P &R amsterdam, hoe werkt dat?

11-09-2019 21:08 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje wereldvreemd geloof ik, tenminste wat ov in nl betreft. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van park en ride en ben zeker al 10 jr niet meer met ov geweest of in amsterdam geweest. Ik moet erheen voor werk. Ik wil niet met de trein want dat vind ik te omslachtig en heb ik een hekel aan bus en trein.
Ik wil met de auto maar moet op het leidseplein zijn. Autorijden in die drukke stad lijkt me niks als je dat niet gewend zijn en de parkeerkosten zijn sky high. Dus park en ride lijkt me een goede optie. Maar hoe werkt dat precies? Welke moet ik hebben? Moet ik eerst naar station en dan naar leidse plein met de bus? Kan ik ook rechtstreeks? Ik heb geen ov chipkaart ofzo, moet ik die kopen of kan ik gewoon met pin betalen in de bus? Iemand zei dat het 1 euro kost maar ik las ook ergens dat een dagkaart parkeren daar 30 euro kost.
Heeft iemand hier ervaring mee die me kan uitleggen hoe het werkt? Krijg daar nu al stress van 😉
Ik heb het overleefd. Heenreis ging vrij vlot, via een carpoolconstructie op station gekomen en daar de trein gepakt. Ovkaart gehaald en idd ook in tram gebruikt. Nu weet ik hoe t werkt dus volgende x is een eitje. Heb wat kunnen lezen en voorbereiden in de trein, dat is ideaal. De drukte viel mee, kon gewoon zitten. De terugweg verloopt tot nu toe ook voorspoedig.

Bedankt voor het meedenken en op weg helpen!
Fijn Bloemetje! Goede reis nog en wel thuis!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Fijn dat het goed is gegaan.
Fijn dat het meeviel :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven