Op vakantie naar Macedonië (Ohrid) ??

woensdag 20 april 2011 om 18:46
We hebben een optie op een vakantie naar Macedonië-Ohrid
8 dagen in een hotel vlakbij het meer van Ohrid.
Zijn er hier mensen die er geweest zijn?
Is het wat?
Zijn er aanraders en/of afraders?
Wij zijn een stel (man+vrouw) 40 jaar.
Houden wel van een beetje leven (terras/kroegbezoekje, zonnen, ook wel wat zien maar niet al te cultureel)
8 dagen in een hotel vlakbij het meer van Ohrid.
Zijn er hier mensen die er geweest zijn?
Is het wat?
Zijn er aanraders en/of afraders?
Wij zijn een stel (man+vrouw) 40 jaar.
Houden wel van een beetje leven (terras/kroegbezoekje, zonnen, ook wel wat zien maar niet al te cultureel)
woensdag 25 januari 2012 om 09:20
Wauw. Gisteren zag ik op straat een advertentie over Macedonie en 's avonds zei ik nog tegen mijn vriend dat het misschien wel iets is voor de zomer. En nu dit topic, ik ben helemaal enthousiast!
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om op de bonnefooi te reizen in de 2e helft van juni? We zouden dan vliegen (weet nog niet naar welke plaats) en dan een auto huren waarmee we het land door rijden. Is het dan mogelijk om hotelkamers te vinden (bijv. in de omgeving van het meer van Ohrid)?
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om op de bonnefooi te reizen in de 2e helft van juni? We zouden dan vliegen (weet nog niet naar welke plaats) en dan een auto huren waarmee we het land door rijden. Is het dan mogelijk om hotelkamers te vinden (bijv. in de omgeving van het meer van Ohrid)?
woensdag 25 januari 2012 om 10:21
Hoi Miriammm,
Leuk dat je zo enthousiast bent over Macedonie, het is een prachtig land!
Je kunt zeker op de bonnefooi reizen, is echt geen probleem, ook niet in juni.
Veel mensen verhuren ook particulier appartementen, is ook leuk.
Je kunt vliegen op Ohrid, (is een charter vlucht van Transavia, maar te boeken bij oa Arke Fly) of Skopje, de hoofdstad.
Volgens mij gaan er geen rechtstreekse lijndientsen van Nederland naar Skopje.
Je kunt wel met Wizzair vanaf Eindhoven vliegen op Belgrado of Sofia, en dan zo naar Macedonie gaan.
Veel plezier!
Leuk dat je zo enthousiast bent over Macedonie, het is een prachtig land!
Je kunt zeker op de bonnefooi reizen, is echt geen probleem, ook niet in juni.
Veel mensen verhuren ook particulier appartementen, is ook leuk.
Je kunt vliegen op Ohrid, (is een charter vlucht van Transavia, maar te boeken bij oa Arke Fly) of Skopje, de hoofdstad.
Volgens mij gaan er geen rechtstreekse lijndientsen van Nederland naar Skopje.
Je kunt wel met Wizzair vanaf Eindhoven vliegen op Belgrado of Sofia, en dan zo naar Macedonie gaan.
Veel plezier!
woensdag 25 januari 2012 om 13:25
Bedankt voor je reactie! Heb je misschien ook ervaring met het openbaar vervoer? Denk je dat het te doen is om met het ov door het land te reizen?
Ik lees op internet dat je voor treinen niet hoeft te reserveren maar dat ze wel langzaam zijn (4 uur over 230 kilometer). Moet zeggen dat dat me niet uitmaakt, dan zie je nog wat van het land, lijkt me. Hoe zit het met de reserveringen voor bussen?
Ik lees op internet dat je voor treinen niet hoeft te reserveren maar dat ze wel langzaam zijn (4 uur over 230 kilometer). Moet zeggen dat dat me niet uitmaakt, dan zie je nog wat van het land, lijkt me. Hoe zit het met de reserveringen voor bussen?
woensdag 25 januari 2012 om 17:34
donderdag 26 januari 2012 om 23:52
vrijdag 27 januari 2012 om 16:57
zaterdag 28 januari 2012 om 08:09
zaterdag 28 januari 2012 om 10:23
Hoe?...ahhh...moejlijk...3 jaar was ik drie maade hier,drie maanden trug om dat ik was nog niet 21 jaar voor examen te doet en ja moejlijk:( voor mijn kindje ook was zonder zijn vader lang en ja...maar nu is alles goed, ik heb alles goed gedaan en nou ik heb verblijfsvergunning en nooit problemen meer ...
welke plaats woning julie?:*
welke plaats woning julie?:*
zondag 29 januari 2012 om 11:54
Hallo Dragana, misschien heb je goede tips voor vivagirl. Heb je contact met andere Macedoniers in Nederland? Vertel eens. Hoe vind je het in Nederland. Heb je heimwee? Ik woon in Duitsland. Hoe heb je je man ontmoet? Is hij nederlands?
Viev, jij was al eens in Veles, heb je een foto? Wat ben je allemaal aan het doen?
Viev, jij was al eens in Veles, heb je een foto? Wat ben je allemaal aan het doen?