Parijs, Rue Mouffetard. Tips ?
dinsdag 22 mei 2012 om 13:15
We zijn terug, en Snoezekind heeft genoten ! Die wil direct weer heen, we hebben nog lang niet alles gezien / gedaan. Hopelijk kunnen we binnenkort weer, zalige stad !
De Eiffeltoren moesten we helaas skippen, op vrijdagochtend stond de rij zelfs langs de straat, en het hele plein vol. Op zaterdagochtend was het halve plein vol, en wilde Snoezekind het wagen. Na een half uur en 20 meter opgeschoven besloot hij dat we toch maar beter de Batobus zouden nemen en wat anders gingen doen.
De Tour Montparnasse bood gelukkig een alternatief, daar was hij laaiend enthousiast over.
Bij de Notre Dame heeft hij fietscrosstraining gehad, en een broodje gebakken, inclusief het behalen van zijn bakkersdiploma.
De Jardin des Plantes was een fijn rustpunt, hier hebben we gepicknickt en vervolgens de Arènes opgezocht, die erg tegenvielen, ik had iets "archeologischers" verwacht. Geshopt in de Rue Mouffetard en vervolgens in een zijstraatje voor 11 euro een prima driegangenmenu gegeten, Snoezekind kreeg zijn toetje niet eens op.
Veel rondgesjeesd met metro, bus en één dagje de Batobus genomen, erg leuk !
In het Louvre geprobeerd dezelfde foto van Snoezekind te maken, als die Snoezeman 22 jaar geleden van mij heeft gemaakt (fonteinen + piramides) en toen richting Place de Clichy, om mijn souvenirhorloge om te ruilen, dat veertig minuten per uur liep. Gelukkig deed de verkoper niet erg moeilijk, hetgeen beloond werd met een extra aankoop van een superleuke tas en een Eiffeltorenknuffel voor Snoezekind.
Nog rondgehangen bij de Sacre Coeur en het Place du Tertre, ook altijd leuk, afgezien van de irritante verkopers.
's Avonds waren we meestal rond 19:00 uur terug in het hotel, ook omdat het later in de middag vaak ging regenen. Computerspelletje, televisie kijken (tekenfilms kunnen in alle talen) en lekker bijkomen.
Onze "souvenirs"

Ik heb de versie met de middelbruine schoen.
De Eiffeltoren moesten we helaas skippen, op vrijdagochtend stond de rij zelfs langs de straat, en het hele plein vol. Op zaterdagochtend was het halve plein vol, en wilde Snoezekind het wagen. Na een half uur en 20 meter opgeschoven besloot hij dat we toch maar beter de Batobus zouden nemen en wat anders gingen doen.
De Tour Montparnasse bood gelukkig een alternatief, daar was hij laaiend enthousiast over.
Bij de Notre Dame heeft hij fietscrosstraining gehad, en een broodje gebakken, inclusief het behalen van zijn bakkersdiploma.
De Jardin des Plantes was een fijn rustpunt, hier hebben we gepicknickt en vervolgens de Arènes opgezocht, die erg tegenvielen, ik had iets "archeologischers" verwacht. Geshopt in de Rue Mouffetard en vervolgens in een zijstraatje voor 11 euro een prima driegangenmenu gegeten, Snoezekind kreeg zijn toetje niet eens op.
Veel rondgesjeesd met metro, bus en één dagje de Batobus genomen, erg leuk !
In het Louvre geprobeerd dezelfde foto van Snoezekind te maken, als die Snoezeman 22 jaar geleden van mij heeft gemaakt (fonteinen + piramides) en toen richting Place de Clichy, om mijn souvenirhorloge om te ruilen, dat veertig minuten per uur liep. Gelukkig deed de verkoper niet erg moeilijk, hetgeen beloond werd met een extra aankoop van een superleuke tas en een Eiffeltorenknuffel voor Snoezekind.
Nog rondgehangen bij de Sacre Coeur en het Place du Tertre, ook altijd leuk, afgezien van de irritante verkopers.
's Avonds waren we meestal rond 19:00 uur terug in het hotel, ook omdat het later in de middag vaak ging regenen. Computerspelletje, televisie kijken (tekenfilms kunnen in alle talen) en lekker bijkomen.
Onze "souvenirs"

Ik heb de versie met de middelbruine schoen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 22 mei 2012 om 16:13
Leuk dat jullie het naar de zin hebben gehad ondanks dat de eiffeltoren niet beklommen is.
maar goed je was van te voren gewaarschuwd, dus je wist wat je kon verwachten toch?
en vanaf de montparansse heb je ook mooi uitzicht
Volgende keer kan je ook een vaart doen over de canal saint martin. Die gaat tussen verschillende sluizen door of over ( of hoe dat ook mag heten ;) ). Is vanaf bastille naar porte de la vilette. het is niet zo mooi als de seine maar is leuk om eens te doen
Dat ken ik nog niet dat wat hij heeft gedaan bij de notre dame, waar is dat precies?
maar goed je was van te voren gewaarschuwd, dus je wist wat je kon verwachten toch?
en vanaf de montparansse heb je ook mooi uitzicht
Volgende keer kan je ook een vaart doen over de canal saint martin. Die gaat tussen verschillende sluizen door of over ( of hoe dat ook mag heten ;) ). Is vanaf bastille naar porte de la vilette. het is niet zo mooi als de seine maar is leuk om eens te doen
Dat ken ik nog niet dat wat hij heeft gedaan bij de notre dame, waar is dat precies?
dinsdag 22 mei 2012 om 17:00
Ik heb toevallig net een paar recensies gelezen over die boottocht over het canal st martin en veel mensen vinden het vreselijk saai. Daar kan ik me wat bij voorstellen, als je bij elke sluis stil komt te liggen.
Het is wél een hele leuke wandeling, langs het kanaal. Het is er bijna dorps, heel anders dan de rest van Parijs.
Leuk trouwens Snoes dat je nog even verslag komt doen !
Ik ben zelf zo geinsprireerd geraakt dat ik ook maar een retourtje Thalys heb geboekt
Ik verheugd me vooral op het eten, lekker elke middag uitgebreid warm lunchen, jammie.
Het is wél een hele leuke wandeling, langs het kanaal. Het is er bijna dorps, heel anders dan de rest van Parijs.
Leuk trouwens Snoes dat je nog even verslag komt doen !
Ik ben zelf zo geinsprireerd geraakt dat ik ook maar een retourtje Thalys heb geboekt
Ik verheugd me vooral op het eten, lekker elke middag uitgebreid warm lunchen, jammie.
.
dinsdag 22 mei 2012 om 18:16
Dit adresje zou ik ook wel willen. Als Nederlander willen we natuurlijk niet te veel uitgeven in de Parijse Horeca, Parijs is al duur genoeg.
Verder leuk om te lezen dat jullie en vooral ook Snoezekind het er zo naar de zin hebben gehad. En voor de Eiffeltoren komt er vast nog wel een keer een herkansing. Heeft Snoezekind in ieder geval al weer iets om naar uit te kijken in de (nabije) toekomst.
dinsdag 22 mei 2012 om 20:52
Zijstraatje van de Rue Mouffetard, aan de rechterkant, vanaf de Seine gerekend. Tweede tentje aan de rechterkant, tegenover een sushi-geval. Bezoek ook het toilet, dat ziet er keurig uit, maar is gevestigd in de creepy kelder, waar Snoezekind zwaar van onder de indruk was. Eeuwenoud, volgens mij.
vrijdag 25 mei 2012 om 00:32
Je bedoelt de fietscrosstraining en het broodbakken ?
Broodbakken was een grote witte tent, waar ter ere van het "Fête du Pain" broodbakkers aan het werk waren, en kinderen mochten deeg kneden en vlechten. Na een half uurtje kon je dan je eigen versgebakken broodje afhalen. Inclusief bakkersmuts, diploma en reclamepotlood.
Fietscrossen was een afgezet stuk met hindernissen ernaast. Dit was een promotiecampagne om crossfietsen te bevorderen, van de Franse Fietsersbond o.i.d.
De plaatjes heb ik van internet gehaald.
http://www.ffc.fr/a_encar ... ites_FFC.asp?actu_id=2238