Parkeren nieuwegein

02-03-2016 15:11 8 berichten
Geen idee of het hier past, maar we reizen wel 21/2 uur om naar nieuwegein te gaan

We willen de auto als het kan op een P+R plek parkeren.

Vervolgens naar Utrecht om wat te winkelen.

We moeten s'avonds in Nieuwegein zijn ivm een etentje in een restaurant in winkelcentrum cityplaza.



Gezien ik 0,0 bekend ben in omgeving Utrecht weet ik niet wat nu handig is.

Of is Nieuwegein ook leuk om je een dag te vermaken?



Iemand tips?
Je kunt je auto parkeren op Westraven en vanuit daar met de tram naar Utrecht centraal. Ik persoonlijk vind Nieuwegein niet bruisend genoeg om je een hele dag te vermaken, hooguit een halve dag om te shoppen op Cityplaza. Hier kun je je auto overigens prima parkeren in de parkeergarage!
Alle reacties Link kopieren
Parkeren onder cityplaza in de parkeergarage en dan met de tram (die bij cityplaza stopt) direct naar Utrecht en dan 's avonds met de tram weer naar Cityplaza voor je avondprogramma. Of parkeren bij p+r westraven (bij de A12) en vanaf daar de tram naar Utrecht pakken (is trouwens dezelfde tram) en dan later met de auto naar Cityplaza rijden als je daar moet zijn. Nieuwegein (cityplaza) is te klein om je een hele dag te vermaken. Dus dan zou ik eerst naar Utrecht gaan.
Ik wil ook een motto
Als je in Nieuwegein, bij City Plaza wil parkeren zou ik de parkeergarage onder het gemeentehuis kiezen. Dat is de goedkoopste van de parkeergarages in het stadscentrum.



Persoonlijk zou ik voor Westraven gaan en vanuit daar eerst naar Utrecht met de tram en later met diezelfde tram naar Nieuwegein en daarna weer terug naar Westraven. Je kunt daar makkelijk komen met de auto en je parkeerkaart is inclusief tramkaartje.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, auto parkeren bij Westraven, daarvandaan reis je heel snel en makkelijk (tram stopt er letterlijk voor de ingang) naar zowel Utrecht als Nieuwegein. Parkeren in het centrum van Nieuwegein (CityPlaza) zou ik vanwege de parkeerkosten niet doen (volgens mij is het maximaal 14 euro voor een hele dag). Parkeren bij Westraven kost 5 euro, en dat is inclusief de tramkaartjes naar Utrecht. In Utrecht kun je je natuurlijk makkelijk de hele dag vermaken. Hoewel het centrum van Nieuwegein recentelijk flink is opgeknapt en uitgebreid, is hier een hele dag misschien wel wat veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst parkeren bij Westraven en dan inderdaad de tram pakken.

En daarna kan je na 6 uur's avonds gratis parkeren op de grote open parkeerplaats achter city plaza. Volgens mij is het parkeerplaats west (luifelstede).



daarvan loop je in 2 minuten city plaza op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gratis parkeren bij bijvoorbeeld de straat wenckenbachplantsoen. Daar staan grote flats met veel parkeergelegenheid. Daar kun je de bus rechtstreeks naar Utrecht centrum pakken en terug. En vanaf die straat kun je lopen naar cityplaza. (Lees 5/10 minuten)



Utrecht is denk ik t leukste voor een dagje vermaak als je niet uit de omgeving komt.. Leuke kleine musea, winkels en met mooi weer lekker op een terrasje aan de gracht zitten!
Dank jullie wel voor de goede tips.

We gaan de auto bij westraven zetten, dat is het makkelijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven