nederlands zijn.

Hoelang woon je al in Nederland?
Hee vievje! Ik ben er weer even.. manlief heeft het druk al is het niet met werken..Ik zag dat je hier was.

En leuk, Dragana heeft dit topic gevonden. Waar kom je vandaan uit MK? Mag ik dat vragen?

Ik ben nederlands, woon in Duitsland en hou van Ohrid.
Heidel!!!!!!!!!!!!!!!

Ik mis je!!!!!!!!!!

Ja, ben hie rmaar heen verhuisd, maar we kunnen ook verder in ons eigen topic hoor.
Twee topics is altijd beter dan 1 toch? Is gezellig! Ben benieuwd waar Dragana vandaan komt....

big

Alles goed met je vriend? Hoe gaat de studie?
waarom ik kan niet reagiren?:(
ahh nou is goed:)

vivagirl ik ben bijna 3 jaar in nederland

hoi heidelberg

ik komt vanuit Veles...ken jij die plaats of aleen Ohrid:)
Goedemorgen Dragana, ik ken alleen Ohrid. Ben helaas nog niet verder gekomen. Is al meer dan 20 jaar geleden dat ik er geweest ben.

Ligt Veles in de buurt van Ohrid? Of helemaal niet? Heb wel al van de naam gehoord.

Viev, wat ga je doen vandaag?

Wens jullie een ptrettig weekend!
Ik ken Veles wel, ben er laatst nog geweest.

Mijn vriend woont in Stip, dus dat is er in de buurt.

Goeie vriend van mij woont er ook.

Hoe ben je in Nederland terecht gekomen, Dragana?
Hoe?...ahhh...moejlijk...3 jaar was ik drie maade hier,drie maanden trug om dat ik was nog niet 21 jaar voor examen te doet en ja moejlijk:( voor mijn kindje ook was zonder zijn vader lang en ja...maar nu is alles goed, ik heb alles goed gedaan en nou ik heb verblijfsvergunning en nooit problemen meer ...

welke plaats woning julie?:*
Ik woon niet in Nederland, ik woon in London.

Mag ik vragen hoe je een verblijfsvergunning hebt gekregen? Dat is toch best moeilijk?

Mijn vriend wil ook ooit of naar Nederland of naar London verhuizen.
Hallo Dragana, misschien heb je goede tips voor vivagirl. Heb je contact met andere Macedoniers in Nederland? Vertel eens. Hoe vind je het in Nederland. Heb je heimwee? Ik woon in Duitsland. Hoe heb je je man ontmoet? Is hij nederlands?

Viev, jij was al eens in Veles, heb je een foto? Wat ben je allemaal aan het doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven