Parkeren in Arnhem

12-11-2012 11:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een vraag.. Ik heb vanavond een afspraak in de pauwstraat in Arnhem. Nu kom ik met de auto vanaf Kronenburg. Ik heb wel een tomtom, alleen waar kan ik het beste parkeren?

Ik ken Arnhem totaal niet, dus ik heb geen idee waar ik het beste kan parkeren en hoe ik dan moet lopen naar de pauwstraat. Iemand een handige tip?

Groetjes Seara
Misschien kun je dat vragen aan degene in de pauwstraat naar wie je toe gaat?
Garage bij het CS en dan lopen richting korenmarkt
Parkeergarage bij het station

Pauwstraat is dan 10 minuten lopen midden in het centrum
Bedankt!

Ik had inderdaad op Google Maps al gekeken, en dit leek mij ook het beste. Ik las alleen dat de parkeergarage bij het station tientallen uitgangen heeft, en ik weet niet goed welke ik dan nemen moet haha.

@Blondebridget: Dat zou inderdaad een goed idee zijn, alleen diegene komt met de trein en is niet bekend in Arnhem.
nee er zijn er 2: een die uitkomt bij het busstation en een die uitkomt richting centrum. Als je de verkeerde neemt loop je een paar minuutjes langer.

Oh ja een tip: als je binnen rijdt, volg dan niet de 'weg' naar links maar sla direct rechts af, dan ben je het dichtst bij de juiste uitgang.
Heel erg bedankt! Nu moet het goedkomen haha.
PS wellicht ten overvloede, de meeste tomtom's hebben ook een functie 'nuttige plaatsen' en dan dichtsbijzijnde openbare parkeerplaats. Natuurlijk geen garantie dat die vrij is, en op deze manier kan het ook . Garage station is volgens mij altijd ruim plek.
Uitgang bij busstation natuurlijk! Dat is het minst ver lopen.

Als je lopen niet erg vindt, kan je ook (althans, als het betaald parkeren nog steeds tot 18:00 uur is, dat weet ik niet zeker) bij de Oude Kraan parkeren, op de blauwe golven. Vandaar uit ben je zo bij het station.

En vroeger kon je heel goed parkeren op het Gele Rijdersplein, maar volgens mij is dat nu alleen maar invaliden en vergunninghouders.
Als ze naar het centrum wil, is uitgang busstation niet de meest handige uitgang hoor. Die andere parkeerplaatsen zou ik niet doen als je niet bekend bent, onnodig ingewikkeld.

Gele Rijdersplein is inderdaad geen betaald parkeren meer.
Ik heb inderdaad uitgang busstation nodig, omdat ik zojuist heb afgesproken om elkaar bij het busstation te ontmoeten. Weet ik ook pas 2 minuten haha, maakt het wat makkelijker. Moet ik dan links aanhouden in de parkeergarage of rechts?
quote:lilalinda schreef op 12 november 2012 @ 11:53:

Parkeergarage bij het station

Pauwstraat is dan 10 minuten lopen midden in het centrum

vanaf het station is geen 10 minuten hoor, eerder 5.

de pauwstraat zit in het centrum, als ik jou was zou ik de auto lekker bij Kronenburg laten staan (gratis parkeren) en daar lekker de bus nemen (lijn 7). is amper 5 minuutjes en die gaat heel vaak (uitstappen bij halte Rijnstraat)
Phoebe, die gedachte had ik ook, maar het klinkt alsof ze niet in Arnhem woont, dus dan moet ze 's avonds eerst weer naar Kronenburg. Mogelijk ook niet handig dan.

Enne, ik bedoelde vwb het station uitgang busstation, ik parkeer nooit op Centraal (weet genoeg andere plekken te vinden, ben goed bekend daar), dus welke uitgang daar dan, uhh was dat niet uitgang centrum?
Ik heb wel uitgang busstation nodig, omdat ik daar heb afgesproken. Is dat dan links aanhouden in de parkeergarage?

Bedankt voor jullie hulp!
Uhh, was dat niet juist rechts? Even teruggraven in het geheugen, je rijdt naar beneden en dan zie je voor je een soort glazen zuil, daar moet je naar rechts en dat is ook het gedeelte wat het dichtste bij uitgang busstation is. (let wel, het is voor mij een jaar of 2 geleden dat ik daar voor het laatst heb geparkeerd)
quote:Mayaelf schreef op 12 november 2012 @ 12:47:

Phoebe, die gedachte had ik ook, maar het klinkt alsof ze niet in Arnhem woont, dus dan moet ze 's avonds eerst weer naar Kronenburg. Mogelijk ook niet handig dan.

Enne, ik bedoelde vwb het station uitgang busstation, ik parkeer nooit op Centraal (weet genoeg andere plekken te vinden, ben goed bekend daar), dus welke uitgang daar dan, uhh was dat niet uitgang centrum?

mmm daar zit ook wel wat in, zo had ik het niet bedacht.

ik heb geen auto dus ik ga altijd met het ov (nu woon ik ook in Arnhem), en dat vind ik erg praktisch.

die bij het station is denk ik echt geen 10 minuten, die bij de V en D ook niet. nu weten wij 'Ernemmers' natuurlijk feilloos de binnendoorweggetjes, dat besef ik mij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven