Prijs vliegticket Indonesië

23-08-2019 15:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zag zo net een vliegticket-deal langskomen voor indonesië zomer 2020 (retourtje brussel-jakarta) voor 515,- p.p.
Aangezien ik niet echt veel verstand heb van vliegtickets, vroeg ik me af of dit een goede deal is.
Ik hoop van jullie te horen!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
25-08-2019 09:56
Natuurlijk wel en ik denk TO ook. Maar waarom voel je je zo geroepen om dit hier te melden?
Topic gaat over de prijs van een vlucht, niet over milieu.
De prijs van een vlucht en het milieu hangen samen. Ik weet het, vliegen is leuk en hoe goedkoper hoe leuker. Maar daarom hoef je niet je kop in het zand te steken.
Het milieu loopt enorme schade op door de stijging van het vliegverkeer, dat is een feit. (En het massatoerisme is vaak ook verwoestend voor steden en mooie landschappen) En ja, we zouden allemaal moeten inleveren als we om onze (klein) kinderen geven. We doen het echter niet. Ik ook niet trouwens.

We reageren geïrriteerd als iemand ons wijst op de gevolgen van ons hedonistische gedrag in plaats van dat gedrag aan te passen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
25-08-2019 10:23
De prijs van een vlucht en het milieu hangen samen. Ik weet het, vliegen is leuk en hoe goedkoper hoe leuker. Maar daarom hoef je niet je kop in het zand te steken.
Het milieu loopt enorme schade op door de stijging van het vliegverkeer, dat is een feit. (En het massatoerisme is vaak ook verwoestend voor steden en mooie landschappen) En ja, we zouden allemaal moeten inleveren als we om onze (klein) kinderen geven. We doen het echter niet. Ik ook niet trouwens.

We reageren geïrriteerd als iemand ons wijst op de gevolgen van ons hedonistische gedrag in plaats van dat gedrag aan te passen.
Zorgen dat er geen (klein)kinderen kunnen komen dus.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-08-2019 10:33
Zorgen dat er geen (klein)kinderen kunnen komen dus.
Precies. Dan heb je ook meer geld om eens een wat duurder ticket te kopen of zelfs business class te vliegen :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
25-08-2019 10:34
Precies. Dan heb je ook meer geld om eens een wat duurder ticket te kopen of zelfs business class te vliegen :-)
I wish! ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-08-2019 10:33
Zorgen dat er geen (klein)kinderen kunnen komen dus.
Wie gaat op den duur dat vliegtuig besturen dan?
Alle reacties Link kopieren
Stokkie schreef:
25-08-2019 12:37
Wie gaat op den duur dat vliegtuig besturen dan?
Die vliegtuigen vliegen tegen die tijd al volautomatisch. Bovendien zijn grote delen van de wereld dan al onleefbaar. Enfin, mijn tijd zal het wel duren. Ik hoef me geen zorgen te maken dat mijn (klein) kinderen eindigen in een tentenkamp op de Ardennen of de Eiffel.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Stokkie schreef:
25-08-2019 12:37
Wie gaat op den duur dat vliegtuig besturen dan?
De huidige twintigers/dertigers kunnen mijn tijd nog wel mee.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
25-08-2019 10:23
De prijs van een vlucht en het milieu hangen samen. Ik weet het, vliegen is leuk en hoe goedkoper hoe leuker. Maar daarom hoef je niet je kop in het zand te steken.
Het milieu loopt enorme schade op door de stijging van het vliegverkeer, dat is een feit. (En het massatoerisme is vaak ook verwoestend voor steden en mooie landschappen) En ja, we zouden allemaal moeten inleveren als we om onze (klein) kinderen geven. We doen het echter niet. Ik ook niet trouwens.

We reageren geïrriteerd als iemand ons wijst op de gevolgen van ons hedonistische gedrag in plaats van dat gedrag aan te passen.
Bedankt voor je advies, maar ik ga er niet minder om vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
25-08-2019 14:48
Bedankt voor je advies, maar ik ga er niet minder om vliegen.
Ik ook niet hoor! En de jongeren die er het meest last van krijgen ook niet. Ze (de jongeren van nu) gaan feestend ten onder.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het allemaal heel milieuvervuilend is en vind het fijn dat mensen er ook bewust van worden hoor! Maar niet iedereen kan een directe vlucht betalen ( nog steeds milieuvervuilend maar toch ;) ) waardoor er minder wordt uitgestoten!

Deze berichten over het milieu vind ik heel interessant maar zijn wel een beetje off-topic

Ik heb besloten dat ik de vlucht niet ga boeken want ik weet bijna nog wel zeker dat er komende maanden nieuwe vluchten worden 'ingepland' die wel rond deze prijs zitten en die maar 1 tussenstop hebben. Even afwachten dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het voor je :)
De periode die je wil gaan is wel echt hoogseizoen, dan is die 500 wel echt koopje.
Die ene stop meer zou me weinig uitmaken als me dat een paar honderd euro zou schelen.
Misschien een tip, ticketspy in de gaten houden dan komende tijd :)
Alle reacties Link kopieren
Singapore Airlines, vorige week geboekt, 1 overstap van een uur in Singapore. Meivakantie 2020. 500 pp. Goedkoper wordt het niet :-)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
23-08-2019 16:08
Veel te goedkoop natuurlijk, gezien de vervuiling die zes keer opstijgen en vliegen oplevert. Maar zolang het kan kun je er van profiteren. #NaOnsDeZondvloed
Denk je serieus dat de vervuiling minder is wanneer zij het dubbele betaald?
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande link kan je heel uitgebreid zoeken.

https://matrix.itasoftware.com/#view-fl ... 10;stay=15
Alle reacties Link kopieren
Berezovski schreef:
09-09-2019 10:14
Singapore Airlines, vorige week geboekt, 1 overstap van een uur in Singapore. Meivakantie 2020. 500 pp. Goedkoper wordt het niet :-)
oooohh! mooie deal! Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt supergoedkoop. Alleen de overstaptijd vind ik wel kort. Je zou echt moeten uitzoeken of je in Munchen in dezelfde terminal uit en instapt, anders red je het denk ik niet. Ik dacht dat terminal 1 uitsluitend voor Lufthansa was. Dus als je eerste en tweede vlucht met Lufthansa zijn lukt het denk ik wel. Singapore is ook een groot airport, wel heel efficient, maar je moet wel met treintjes enzo. En ik weet niet of je nog met immigration te maken hebt daar als je alleen overstapt.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
25-08-2019 06:55
Ik zou ‘m boeken aan die prijs voor die periode. (Maar ik heb echt geen enkel probleem met tussenstops)

Overigens jaloers dat je al dingen kan vastleggen voor volgende zomer. Ik heb vluchten naar de VS gezien (open jaw, heen richting Texas, terug vanaf west coast. Precies zoals ik ze wil) voor 660 in de zomer, en ook nog eens op data die ik wil, maar op het werk duurt het nog maaaaaaanden voor ik weet of die data gaan lukken.
Mag ik vragen waar? Ik ben ook aan het zoeken voor de US volgend jaar zomer, maar ik kom niet onder de 2000 pp met Google flights.
Alle reacties Link kopieren
2000 pp?
ging net ff snel kijken, ams-houston bijvoorbeeld 7-21 juli 680 eur met lufthansa
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
21-09-2019 13:27
2000 pp?
ging net ff snel kijken, ams-houston bijvoorbeeld 7-21 juli 680 eur met lufthansa
Ik kijk dan toch niet goed denk ik, ik ben ook best wel een digibeet hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker Skyscanner in de gaten houden, scheelt ook weleens veel met google flight
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven