Portugal

17-08-2021 20:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met vakantie naar Portugal in de herfstvakantie? Ik verwacht geen zwem weer. Maar lekker met een shirtje rondlopen?
Waar in Portugal? Porto is een ander verhaal dan Algarve..
hangt er vanaf waar, het is nogal een lang land.

Trouwens op een warmere dag kan je in een verwarmd zwembad nog wel zwemmen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
puntillita schreef:
17-08-2021 20:05
Waar in Portugal? Porto is een ander verhaal dan Algarve..
Algarve is denk ik het warmste?
https://klimaatinfo.nl/klimaat/portugal/algarve/
Wij waren er vorig jaar in de herfst en toen was het 21 tot 24 graden. Het dorp was door corona rustig maar het hotel met zwembad was tot 1 nov open. Restaurantjes, super enzo ook open, er wonen ook lokale mensen.

Waar wil je heen in de Algarve?

Carvoeiro is een mooi en levendig klein plaatsje en de lokale bevolking organiseert ook nog van alles in de maanden dat het rustiger is.
Er zijn wel meer mooie plaatsen.

Tegenwoordig heb je zelf uber in de Algarve, heel handig wanneer je niet kan of wil rijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Klinkt goed. Dus je kon nog gewoon zwemmen?
Wij zijn altijd fan van het huren van een auto en dan dagelijks een plaatsje of natuurgebied bezoeken.
Ik heb geen idee waar ik precies heen wil. Ben nog flink aan het zoeken op Google
Het water was niet verwarmd en best koud maar we zijn een paar keer in het water geweest.

Wanneer je van leuke plaatsjes houd dan zou ik Silves bezoeken en voor de natuur Monchique, In Carvoeiro zit je dan precies in het midden en kun je nog naar Olhao voor de markt en een mooie boottocht maar het natuurgebied van de eilandjes voor de kust.

En je kan ook naar Lagos en de meest zuidelijke kaap Sao Vincent (kaal maar leuk m gezien te hebben).
Ik ben regelmatig te vinden in midden Portugal (omgeving Coimbra). Daar is oktober te vergelijken met begin mei in Nederland. Je kunt dus nergens op rekenen, want het kan 17C zijn en regenen, maar ook 30 graden komt voor in oktober.

In de Algarve zit je vrij veilig, qua warm zomerweer.
sosofie schreef:
17-08-2021 21:41
Ik ben regelmatig te vinden in midden Portugal (omgeving Coimbra). Daar is oktober te vergelijken met begin mei in Nederland. Je kunt dus nergens op rekenen, want het kan 17C zijn en regenen, maar ook 30 graden komt voor in oktober.

In de Algarve zit je vrij veilig, qua warm zomerweer.
Even off-topic zwaaien vanuit regio Pombal ;-)
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Ik vind zwemmen (in zee) in Portugal altijd koud, zomer ook.

De Atlantische oceaan is gewoon fris.

Wil je in de herfst in zee zwemmen zou ik eerder denken aan Mallorca/Ibiza, scheelt zo een paar graden.
Thnx birdie. Inmiddels veel opgezocht over Mallorca. Waarschijnlijk gaat hem dit worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven