Openbaar vervoer Andalusië

12-05-2019 11:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola!!

Even een korte vraag; over een maandje ga ik richting Sevilla en ga dan een korte rondreis(Sevilla, Granada, Cordoba) maken met de trein. Weet iemand of het de moeite waard is om nu al treinkaartjes te kopen online(veel goedkoper) of werkt het net zoals in Nederland en zijn de kosten van treinkaartjes altijd hetzelfde? Alvast bedankt!
Ik weet niet of het goedkoper is als je het van te voren regelt. Je hebt geloof ik wel treinen die met een vaste plaats werken, dus niet gewoon maar zitten waar je wilt.
Wij zijn toen van Malaga naar Cordoba gegaan maar ik weet niet meer zeker of ik dat nu gereserveerd had of ter plekke uit de automaat getrokken heb.
Het waren wel hele mooie schone treinen.
Je zou het eens kunnen vragen aan de mensen van Si Andalucia zij hebben een website en Facebookpagina.
Koop je kaartjes van te voren! Treinen zijn duur in Spanje en de prijs hangt af van de tijd van de dag, drukte etc. En heel vaak zit het ook gewoon vol. Dus zou het nu vast kopen dan weet je zeker dat je goed zit.
Dank je wel voor de reacties! Ik ga de kaartjes toch maar alvast regelen!
Om je een idee te geven, ik woon in Spanje en wilde dit weekend naar Valencia gaan. Ik had eergister gekeken en de kaartjes waren 25 euro, nu was het goedkoopste 44. Dus ik ga uiteindelijk toch maar een ander weekend.
Overweeg ook eens de bus! Op Alsa.es kun je kaartjes kopen. Ook goedkoper als je verder vooruitboekt. Ik had een retourtje Sevilla - Granada voor €10, terwijl kennis die dag vantevoren besloot te gaan iets van €20 enkele reis mocht aftikken.
Gaat de trein trouwens alweer naar Granada? Check dit artikel.
Ik zie net je vraag op Facebook bij si Andalucie voorbij komen :)
Toen ik daar rondreisde ben ik met bussen gegaan. Is veel goedkoper en vaak ook sneller. De enige reis waar ik niet goed op had gelet was die tussen Sevilla en Cordoba (daar heb ik een stuk langer over gedaan, wel veel leuke dorpjes gezien onderweg, maar erg zonde van de tijd).

Kaartjes kun je online boeken, de maatschappij heet Alsa, maar ik kocht ze gewoon op het busstation als ik aankwam. Voor vertrek kan ook, maar dan kan het zijn dat de bus volzit.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven