Portland, Oregon

23-05-2011 14:29 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend hebben we te horen gekregen dat mijn man voor zijn werk naar Portland mag, voor een jaar. En ik mag mee! Ik vraag me af of er meer mensen zijn die er wonen, of die er op vakantie geweest zijn, en wat de ervaringen zijn. Wat ik zo kan vinden is dat het een erg fijne leefbare stad is. In juli mogen mijn man en ik een week er naar toe om een huis te vinden en een school voor de kinderen. We hebben 3 kinderen, de oudste is bijna 6, de middelste 3 en de jongste is 11 maanden.

Het streven van het bedrijf is dat we er in september kunnen wonen, dat is al erg snel. Ik vraag me af of het wel haalbaar is met het regelen van het visum. Ik moet nog erg aan het idee wennen, maar ik hoop dat we er een mooie ervaring aan overhouden.
Nee niet de Bmart maar de Bales, ik heb het even voor je opgezocht. Deze ligt aan de cornell rd richting portland.

Een heel goed idee van de ruilfee, maar ik ben bang dat mijn zoon daar niet meer intrapt. Dochter heeft ernstige koemelk allergie dus die krijgt toch niet zoveel binnen. Wel gooi vaak de dikke lollies weg. De eerste dagen snoep ik ook mee hoor;))

Sommige mensen zijn heel gul en geven kleine kadootjes.

Als je gaat lopen dan moet je het ook goed doen en niet halverwege zeggen we gaan terug. Het is altijd heel gezellig, sommige huizen bieden warme apple cider aan, lichtjes overal en spooky natuurlijk.
Ska: is je schoonfamilie al gearriveerd? Het zou fijn zijn want het weer is mooi. Wij gaan morgen naar de watervallen, is een mooi gezicht met alle mooie herfstkleuren.

De volgende week moet ik naar F om allerlei papieren te tekenen, woensdag en vrijdag orientations-days en dan beginnen. Ik vind het eerlijk gezegd doodeng..
ha Raccoon!

Bedankt wederom voor de tip van de post!

ja, mijn schoonfamilie is aangekomen en de zon was fijn hè?

Ze zijn vroeg naar bed gegaan, een weekje is maar kort dus hopelijk niet teveel last van een jetlag.

Morgen een rustig dagje, misschien zee?

De watervallen, leuk! Zal wel mooi zijn ja, ik moet eens na gaan denken over een goed fototoestel, we hebben nu zo'n klein ding.

Veel plezier morgen in ieder geval!

Ik kan me helemaal voorstellen dat je het doodeng vindt. Maar ik denk wel dat het leuk is, werken voor de F, ik vind het personeel in ieder geval vriendelijk en volgens mij komen er geen heel moeilijke klanten, beetje normaal volk zeg maar.

Wat zijn orientationdays, een soort meeloopdagen? Heel veel succes in ieder geval, ik kom wel een keer iets kopen!
Ik gebruik altijd een paar nachten Tylenol pm: dan slaap je in iedergeval gewoon door en heb je weinig last van de jetlag.

Ja, het was gisteren een prachtige dag, nu lijkt het wat minder maar na de middag zou het beter worden.

Wat je schoonouders ook leuk zouden vinden is de Multnomah waterfalls en dan even door rijden naar Bonneville dam en de fish hatchery dit is een klein stukje verder dan de watervallen. Maar de zee is natuurlijk ook leuk om te doen.

Eigenlijk gezegd weet ik niet precies wat me te wachten staat met de orientationsdays, waarschijnlijk een soort kennismaking met het bedrijf. Inderdaad normaal volk, ben je weleens bij Winco geweest?
Hey, succes morgen bij je orientationday!

Ik ben nog nooit bij de winco geweest, is dat erg qua mensen?
Bedankt, ik heb de eerste dag te gehad.

Ga er maar eens naar toe op een drukke zaterdag of zondag:)

Vermaken je schoonouders zich een beetje? Ze hadden vandaag weer een mooie dag qua weer.
Ze vinden het prachtig hier! Ze zijn nu naar zee. Gisteren was het lekker ja! Zaterdag vertrekken ze alweer. Volgende week wordt t beter weer. Ik heb wel zin om naar Mount St.Helens te gaan! En heb nu ook een lekkere wijn ontdekt!
Oh wow, wat benijd ik jullie. En wat vind ik het ontzettend leuk dat jullie deze kans krijgen. Gewoon even een jaar in Amerika wonen, wow...ik blijf hopen dat het ons ook eens overkomt/ lukt haha. Veel plezier nog!!
Dank je wel! het is een geweldige ervaring ja, ben er heel blij mee. De familie die nu op bezoek is, komt ook zeker nog een keer terug, een week is natuurlijk veel te kort.
Ska: een week is ook tekort, maar soms kan twee weken familie over de vloer ook lang zijn. Ze hebben groot gelijk dat ze nog een keertje terug komen. De zomer is de beste tijd om te komen, op het voorjaar zou ik niet gokken.

Mount St Helens is zeker mooi te zien, je moet wel met mooi weer gaan anders ligt alles in de bewolking.

Nog een orientation dag te gaan en dan mag ik aan de slag, ben erg benieuwt.
Hey Raccoon, heb je al gewerkt? Hoe ging het?
Ska: langzaam maar zeker gaan we verder, alles duurt een eeuwigheid. Ik word een deze dagen gebeld wanneer ik ga beginnen.

Zopas werd een pakketje bezorgd: laarzen voor mij (had ik zelf uitgezocht, viel een beetje tegen helaas) en leuke laarzen voor mijn dochter, lekkere snoepjes en pepernoten.
Kijk, dat zijn de betere pakketjes! Met laarzen en pepernoten. Ik heb hier in ieder geval nog geen leuke laarzen voor mij gevonden.

Ik ga maar eens bedenken wat ik morgen ga koken, morgen komen twee gezinnen eten hier. Ik merk dat ze hier veel sneller zijn met uitnodigen voor te komen eten enzovoort dan in Nederland. Ik vind het wel gezellig!
Nou: ik heb vandaag toch mijn eerste werkdag gehad.

Je kunt nergens zulke leuke schoenen vinden dan in Nederland, maar daar kwam ik pas achter toen ik hier kwam te wonen.

Veel plezier voor morgen..wij hebben morgen een feestje:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven