Paar dagen Den Haag

03-10-2010 21:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik willen komende week (van do t/m di) een paar daagjes naar Den Haag gaan. Nu zijn er natuurlijk de standaard toeristische activiteiten die je er kunt doen (bijv. bezoek Binnenhof, Madurodam) maar ik vroeg me af of jullie misschien nog leuke tips hebben?
De tram pakken en lekker naar het strand!

Een hofjeswandeling maken (geen idee welke maar er staat vast wel ergens op internet waar dat kan )

Stratengidsje kopen en eens de achterafstraatjes door lopen. In het centrum zijn nog leuke oude straatjes, met mooie panden en gezellig cafeetjes voor een drankje of lunch.
Winkelen

Lekker eten www.iens.nl

En de site van de gemeente even doorkijken http://www.denhaag.nl/home/bezoekers.htm
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Omniversum echt superleuk
Thnx voor de tips

Zo'n Stratengidsje klinkt leuk, dat ga ik zeker doen!
@Jipsel

Omniversum had ik ook aan gedacht, lijkt me indrukwekkend. Kun je me een bepaalde film aanraden/afraden? Of zijn ze allemaal goed?
Lunchen bij Schlemmer.
Grieks eten bij knossos.
ik vind alle films goed van omniversum.

gevangenenpoort bekijken..

delft is ook erg mooi en heel dicht bij den haag
- Scheveningen-haven is leuk om te kijken, evt op een boot kijken.

- Wandelen van Scheveningen-haven (de windmolen) naar Kijkduin en terug (bv heen over het strand, terug door de duinen). Of alleen heen wandelen en dan terug met de bus is ook leuk.

- Haagse Mart op vr, za of ma.

- Landgoed Clingendael (wandelen)

Goedkoop eten bij 'Le Connaiseur' (grote kerk), of de 5 europizzeria in de zoutmanstraat.

Voor Oosterse eetgelegenheden naar China Town/ Spui markthof/ gedempte gracht (achter de grote markt, vlakbij spui).

Paul Krugerlaan, transvaal, zijn ook veel multi-culi (afhaal)gelegenheden.
Shoppen op de Denneweg, Frederikstraat, Noordeinde en Hoogstraat. En richting Scheveningen de Frederik Hendriklaan (in de volksmond "de Fred"). Wel dikke portomonnee meenemen

Wandelen in Meijendel en pannekoek eten bij de boerderij.

Veell plezier, Den Haag is echt leuk!
Wat een leuke ideeen allemaal! Wordt nog moeilijk om een keuze te maken. Of gewoon alles in die 5 dagen doen, haha
Oh,...in 5 dagen kan natuurlijk veel. Verblijven jullie in de binnenstad?

Eet tips: Leuk / Achterommetje / Haagse Lounge / Dudok / Vapiano / Havana.

Maar voor een bijzonder lunchplekje ga je naar Scallywags (Wagenstraat ) Op het Rabbijn Maarssenplein is er een overheerlijk Vietnamees restaurant , Little Vi. Wel reserveren!

Op de Piet hein straat zit Crunch Cafe. Ik zou even googelen op openingstijden.

Je kunt een boottocht maken naar Delft geloof ik. Wist je dat je ook per kano de grachten door kan? Of per step door de stad? City Mondial heeft een hoop info ( Wagenstraat / hoek / Bierkade)

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven