Postcodeloterij koffer mee als handbagage bij EasyJet?

25-01-2016 22:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De afmetingen van de handbagage bij EasyJet zijn 56 x 40 x 45.

Het welbekende postcodeloterij koffertje heeft de volgende afmetingen: 58 x 36 x 23.

Het zou dus betekenen dat de koffer niet mee aanboort mag van het toestel.

Echter kom ik op internet verschillende verhalen tegen dat het wel mag.

Omdat de klantenservice van easyJet Engelstalig is en hun de bekende koffer niet zo bekend vonden, kwam ik er met hun niet uit.

Mijn vraag is of er iemand onlangs nog gevlogen heeft met zowel deze koffer als met EasyJet.

Ook ben ik nog een foto tegengekomen waarop te zien is dat de koffer in het welbekende "pasvakje" past.

Wie kan mij verder helpen?

Groetjes.
Postcodeloterij Koffer Easyjet!
Dit is het meest recente topic erover:

Postcodeloterij Koffer Easyjet!

Men was niet zeker....
"I love not Man the less, but Nature more..."
http://www.wa-verzekering ... stcodeloterij-ryanair.htm

er staat ook een foto bij van Easy jet dat het daar wel past
.
anoniem_61080 wijzigde dit bericht op 25-01-2016 22:46
Reden: vreselijk mosterd!
% gewijzigd
Als ik vlieg en dan om me heen kijk naar wat men als "handbagage" meesleept, zijn dat soms hele hutkoffers. Ik vraag me altijd af waarom ik altijd diegene ben die zich exact aan de maten houd en minimale handbagage meeneem. Ze controleren er ook nooit op, deden ze dat maar eens.
Wij hebben nieuwe handbagage koffers aangeschaft omdat de maten niet overeen kwamen met de afmetingen voor handbagage. Maar of het ook echt niet mag, dat weet ik niet. Ik durfde het risico namelijk niet te nemen
Regelmatig gevlogen met easyJet, bij hun incheckbalies staat een bak/metalen frame met de afmeting van handbagage. Bij twijfel vragen ze je de koffer daar in de plaatsen, past hij niet dan moet je hem alsnog inchecken en betalen.
*
Is er niemand die ervaring heeft?

Er is inderdaad een ander forum maar h elaas reageert de gene die dat forum heeft opgestart al in geen weken meer!

Ik denk dat ik van de week even langs Schiphol rij snel even naar binnen hop en de koffer in het "pashokje" zoals op de foto te zien is, even pas.

Ik neem aan dat dit geen probleem is.

Mocht er iemand nog informatie hebben heel erg graag!!
Het antwoord was toch al wel gegeven?

Deze link http://www.wa-verzekering ... stcodeloterij-ryanair.htm

Bij Easyjet zijn de maten voor handbagage 56cm x 45cm x 25cm. Bij Ryanair is dit een stuk kleiner (55cm x 40cm x 20cm). Bij de incheckbalie van Easyjet op Schiphol is een liggend frame waarin de handbagage geplaatst moet worden. Ik heb het Postcodeloterij koffertje uitgeprobeerd (juni 2015) en zoals te zien is op de foto past het koffertje. De koffer van de Postcodeloterij kan bij Easyjet dus meegenomen worden als handbagage.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Eendjeeeee, lezen is ook een kunst.

Als je nou kijkt bij mijn vorige bericht, zie je een foto van een PL-koffertje in het 'pashokje' van Easyjet, dus jij hoeft niet even naar Schiphol te rijden.

Gewoon even lezen hierboven....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven