Overwinteren Spanje

17-09-2024 18:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo VIVA,

Zoals ik ergens anders al geschreven heb, heb ik het momenteel best zwaar. Ik ben nu nog opgenomen voor een behandeling, maar dit houdt erg snel op.

Het is tijd voor een nieuwe start!
Ik twijfel of ik zal overwinteren in Spanje.
Een groepsgenoot zou graag met me mee gaan.

Wat denken jullie? GO or NO GO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon in Spanje. Het hangt natuurlijk van je redenen af, maar als je zon en een relaxte levenssfeer zoekt en daar het geduld voor hebt zeg ik doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overwinteren is niet echt een nieuwe start, dat is meer het uitstellen van die start.
Wat vinden je behandelaars ervan? Als je nu nog opgenomen bent, ben je nog lang niet klaar met behandeld worden, kun je dat zomaar onderbreken?
Ik ken heel veel mensen die geëmigreerd zijn of overwinteren. Degenen die dat deden terwijl het op zich prima met ze ging, maar gewoon wat beter weer wilden (en voldoende geld en realiteitszin hadden dat er overal wel iets gedoe is) ging het prima mee. Degenen die vooral ontevreden waren over Nederland en/of hun leven viel het tegen.
Zeker als ik jou zo hoor, moet je wel een plan hebben voor als je weer op eigen benen staat. En dat is nog veel belangrijker in een vreemde omgeving. Dus wat zou je willen gaan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met deze zeer summiere informatie: het klinkt meer als een (instabiele) vlucht in jouw situatie. En dan ook nog met een instabiele groepsgenoot. Je zou van minder van je stuk raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als een onzalig plan.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
17-09-2024 19:18
Overwinteren is niet echt een nieuwe start, dat is meer het uitstellen van die start.
Wat vinden je behandelaars ervan? Als je nu nog opgenomen bent, ben je nog lang niet klaar met behandeld worden, kun je dat zomaar onderbreken?
Ik ken heel veel mensen die geëmigreerd zijn of overwinteren. Degenen die dat deden terwijl het op zich prima met ze ging, maar gewoon wat beter weer wilden (en voldoende geld en realiteitszin hadden dat er overal wel iets gedoe is) ging het prima mee. Degenen die vooral ontevreden waren over Nederland en/of hun leven viel het tegen.
Zeker als ik jou zo hoor, moet je wel een plan hebben voor als je weer op eigen benen staat. En dat is nog veel belangrijker in een vreemde omgeving. Dus wat zou je willen gaan doen?
Eens. Alleen met overwinteren heb je niet zo'n last van ook de problemen die ook Spanje heeft. Je hersenen werken dan nog op zijn Nederlands zeg maar. Wil je problemen ontlopen, dan niet zo'n goed idee inderdaad. Uitstel is geen afstel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder duidelijk plan absoluut een no go.

Waar ga je zitten? Hoe ga je de boel financieren? Waar kan je terecht als het tegenvalt? Wat doe je na de winter? Hang je ergens aan WIA's of werkloosheid en dergelijke vast en mag je uberhaupt wel langdurig weg?

Die groepsgenoot zou ik al helemaal thuis laten. Of maximaal een week inviteren.

Het is bovendien geen nieuwe start. De nieuwe start komt nadien pas. En daar klinkt ook niet echt een plan voor.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dit is misschien een mooi begin van mijn nieuwe leven. Gewoon, de hort op en zien waar we uitkomen.

Mijn groepsgenoot heeft een machtiging, maar dat is helemaal onterecht. Voor hem is het dus een soort korte vlucht.

Ons plan was om wat rond te reizen en dan ergens in maart volgend jaar terug te komen en zien hoe alles er dan voor staat. Hij is dan zijn machtiging kwijt en ik ben lekker bruin gebakken.

Maar, geen goed idee dus als ik het zo lees.
Jammer, we hadden er best zin in en ik heb het gevoel dat ik wel een vakantie verdiend heb :-)

Mijn behandelaars verklaren me trouwens voor gek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Overleg het met je behandelaars. Het hangt natuurlijk helemaal af van waar je voor behandeld wordt en of dit bij draagt aan je doelen of juist niet.

Oh ik lees net dat je behandelaren het geen goed plan vinden, dus dan nee
poeszie wijzigde dit bericht op 17-09-2024 20:03
21.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:33
Ik dacht dit is misschien een mooi begin van mijn nieuwe leven. Gewoon, de hort op en zien waar we uitkomen.

Mijn groepsgenoot heeft een machtiging, maar dat is helemaal onterecht. Voor hem is het dus een soort korte vlucht.

Ons plan was om wat rond te reizen en dan ergens in maart volgend jaar terug te komen en zien hoe alles er dan voor staat. Hij is dan zijn machtiging kwijt en ik ben lekker bruin gebakken.

Maar, geen goed idee dus als ik het zo lees.
Jammer, we hadden er best zin in en ik heb het gevoel dat ik wel een vakantie verdiend heb :-)

Mijn behandelaars verklaren me trouwens voor gek!

Maar je krijgt er geen therapie, waar je nu in de opname zit? Raar ook om hier om advies/goedkeuring te gaan leuren terwijl je behandelaren het een zeer onverstandig idee vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
‘Wat rond reizen en de hort op gaan’ kan best nog wel wat stress geven. Ben je daar tegenop gewassen? En je vriend-met-machtiging ook? Hoe goed kennen jullie elkaar? Samen reizen is wat anders dan samen opgenomen zijn.

Hoe zou je het gaan financieren? Heb je hier geen kosten die doorlopen?
Mag die vriend met een machtiging (wat houdt dat in?) een paar maanden weg en kunnen jullie zonder behandelingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is een machtiging hebben? 🤓
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
17-09-2024 19:38
Maar je krijgt er geen therapie, waar je nu in de opname zit? Raar ook om hier om advies/goedkeuring te gaan leuren terwijl je behandelaren het een zeer onverstandig idee vinden.
Bwah, soms is het goed om ook van externen hetzelfde advies te krijgen als van behandelaren.
Dat het echt niet de award voor "beste plan van het jaar" zal winnen.


Gepland een week of 2 aan een Spaanse costa gaan liggen zou ik misschien nog een waterkans geven als je artsen dit zien zitten.
Zonder plan en met een niet-stabiele groepsgenoot maanden de hort op gaan niet.
wissewis wijzigde dit bericht op 17-09-2024 19:44
20.19% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
BbqViva2 schreef:
17-09-2024 19:39
Wat is een machtiging hebben? 🤓
Het gaat om een rechterlijke machtiging. Maar die heeft hij volgens hem onterecht gekregen. Er is verder niets mis met hem. Het is een heel rustig en aardig iemand die slachtoffer is geworden van de fratsen van zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren Quote
BbqViva2 schreef:
17-09-2024 19:39
Wat is een machtiging hebben? 🤓
De rechter kan een zorgmachtiging of rechterlijke machtiging afgeven wanneer iemand psychische problemen heeft die ernstig nadeel veroorzaken. Ernstig nadeel kan de betrokkene zelf of anderen raken. Door middel van verplichte zorg wordt geprobeerd het ernstig nadeel weg te nemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:43
Het gaat om een rechterlijke machtiging. Maar die heeft hij volgens hem onterecht gekregen. Er is verder niets mis met hem. Het is een heel rustig en aardig iemand die slachtoffer is geworden van de fratsen van zijn moeder.
Hoe lang ken je die kerel?
Hij kan namelijk veel beweren en zal uiteraard je wijsmaken dat die RM er "zomaar" kwam.

Om zo'n ding te krijgen moet er toch echt al een stevig dossier zijn.
Dat krijg je niet "door wat fratsen van je moeder".


En in 't ziekenhuis met begeleiding, therapie en eventuele medicatie kan het best zijn dat hij rustig overkomt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
17-09-2024 19:46
Hoe lang ken je die kerel?
Hij kan namelijk veel beweren en zal uiteraard je wijsmaken dat die RM er "zomaar" kwam.

Om zo'n ding te krijgen moet er toch echt al een stevig dossier zijn.
Dat krijg je niet "door wat fratsen van je moeder".


En in 't ziekenhuis met begeleiding, therapie en eventuele medicatie kan het best zijn dat hij rustig overkomt.
Ik ken hem nu 2 weken. Maar we zien elkaar de hele dag ivm de opname. Dus we hebben inmiddels wel een goed beeld van elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:49
Ik ken hem nu 2 weken. Maar we zien elkaar de hele dag ivm de opname. Dus we hebben inmiddels wel een goed beeld van elkaar.
Nee dat heb je niet. Hij kan wel een pathologische leugenaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:49
Ik ken hem nu 2 weken. Maar we zien elkaar de hele dag ivm de opname. Dus we hebben inmiddels wel een goed beeld van elkaar.
Over het algemeen krijg je in NL heel erg moeilijk een rechterlijke machtiging. Alleen slechte verhalen van zijn moeder zijn daar echt niet voldoende voor.. soms denk ik wel eens, was het maar zo makkelijk.. ( vanuit werkgebied).

Ik snap dat je het gevoel hebt dat je deze jongen goed kent maar 2 weken is best kort voor iemand met wie je een paar maanden naar het buitenland wil vertrekken.. daar waar je op elkaar bent aangewezen met beide een kwetsbare achtergrond. Ik snap dat je wel een vakantie kan gebruiken na een intensieve opname maar dat zou je met je behandelaar moeten bespreken.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:43
Het gaat om een rechterlijke machtiging. Maar die heeft hij volgens hem onterecht gekregen. Er is verder niets mis met hem. Het is een heel rustig en aardig iemand die slachtoffer is geworden van de fratsen van zijn moeder.

Dat vinden de meeste mensen in de gevangenis ook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
17-09-2024 19:43
Het gaat om een rechterlijke machtiging. Maar die heeft hij volgens hem onterecht gekregen. Er is verder niets mis met hem. Het is een heel rustig en aardig iemand die slachtoffer is geworden van de fratsen van zijn moeder.
Je krijgt zo’n machtiging niet bij een pakkie boter, hoor.

https://www.parnassiagroep.nl/documents ... n%20crisis.

Hij zal er echt niet voor zijn zweetvoeten zitten.



Waarom vinden jullie behandelaars het een slecht idee ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kopjekoffie1234 schreef:
17-09-2024 19:56
Nee dat heb je niet. Hij kan wel een pathologische leugenaar zijn.
Of een drugsverslaafde, drankverslaafde, gokverslaafde, ...

Die zich nu in opname weet te gedragen.

Maar als hij straks geen structuur en begeleiding meer heeft en zijn medicatie over de haag smijt mogelijk zo weer hervalt.

Alleen al het feit dat hij duidelijk niet helemaal eerlijk is en die RM steekt op "fratsen van zijn moeder" zegt al iets. Ofwel heeft hij helemaal geen ziekte-erkenning en dat is minstens even erg.
wissewis wijzigde dit bericht op 17-09-2024 20:02
21.01% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (korte) vakantie is ook wat anders dan een paar maanden overwinteren in een ander land.
Dit laatste is een heel slecht idee als je psychisch niet stabiel bent. Dat wordt er nooit beter van.
Dit met iemand doen die psychisch ook instabiel is, is een nog slechter plan.
je zou de eerste niet zijn die in het buitenland in de problemen komt en gepatrouilleerd naar Nederland moet worden.
Ik ken jouw ziektebeeld niet maar een klasgenoot van mijn zoon kreeg bijv. een ernstige psychose in het buitenland. Hij heeft zijn hotelkamer vernield en wilde vervolgens van het balkon springen. Dit is inmiddels 1,5 jaar geleden en deze jongen zit nog steeds opgenomen. Terwijl het daarvoor juist beter ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.dwangindezorg.nl/wvggz/pati ... lachtrecht

Hier kan hij een klacht indienen.



Jullie hebben geen werk ? Geld genoeg om een paar weken lang te reizen en overnachtingen te betalen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
17-09-2024 20:00

Maar als hij straks geen structuur en begeleiding meer heeft en zijn medicatie over de haag smijt mogelijk zo weer hervalt.
Dit!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven