paspoort vraagje.

11-04-2011 20:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vakantie geboekt naar turkije.

Ik vertrek 12 juni en ik kom 20 juni weer terug.

Maar nu kwam ik net tot de ontdekking dat mijn paspoort op 14 augustus 2011 afloopt.

Weet iemand of ik met dit paspoort nog wel gewoon naar turkije mag?

Of moet het paspoort nog minimaal 3 maanden geldig zijn na vertrek?

Ik had vandaag mijn gemeentehuis gebeld, Maar die konden mij geen duidelijkheid geven.

Alvast bedankt voor de reacties.
Waarom tik je dat niet op google in? Daar vind ik in één keer dat 'n paspoort of identiteitskaart nog 3 maanden geldig moet zijn na terugkeer.
Maar je hebt toch nog genoeg tijd om een nieuwe aan te vragen?
quote:_Barbabella_ schreef op 11 april 2011 @ 20:52:

Maar je hebt toch nog genoeg tijd om een nieuwe aan te vragen?Dat was mijn gedachte ook.
ja ik heb ook ruim de tijd om een nieuwe aan te vragen, Maar ik heb mijn vakantie nu geboekt op de gegevens die op mijn paspoort staan.

Alleen ben ik nu dus getrouwd, Dus vertelde de vrouw van het gemeenthuis dat de achternaam van mijn partner nu op mijn paspoort mag staan.

En dat komt dan niet overeen met de boekingsgegevens van de reis.
Je hoeft geen naam van je man op je paspoort te zetten en je kunt je nieuwe paspoortgegevens gewoon doorgeven op de site van je luchtvaartmaatschappij of bij de reisorganisatie waarbij je geboekt hebt.
Dan zet je de achternaam van je man niet op je paspoort.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:_Strawberry86_ schreef op 11 april 2011 @ 20:55:

ja ik heb ook ruim de tijd om een nieuwe aan te vragen, Maar ik heb mijn vakantie nu geboekt op de gegevens die op mijn paspoort staan.

Alleen ben ik nu dus getrouwd, Dus vertelde de vrouw van het gemeenthuis dat de achternaam van mijn partner nu op mijn paspoort mag staan.

En dat komt dan niet overeen met de boekingsgegevens van de reis.Naam van je man komt toch slechts als e/v op je paspoort te staan? Dus voor de rest gewoon je eigen naam?
Op mijn nieuwe rijbewijs staat *meisjesnaam* echtgenote van *naam man*. Dus is het altijd duidelijk, of het nu om zaken van voor of na mijn huwelijk gaat. Mijn toekomstige ID zal er ook zo uitzien, die is vlgd jaar aan de beurt.
Of wat Vinyl zegt .
Binnen Europa hoeft dat volgens mij niet, dattie nog 3 maanden na vertrek geldig moet zijn.
quote:Vinyl schreef op 11 april 2011 @ 21:00:

[...]

Naam van je man komt toch slechts als e/v op je paspoort te staan? Dus voor de rest gewoon je eigen naam?Precies, dat dus. Maakt dus voor de boeking van de reis helemaal niks uit.
Turkije wel dacht ik.
quote:Zamirah schreef op 11 april 2011 @ 21:01:

Binnen Europa hoeft dat volgens mij niet, dattie nog 3 maanden na vertrek geldig moet zijn.Turkije is geen Europa

Binnen Europa hoeft dat volgens mij niet, dattie nog 3 maanden na vertrek geldig moet zijn.

Ja hoor,..., voor Turkije geldt dat je paspoort minimaal 3 maanden geldig moet zijn bij vertek uit dat land. Je hebt zelfs een visum nodig maar dat haal je gewoon bij binnenkomst. Kosten ¤ 15.00.

Reizen op een Europeesche indentiteitskaart is ook mogelijk.

Binnen Europa hoeft dat volgens mij niet, dattie nog 3 maanden na vertrek geldig moet zijn.In Turkije wel omdat 't niet bij de EU hoort.
Vliegtickets van getrouwde vrouwen staan altijd op de eigen (meisjes ) naam!
Paspoort of ID kaart moet nog minstens tot drie maanden na terugkeer in Nederland geldig zijn. Je moet ook een visum hebben. Dat kun je bij aankomst in Turkje krijgen (kopen) bij de douane, koste ter plekke te voldoen. Kost 10 Euro.
verba volant, scripta manent.
Turkije is Azië, er ligt maar 4 % in Europa.
verba volant, scripta manent.
Hij moet waarschijnlijk nog 3 maanden geldig zijn omdat het toeristenvisum dat in je paspoort gestempeld wordt bij aankomst voor 3 maanden is.

Maar als jij kan aantonen dat je een terugvlucht hebt vóór het verlopen van je paspoort denk ik dat niemand daar moeilijk over zal doen hoor...
quote:aninha schreef op 11 april 2011 @ 21:19:

Maar als jij kan aantonen dat je een terugvlucht hebt vóór het verlopen van je paspoort denk ik dat niemand daar moeilijk over zal doen hoor...Ik zou het niet gokken...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Navraag doen over dit soort zaken bij het gemeentehuis is een beetje zinloos. Je bent beter af een Turks verkeersburo te benaderen of de ambassade/consulaat.
quote:aninha schreef op 11 april 2011 @ 21:19:

Hij moet waarschijnlijk nog 3 maanden geldig zijn omdat het toeristenvisum dat in je paspoort gestempeld wordt bij aankomst voor 3 maanden is.

Maar als jij kan aantonen dat je een terugvlucht hebt vóór het verlopen van je paspoort denk ik dat niemand daar moeilijk over zal doen hoor...

Ik denk het wel,...sterker nog. Misschien laat de vliegmaatschappij je wel helemaal niet toe op de heenreis gezien je je documenten niet op orde hebt. Mocht de Turkse overheid een slechte dag hebben en KLM brengt je zonder juiste papieren richting Istanbul ( ik noem maar wat,...) dan kunnen ze een fikse boete krijgen.

Bij de geldigheid van een paspoort misschien overdreven maar toch,...ik zou het er niet op wagen eerlijk gezegd,...waarom zou je?
Paar jaar geleden betaalde ik voor een visum in Istanbul nog maar 10 euries...
quote:Quacker schreef op 11 april 2011 @ 21:00:

Op mijn nieuwe rijbewijs staat *meisjesnaam* echtgenote van *naam man*. Dus is het altijd duidelijk, of het nu om zaken van voor of na mijn huwelijk gaat. Mijn toekomstige ID zal er ook zo uitzien, die is vlgd jaar aan de beurt.Jakkes, ik vind 'meisjesnaam' een ontzettend debiele term. Dat is toch gewoon je eigennaam? Maar goed, dat is een heel andere discussie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven