Peschiera del garda

06-06-2016 20:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in de laatste week van augustus mijn vriend verassen met een paar dagen italië en dan het liefst Peschiera del garda. Ik ben er nog nooit geweest dus tips en ideetjes zijn welkom. Ik wil zo dicht mogelijk aan het meer.

Hebben jullie leuke hotels/campings/hostels/etc die jullie aanraden en qua prijs niet te hoog liggen? Ik neem aan dat er veel te doen is daar en we dus echt alleen een plek nodig hebben om te overnachten en evt te ontbijten.

Alvast bedankt!
Alle plekken rondom het Gardameer zijn super leuk, veel vertier. Qua uitzicht aan het water is Riva wel mooier, want daar kijk je echt op de rotsen, terwijl je dat vanuit Peschiera alleen in de verte ziet.
Je bent er nog nooit geweest maar het moet dat stadje zijn. Wat trekt je er zo in aan?
quote:Bibi1973 schreef op 06 juni 2016 @ 20:57:

Je bent er nog nooit geweest maar het moet dat stadje zijn. Wat trekt je er zo in aan?Hier ben ik ook benieuwd naar, want het is niet persé het meest enerverende of pittoreske plaatsje aan het Gardameer.
Niet te duur is ook heel subjectief. Wat is je budget voor het verblijf, want ik vind misschien niet te veel 2500 euro en jij 500...
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Het Gardameer is behoorlijk prijzig qua accommodaties. Ik heb best lang moeten zoeken naar een plek die qua wensen en prijs paste. Uiteindelijk zitten wens wat verder bij het meer vandaan (2 km).
Het plaatsje specifiek vind mijn vriend erg leuk, hij is al eens eerder rondom het gardameer geweest en omdat ik hem altijd over peschiera hoor dacht ik dat het leuk was om hem daar mee te verassen.

Maar vandaar ook mijn vraag of jullie leuke ideeën hebben, misschien zijn er wel veel leukere plekjes.

Qua budget zat ik te denken aan niet meer dan 400, aangezien het maar een paar dagen is. Is dat heel optimistisch voor die periode?
Voor 400 euro zit je er twee nachten, misschien drie als je weinig eisen stelt. Heb je al gekeken bij booking.com.
Hoe ga je er naartoe? Ik neem aan dat de reiskosten hier niet bij inzitten?

Heb je verder nog wensen? Zwembad ofzo?

Als je verder weinig wensen hebt zal 3 nachten wel lukken, maar 4 echt niet helaas.

Lief hoor dat je dit voor je vriend wil doen. Hij mag het niet weten? Anders kunnen jullie het misschien samen bekostigen en wordt het budget wat ruimer?
Hoe ga je erheen dan? Het is zeker 11 uur rijden, misschien wel 12. Best zonde om voor 3 dagen verblijf 2 dagen onderweg te zijn.
Wij zijn hier ooit geweest:

Hotel Desiree in Sirmione

Je krijgt door je verblijf daar toestemming om door Sirmione te rijden. Vanuit het hotel heb je een mooi uitzicht op het Gardameer. Sirmione zelf is een erg mooi dorpje met een leuk kasteel om te bezoeken.

Van 29/8 t/m 1/9 zit je voor 363 euro in een standaard kamers met balkon. Logies en ontbijt.Klik.

Het ligt zo'n 10km van Peschiera af.
Reiskosten en etentjes e.d. zitten er niet bij. Wellicht wordt het de auto en ik zou het liefste drie weken gaan, maar we hebben ook een huis gekocht dus het is meer om er eventjes tussenuit te zijn. Dit leek me een leuk idee.

In eerste instantie wil ik het wel als verassing houden, vandaar ook price check enzo.

Ja booking.com bekijk ik wel veel maar ik ben van mening dat ik via dit soort forums een beter advies krijg dan op een website waarbij bij elk hotel staat dat er 'nog maar 1 kamer is' of '.... aantal mensen bekijken dit hotel'
Ik zou voor 'er even tussenuit' voor een andere bestemming gaan. Want leuke plaatsen om te slapen in dat seizoen kosten daar gewoon veel geld. Is Berlijn anders geen leuk idee, hip en happening, diverse stadsstranden, veel te doen, vaak vlieg je er vanaf schiphol met KLM voor 100 euro retour, en vanaf rotterdam met transavia nog goedkoper.

Maar wel een leuk idee, en van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Wil je per se in een notel?

Of is een stacaravan of ingerichte bungalowtent ook goed?

Wij hebben een aantal jaar geleden op camping Del Garda gestaan. Ligt direct aan het meer, en je loopt zo naar Peschiera. Lukt me zo niet om iets op die camping te vinden, maar er liggen daar diverse campings op een rij. En volgens mij slaag je met je budget daar beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven